Rupert Murdoch amerikai médiamágnás hétfőn nyílt levélben szólította fel a Facebook és a Google internetes óriáscégek tulajdonosait, hogy fizessenek az átvett tartalmakért.
Nyílt levelében a hajóbalesete miatt otthon lábadozó Murdoch úgy fogalmazott, hogy nem a Facebook és a Google elmúlt időszakban tett bejelentései a lényeges dolgok, hanem az, hogy megosszák a minőségi tartalmakból származó bevételeiket a cikkeket eredetileg közlő sajtóorgánumok kiadóival.
Emlékeztetett rá, hogy ezt a modellt a kábelszolgáltatók már alkalmazzák. Rupert Murdoch szerint e pénzügyi kompenzálásnak nem lenne nagy hatása a Facebook profitjára, viszont kedvező hatással lenne a tömegtájékoztatásra és egészében az újságírói szakmára.
A Facebook még októberben jelentette be, hogy esetleg fizetős szolgáltatást vezet be: a platformján megjelenő cikkekhez történő hozzáférésért a felhasználóknak fizetniük kell, és a Facebook majd a befolyó összegből fizeti a tartalmak utáni honoráriumot a médiatulajdonosoknak. Hasonló értelmű bejelentést tett a Google is.
Rupert Murdoch professzionális újságírás társadalmi értékességének elismerésére szólította fel a két közösségi médium vezetőitől. Murdoch aggodalmát fejezte ki a közösségi média átláthatóságának komoly hiánya miatt is. Bár hozzátette: Mark Zuckerberg, a Facebook tulajdonosa komoly ember.
Samidh Chakrabarti, a Facebook civil kapcsolatokért felelős vezetője hétfőn azt hangoztatta: az internet – éppen a hamis hírek miatt – károkat okozhat még egy jól működő demokráciában is. Elemzők szerint ezzel ismét megerősítette azt, amit Zuckerberg még január elején ismert el: a 2016-os amerikai elnökválasztás évében a Facebook alábecsülte saját szerepét az álhírek népszerűsítésében, és nem időben és nem hatékonyan lépett fel ellenük.
Cikk- és címlapkép: LEON NEAL / AFP
(MTI)
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás