Lezuhant Moszkva közelében a Szaratovszkije Avialinyii orosz légitársaság egy utasszállító repülőgépe, fedélzetén 71 emberrel – jelentette be a rendkívüli helyzetek kezeléséért felelős orosz minisztérium.

Egybehangzó sajtójelentések szerint a Ramenszkojei járásban, Stypenovszkaja falu környékén bekövetkezett szerencsétlenségnek nincsenek túlélői. A belföldi járatot teljesítő repülőgép a helyszínen készült videofelvételek tanúsága szerint darabokra tört.

Az Interfax szemtanúkat idézett, akik szerint a repülőgép már égett, amikor lezuhant. A mentőalakulatok munkáját a helyszínen az elmúlt napokban jelentősen megvastagodott hóréteg akadályozza, a terep felderítéséhez drónokat is alkalmaznak.

Nincsenek túlélői a moszkvai repülőgép-szerencsétlenségnek

Az An-148-as gép, amely az Urál hegységtől délre, Moszkvától mintegy 1500 kilométerre fekvő Orszkba indult, a főváros domogyedovói repülőteréről való felszállás után hat perccel tűnt el a radarok képernyőiről. A repülő fedélzetén 65 utas és hatfőnyi személyzet tartózkodott.

Az utasok többsége a kazah határ menti Orenburg megyében lakott, ahol Orszk is található.

Makszim Szokolov közlekedési miniszter és Alekszandr Basztrikin, a kiemelt ügyekben eljáró Nyomozó Bizottság (SZK) vezetője a baleset helyszínére utazott. A katasztrófa okának megállapítására az SZK központi apparátusa indított vizsgálatot, a légiközlekedés biztonsági szabályai megsértésének gyanújával. Az ügyészség megkezdte az ügyeletes légiirányítók kihallgatását.

A meteorológiai szolgálat szerint az időjárási feltételek kedvezőek voltak, ezért azok nem idézhették elő a balesetet.

Vlagyimir Putyin orosz elnök részvétét nyilvánította az áldozatok hozzátartozóinak, és a szerencsétlenség miatt elhalasztotta Szaranszkba tervezett belföldi útját. Az elnök elrendelte egy kormánybizottság felállítását az katasztrófa kivizsgálására.

Az 1994-ben létrehozott Szaratovszkije Avialinyii öt An-148-100-as, hét Jak-42-es és két Embraer-190-es típusú repülőgépet üzemeltetett, belföldi útvonalakon, valamint nemzetközi charterjáratokra. A lezuhant gép 2010-ben készült a voronyezsi repülőgépgyárban. A légitársaságnál a légiközlekedés-felügyelet rendkívüli vizsgálatot kezdeményezett.

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

cikicakk55
@Pálinkás Pál: Sajnos a betegségem miatt elég sok időt kell töltenem az ágyban,így legtöbbször van módom megnézni a Nat. Geo-n minden este 6-8 ig tartó "légi katasztrófák" című dokumentumfilm sorozatot.Már rengeteg filmet láttam.Onnan tudok,amit egyáltalán tudok a repülőgépekről. Boeing-ből rengeteg repked világszerte.737-esből van a legtöbb és annak a legjobb a baleseti statisztikája. Az sajnos a légi közlekedés jellemzője,hogy ha egy repülőgép lezuhan,sokkal kevesebb az esély a túlélésre,mint ha a földön két autó ütközik össze.Még így is a légi közlekedésben sokkal kevesebb a haláleset,bár egyszerre több ember hal meg,mint az utakon. Azt elhiszem,hogy az orosz gépekből kevesebb esik le,mint a Boeing-ből de jóval kevesebb is van belőlük. Nincs is másik ország amelyik az általuk gyártott gépeket használná. Régebben még az ER-Bus-ok vezettek,de most már azokat is maga alá gyűrte a Boeing. Sajnos hiába vesz szinte mindent át a pilótáktól a számítógépes rendszer, az anyagfáradásokat nem tudják megelőzni. A karbantartásnál kéne figyelni,melyik alkatrész mennyi ideje,milyen megterhelésnek van kitéve. A Boeing-ek 20-25 év után szorulnak nagyjavításra.Közben csak a pilóták által jelzett problémákat kell figyelembe venniük,hisz még az ember csinálja a repülőgépek nagy részét,addig lesz is hiba bennük. Az biztos,hogy én egyetlen orosz gépre sem ülnék fel szívesen. Aki szereti és teheti,nézzétek meg minden nap este 6-8-ig. Én nő létemre rengeteget tudtam meg a légi közlekedésről,pedig soha nem érdekeltek a gépek.Még jogosítványom sincs.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Pálinkás Pál
@papa.49: ok...a kérdés nyitott marad,mert nem találtam adatokat milyen típusból mennyi repül,és mennyit ér baleset...de híradásokban ritkán hallasz orosz gép katasztrófáról,pedig oriási ország,rengeteg repülővel...
Manhattan
Nincs egy hete, hogy hazarepültem Minszkből. Eszembe sem jutott, hogy baj lehet... Szerencsém volt?
papa.49
@Pálinkás Pál: Ismerve a muszkák köztudott ŐSZINTESÉGÉT nem is lehet csodálkozni rajta !!!
cikicakk55
@Pálinkás Pál: Sajnos a betegségem miatt elég sok időt kell töltenem az ágyban,így legtöbbször van módom megnézni a Nat. Geo-n minden este 6-8 ig tartó "légi katasztrófák" című dokumentumfilm sorozatot.Már rengeteg filmet láttam.Onnan tudok,amit egyáltalán tudok a repülőgépekről. Boeing-ből rengeteg repked világszerte.737-esből van a legtöbb és annak a legjobb a baleseti statisztikája. Az sajnos a légi közlekedés jellemzője,hogy ha egy repülőgép lezuhan,sokkal kevesebb az esély a túlélésre,mint ha a földön két autó ütközik össze.Még így is a légi közlekedésben sokkal kevesebb a haláleset,bár egyszerre több ember hal meg,mint az utakon. Azt elhiszem,hogy az orosz gépekből kevesebb esik le,mint a Boeing-ből de jóval kevesebb is van belőlük. Nincs is másik ország amelyik az általuk gyártott gépeket használná. Régebben még az ER-Bus-ok vezettek,de most már azokat is maga alá gyűrte a Boeing. Sajnos hiába vesz szinte mindent át a pilótáktól a számítógépes rendszer, az anyagfáradásokat nem tudják megelőzni. A karbantartásnál kéne figyelni,melyik alkatrész mennyi ideje,milyen megterhelésnek van kitéve. A Boeing-ek 20-25 év után szorulnak nagyjavításra.Közben csak a pilóták által jelzett problémákat kell figyelembe venniük,hisz még az ember csinálja a repülőgépek nagy részét,addig lesz is hiba bennük. Az biztos,hogy én egyetlen orosz gépre sem ülnék fel szívesen. Aki szereti és teheti,nézzétek meg minden nap este 6-8-ig. Én nő létemre rengeteget tudtam meg a légi közlekedésről,pedig soha nem érdekeltek a gépek.Még jogosítványom sincs.
Yoda69
A nemzetkozi jarataikon a ruszkik is boingokat hasznalnak

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél