A DERÉK NÉPSZAVA FIGYELMÉBE!!! Le RER, 40 ans, reflet des atouts et des maux de l’Ile-de-France Il faut imaginer la région parisienne avant le RER, au début des années 1960. Le métro parisien et ses 14 lignes (les lignes 13 et 14 de l’époque fusionneront en 1976) assurent un maillage fin de la capitale, tout en desservant convenablement les six gares ferroviaires. Ces dernières accueillent les « trains de banlieue », comme on les appelle, qui empruntent à la fois les lignes du réseau national et celles du réseau régional. Tous les matins, les voyageurs « banlieue » descendent les escaliers de leur gare pour atteindre le métro.

Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Tibi bácsi már megint nem guglizott

Pedig kivételesen a magyar nyelvű wiki is korrekt magyarázattal szolgál

A jó-öregnek már megint elgurult a gyógyszerem vagy csak elfelejtette bevenni. Úgy mint azt a sajnálatos tényt, hogy sajnos hite ellenére igencsak cserben szokta hagyni az emlékezete is! A portálja – kegyeletből és/vagy lustaságból - nem ellenőrzi így ismét egy bődületes marhaság sikeredett. „Metróköltészet” című mai irkodmány az erőer-el viccelődik.
Elsőre csak pongyolaságnak tűnik, hogy „Éppen negyven éve, 1977. december elején, Valéry Giscard d’Estaing akkori francia köztársasági elnök személyesen állt a párizsi új földalatti vonal első kocsijában az indítópult mögött”-ként fogalmaz. De később egyértelművé teszi, hogy nem tudja miről mesél. „Arra azonban volt Giscard-nak szimata, hogy történelmi alkalmat teremtsen a kivételes napon, a korábbi szimpla Metrót átkeresztelje RER-nek,” – írja.
Nos ez a klasszikus „a többi viszont stimmel” vicc iskolapéldája, mert ebben tényleg nincs semmi ami megfelelne a valóságnak.
Amiben az gyöngyszem természetesen a „a korábbi szimpla Metrót átkeresztelje RER-nek” kijelentés.
Az RER a „Réseau Express Régional ” rövidítése és nem a föpolgi kitalációja (már az első terveken 1936-ban is szerepel). Szó sincs a meglévő hálózat átkereszteléséről, hisz ez csak az új „az Île-de-France régióban, főként Párizsban és az agglomerációban működő gyorsvasút.” neve.
Annál is inkább mivel az RER (meg kell jegyezzem a világ több nagyvárosában követték a példáját): „Átmenetet képez vagy inkább magába foglalja a modern városközponti földalattit és a regionális vasúti rendszert. Ennek megfelelően a francia fővároson belül számos ponton kapcsolódik a metróhálózathoz. ”! =))
S az meg már csak hab a tortán, hogy a mi drága Tibi bácsink memóriája abban is erősen megbicsaklott, hogy biza az a bizonyos 40éve történt átadáson az RER második B vonal került sorra: „8 décembre 1977:la ligne de Sceaux devient le RER B à la suite de son prolongement...
RonaGyuri
folyt...

S az meg már csak hab a tortán, hogy a mi drága Tibi bácsink memóriája abban is erősen megbicsaklott, hogy biza az a bizonyos 40éve történt átadáson az RER második B vonal került sorra: „8 décembre 1977:la ligne de Sceaux devient le RER B à la suite de son prolongement à Châtelet - Les Halles ”!
Akkor már majd egy évtizede lehetett utazni (én többször meg is tettem akkoriban is) az A vonalon: „14 décembre 1969 : naissance du Métro régional à la suite de la mise en service de la gare de Nation, nouveau terminus de l'ancienne ligne de Vincennes”

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.