A német kormány az ingyenes tömegközlekedés bevezetését mérlegeli, mert egy elképzelés szerint ezzel vissza lehetne szorítani a magánhasználatú autókat.

A közösségi közlekedés ingyenessé tételét mérlegeli a német szövetségi kormány egy kedden kiszivárgott levél szerint, amelyben a levegőminőség javítása érdekében tervezett intézkedésekről tájékoztatják az Európai Bizottságot.

A brüsszeli testület környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának megküldött levél szerint a szövetségi kormány, a tartományi kormányok és a helyi önkormányzatok behatóan vizsgálják a helyi közösségi közlekedés ingyenességének lehetőségét, és azt, hogy a fizetős rendszer megszüntetése miként szoríthatja vissza a magántulajdonban lévő gépkocsik használatát, és ennek révén hogyan javíthatja a települések levegőminőségét.

Vizsgálják azt is, hogy miként lehet csökkenteni az autóforgalom környezetszennyező hatását a közlekedési szabályok átalakításával, és tervezik, hogy a személyszállításban és az áruszállításban is bevezetnek új előírásokat, amelyek arról rendelkeznek, hogy a leginkább veszélyeztetett területeken csak alacsony károsanyag-kibocsátás mellett lehet ilyen üzleti tevékenységet végezni.

A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös levele szerint az újításokat öt városban – Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim, Reutlingen – próbálják majd ki, és a tesztek után döntenek az ingyenes tömegközlekedés és a többi mérlegelt átalakítás országos bevezetéséről.

Németországban a közösségi közlekedés egyre népszerűbb, a jegyekből és bérletekből származó bevétel tavaly 12,8 milliárd euró (4000 milliárd forint) volt, ami 3,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

A közösségi közlekedési vállalatok a kiadásaik nagyjából felét fedezik az utasoktól beszedett pénzből. A használat ingyenessége esetén a jegy-, és bérletárbevétel kiesését közpénzből kellene pótolni. A Brüsszelnek megküldött levélről beszámoló német hírportálok szerint az ingyenes tömegközlekedés finanszírozásáról még nincsenek elképzelések.

Németország az uniós tagállamok azon csoportjába tartozik, amelyekkel szemben a második szakaszba lépett a magas légszennyezettség miatt korábban megindított kötelezettségszegési eljárás. Karmenu Vella január végén figyelmeztette az érintett országok kormányait, hogy a bizottság az Európai Bírósághoz fordul, ha tíz napon belül nem adnak tájékoztatást arról, hogy miként tervezik orvosolni a problémát.

A nagyvárosok légszennyezettsége Németországban azért is fontos téma, mert a szövetségi közigazgatási bíróság február 22-én kihirdeti döntését a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű környezetvédő civil szervezet és Észak-Rajna-Vesztfália tartomány perében, amely arról a kérdésről szól, hogy az önkormányzatok megtilthatják-e a dízelautók használatát a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása érdekében. A szövetségi kormány és a tartományok szeretnék elkerülni a tiltást, és igyekeznek más eszközökkel elősegíteni a levegőminőség javulását.

(MTI)

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Peller Anikó
@staro2: Lehet ott nem is bonyolítják. Nálunk bonyolítják igazán.
staro2
Hirtelen nem jutott jobb szó eszembe.
Azért érted ugye?
1magyar
Az biztos,hogy korszakalkotó ötlet a levegőszennyezés ellen, na és bankbetétek is nőni fognak ha nem autóra és üzemanyagra költik el a pénzüket.
Peller Anikó
@1magyar: horribilis mennyiségű kőolajat pöfögnek el az autók naponta, kényelemből kiheréljük a bolygót. Az unokáitok leköpnek majd, de attól tartok már a gyerekeitek is.
Csizmás Kond
...kiszivárgott hülyeség...ez nem fog megvalósulni...főleg nem tömegesen.
lusta
Gondolkodnak rajta? Igen. Nagyon so európai városban ingyenes a tömegközlekedés és főváros is van köztük (Tallin). Mikor a szocialista Horváth Csaba fölvetette az ingyenességet a budapesti közlekedésben, mindenki lehurrogta. Tipőikus matyar gondolkodás mó, hogy nem lehet valamit megcsinálni. A világ boldogabb felén azon gondolkodnak és dolgoznak, hogy lehet valamit megcsinálni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél