A brit kormány csütörtöki tájékoztatása szerint nem lenne garantálható a roamingdíj-mentes mobiltelefon-használat az EU-tagállamokba látogató brit állampolgárok számára, és járművezetői jogosítványaik érvényességét sem feltétlenül ismerik majd el az uniós tagországok, ha nem sikerül megállapodásra jutni a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) feltételrendszeréről.

Ezért is fájdalmas lehet a brexit

A brit kormány az utóbbi időszakban folyamatosan tesz közzé útmutatókat arra az esetre, hogy milyen változások várhatók a Brexit-megállapodás elmaradása esetén. A dokumentumok minden esetben hangsúlyozzák ugyanakkor, hogy London megállapodásra törekszik az Európai Unióval, és ezeket a tájékoztatókat csak arra a "valószínűtlen" esetre dolgozta ki, ha az Egyesült Királyság mégis megállapodás nélkül távozna az EU-ból.

A csütörtökön ismertetett újabb tájékoztatási csomagban – amely szintén hangsúlyozza, hogy "valószínűtlen" forgatókönyvről van szó – az áll, hogy a Brexit utáni kapcsolatok feltételrendszeréről szóló megállapodás híján érvényét veszítené az EU-tagországokban honos mobilszolgáltatók által a brit szolgáltatóknak felszámolható roamingköltségek szabályozása is, így a jelenleg roamingdíj-mentes telefonálás az unió területén nem lenne garantálható a brit állampolgárok számára.

A digitális, kulturális, média- és sportügyekért felelős minisztérium, amely a roamingdíjakról szóló csütörtöki tájékoztatást ismertette, közölte ugyanakkor azt is, hogy a kormány ebben az esetben törvényben tenné kötelezővé az európai uniós roamingszabályozás által jelenleg 50 euróban maximált adatforgalmi roamingdíjak felső határának további érvényesítését a brit szolgáltatók számára, 45 fontban meghatározva a havi számlázási időszakonként felszámolható legmagasabb roamingdíjat.

A minisztérium hangsúlyozza azt is, hogy megvan a lehetőség a további roamingdíj-mentes mobiltelefon-használatra az Európai Unión belül a Brexit-megállapodás elmaradása esetén is, ha a szolgáltatók erről saját hatáskörükben kereskedelmi megállapodásokat kötnek a partnercégekkel.

A tájékoztatás szerint a brit piac 85 százalékát ellenőrző négy legnagyobb brit mobiltelefon-szolgáltató, a Three, az EE, az O2 és a Vodafone már jelezte, hogy a brit EU-tagság megszűnése után sem tervez módosításokat a jelenleg alkalmazott roamingdíj-gyakorlatban.

A brit közlekedési minisztérium által ugyancsak csütörtökön kiadott tájékoztatás szerint a Brexit-megállapodás elmaradása esetén a Nagy-Britanniában kibocsátott gépjárművezetői engedélyek önmagukban nem feltétlenül lesznek érvényesek az Európai Unió tagországaiban, és nem lenne garantálható az sem, hogy az uniós országokban letelepedő brit állampolgárok át tudják cserélni brit jogosítványukat a fogadó ország jogosítványára.

A tárca szerint ebben az esetben szükségessé válhat külön nemzetközi jogosítvány kiváltása ahhoz, hogy a brit állampolgárok vezethessenek az Európai Unió területén, és ahhoz is, hogy ott járművet béreljenek.

A minisztériumi tájékoztatás szerint a nemzetközi jogosítvány kiváltásának elmulasztása esetén a brit autósokat esetleg nem engedik majd be járművükkel uniós országokba, vagy bírságot róhatnak ki rájuk.

Az útmutató szerint a nemzetközi vezetői engedély kiváltása – ha szükségessé válna – 5,50 fontba (valamivel több mint kétezer forintba) kerül.

(MTI)

Cikk- és címlapkép: pixabay.com

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Egyre világosabban látszik, Nagy-Britannia a Brexittel lábon lőtte magát, és ma csak az a kérdés, hogy ezért ki viszi el a balhét, már a gazdaságon és az ország lakosságán kívül, akik mindenképpen nagy árat fizetnek azért, hogy Nagy-Britannia megint a „saját ura” lehet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.