A Fidesz és az Európai Néppárt (EPP) kapcsolatáról közölt kommentárt a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című konzervatív vasárnapi német lap.

Az Orbánnak távoznia kell című kommentárban kiemelték, hogy az Európai Parlament (EP) "elmondhatatlanul lejáratta volna magát", ha nem szavazza meg a jogállamiság magyarországi helyzetével foglalkozó, úgynevezett Sargentini-jelentést, mert Orbán Viktor kormányfő "megszorongatja a civil társadalmat, alattomoskodik egy, a világra nyitott, vagyis számára kényelmetlen egyetemmel szemben", és "semmibe veszi a tehermegosztásról hozott érvényes döntéseket a migráció területén".

FAS: Orbánt és a Fideszt ki kell zárni az Európai Néppártból, ha nem távoznak maguktól

Fotó, címlapi kép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Szecsődi BAlázs

Az EP "kétharmados többsége után most a tagállamokon a sor" – tették hozzá, kiemelve, hogy kevés az idő, mert májusban EP-választást tartanak, és "fontos, hogy az Európa-párti pártcsaládok egységesen lépjenek fel a nacionalistákkal szemben".

Az egyik ilyen pártcsalád az EPP, benne a német Kereszténydemokrata Unióval (CDU) és a Fidesszel. Ha ez így is marad, az Európa-pártiaknak a választási kampányban "egy csónakban kell evezniük az Európa-ellenesekkel ", ami "nem vezet jóra, ezért a Fidesznek távoznia kell a néppártból" – írta a FAS.

Hozzátették, hogy ha a Fidesz nem akar távozni, ki kell zárni. Tagsága megszűnésének lesznek hátrányos következményei, "hiszen Orbán emberei a következő parlamentben az ellenfeleket erősítik majd", azonban az előnyös következmények túlsúlyban vannak, mert az EPP "soha nem tudna Orbánnal együtt egységesen küzdeni egy erős Európáért, nélküle viszont képes erre".

A "nacionalisták" bevonása ebbe a küzdelembe "reménytelen", inkább "szembe kell szállni velük és le kell győzni őket választásokon" – áll a kommentárban.

Vannak, akik egyetértenek az orbáni úttal

"Egyre több európai véli úgy, hogy nemzeti szuverenitásuk védelmével lehet jobban garantálni szabadságukat, biztonságukat, és identitásukat" – fogalmazott Hermann Tertsch az ABC című konzervatív napilap publicistája "A magyar, aki tömegeket vonz" című írásában.

Megállapítása szerint az annyit szidalmazott magyar kormányfőnek sokkal nagyobb a demokratikus felhatalmazása, mint a strasbourgi parlament tagjai túlnyomó többségének.

Egy olyan párt vezetője, amely a választók tömeges akaratából kormányoz a magyar parlament kétharmadával, miközben olyan pártok nevezték diktátornak – kommunisták, zöldek és szocialisták –, amelyek kisebbségben vannak országukban – tette hozzá.

Hermann Tertsch szerint Orbán úgy képviseli a magyarokat, ahogy senki más nem képviseli hazáját ma az Európai Bizottságban, "nem fogadja el, hogy hogy rájuk kényszerítsék Brüsszelből, Berlinből, Párizsból, vagy a Soros György finanszírozta NGO-k által a szociáldemokrata politikát".

Az egyetlen igazi gyengesége az, ami mindenkit érint, akinek régóta van nagy hatalma: a korrupció. "De demokráciából senki sem adhat neki leckéket" – jegyezte meg.

A szerző szerint miért is ne pánikolna a baloldal, amikor Orbán a demokratikus jobboldalon bizonyítja: véget lehet vetni a baloldal kulturális fölényének, a nemzeti identitás és a család tisztelete eróziójának.

Ugyanezért félnek Orbántól azon pártok vezetői, akik a jobboldali szavazatokból élnek, de aztán összehangolják politikájukat a baloldaléval. A szavazók tömegesen hagyják el őket, ahogyan azt Merkel is tapasztalhatta – állapította meg az újságíró.

Ramón Pérez-Maura spanyol publictista szintén az ABC-ben azt írta: kifogásolni az Európai Unió hibáit nem euroszkepticizmus, hanem épphogy ezt jelenti az igazi Európa-pártiságot.

(MTI)

64 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Sámannus
Nekünk meg olyan választást kell kiírni, amelyiken a fidesz nem indulhat. Meg kell szüntetni ezeknek az árulóknak a pártját!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Sámannus
Nekünk meg olyan választást kell kiírni, amelyiken a fidesz nem indulhat. Meg kell szüntetni ezeknek az árulóknak a pártját!
anima
Nem, ki kell rúgni ezeket csúnyán.
Muszlim diktátorokkal parolázik, miközben temeti a nyugatot?
Mégis mire vártok agyalágyultak?!
Orbán Viktor zsigerileg rossz, démoni, akiben nincs semmi jó.
Ti tényleg arra vártok, hogy megváltozik ez a kis getszi?

SOHA NEM FOG - mert a lételeme a gonoszság !!!
tudode
Láss csodát az EU előbb jött arra rá, mint SAJÁT ALATTVALÓVÁ silányított hazája, hogy KÍGYÓT, csúszó mászót melengetett a keblén.

Volna + a bár lett volna ideje ÁTGONDOLNI pávatáncát, kiragadva 1-2 videót, amelyben NEVÉN NEVEZVE a gyereket, kapott hideget meleget
.
Közzététel: 2011. jan. 19
.
------ Daniel Cohn-Bendit kiosztja Orbán Viktort a médiatörvény kapcsán francais english subtitles
www.youtube.com/watch?v=lnNo1J9bBzY&t=20s..

Közzététel: 2012. jan. 18.
.
------ Cohn-Bendit hozzászólása Orbánhoz 2012-ben
www.youtube.com/watch?v=lCCx9w6ceqI
.
Közzététel: 2013. júl. 3.
.
-------- Daniel Cohn-Bendit, Ön tökéletes? - A vasfüggönyt nem a magyarok bontották le - 2013 07 02
www.youtube.com/watch?v=i1Gv7-GqlaA
.
Azért ELÉRTE A CÉLJÁT, hazájához hasonlóan MEGOSZTOTTA az EU-t is!!!
Nessy
Ettől a törvényesített választási csalással szerzett 48% = 2/3 többség emlegetésétől el lehetne tekinteni! Igaz, az újságíró ezt nem tudja.
Nálunk ennyi az "elsöprő többség" !
Ha viszont ennyire szuverének vagyunk, akkor nem átallják elfogadni, és ellopni az unió pénzét?
simmering73
Jó sokáig tartott mire rájöttek, hogy kígyót melengetnek a mellükön.
Lepényleső
Na ugye,képtelenek ezek a beilleszkedésre. Illik ez melyik közöttünk élő nép képviselőire?
tudode
@Pegero: .
Csak kirgadtam Cohn Bendit hozzászólásait, amelynek az a lényege, hogy hasonlóan KRITIZÁLTÁK OV-t mások i, azzal, hogy egyik úr életútját nem ismerem, mert nem vagyok jártas a politikában, de nagyon elszomorít az, hogy IDE JUTTATTA ez a felelőtlen POLITIKUS UTÁNZAT, mint államigazgatásban jártasként:
.
---------Közzététel: 2017. ápr. 27..
.
---- .Guy Verhofstadt felszólalása
www.youtube.com/watch?v=USrsXBOvHeM

Közzététel: 2011. jan. 20.
.
-----Martin Schulz hozzászól Orbán Viktorhoz az EPben (magyar)
www.youtube.com/watch?v=RVZnG3e_bB8
.
Kés élén táncol nem csak a MINENRE HATÓ NER-je, de a FORRÁS kivonással, centralizált, összekutyult, semmire nem hasonlítható állama is, olyan rá hasonlítóan!
Cicamama55
A Fidesznek el kellene gondolkodnia, s finoman-diplomatikusan visszakozni kellene, mert nagyon nagy bajba kerül miattuk az ország...Én egyáltalán nem örülök ennek a kilátástalan helyzetnek...
wagabund
...""semmibe veszi a tehermegosztásról hozott érvényes döntéseket a migráció területén"...

...Németország meg sunyiban semmibe veszi a bojkottot az oroszokkal szemben, és fű alatt milliárdos üzleteket kötnek velük...de tőlünk elvárják, hogy tartsuk be, és ne exportáljunk mezőgazdasági termékeket(sem)...többek között ezért(is) rohad ránk a sok meggy, alma, húsárú...

de a néppártból ez a fasz újság kizárna...
kereső
@Pegero:17:44, nem az a lényeg a @tudode által közzé tett linkekben,hogy a 68-as "vörös"Chon-Bendit gyűlöli-e orbánt, vagy ,hogy Verhofstadtnak hány foga van.A lényeg,hogy amit mondanak igaz-e? Szerintem igen.
tudode
@Pegero: .
Mennyivel ért Ön többet a politikához azzal, hogy pl. Cohn Benditet, és engem minősít!
.
Esetleg a maceráláson túl a CIKKHEZ van-e véleménye POLITIKUS TUDÓSKÉNT?
tulipan
@wagabund: Ideje lenne már kizárni, ezeket a szennyező mocsokat!
tudode
@.Pegero: .
Önnek ez a meglátása, véleménye, tiszteletben tartom azzal, hogy 1998-ban a Fidesznek adtam a voksomat, annak reményében, hogy a begyepesedett szocialisták helyett, friss diplomásként, szavak szintjén talán pezsdítőbb politikát folytatnak.
.
De államigazgatásban szolgálóként akkor ábrándultam ki belőlük VÉGLEG, amikor az épülő Nemzeti Színház építését a Deák térről, már akkor is visszaélve a HATALMÁVAL, ott hagyva a Deák téren örök mementóként a gödrüket., és az épülő M4-es megró építését meghekkelték.
.
Mit kell még EZEKNEK ahhoz elkövetniük az ORSZÁG ELLEN, hogy Ön is jobb belátásra kerüljön.
.
Az EU-ban a tiszteletreméltó Judith Sargentini LEÍRTA azt, amely Magyarország demokrácia deficitjéről szól, egyetértésemmel, a Fideszből kiábrándulóként nem csak amiatt, amit az ÁLLAMMAL, a társadalommal szemben elkövettek, de hogy fér bele az Ön "hazaszeretetébe", hogy a NER-katonák nem érik be a BUSÁS ILLETMÉNYÜKKEL,saját maguknak megszavazott ingyedn juttatásokkal, többek között "csak" a VILÁGHÁLÓ arhivumában a címbeli
.
Orbán család gazdagodása
.
Nagyjából 79 000 találat (0,47 másodperc)
..
www.google.hu/search?q=Orb%C3%A1n+csal%C3%A1d+gazdagod%C3%A1sa&oq=Orb%C3%A1n+csal%C3%A1d+gazda&aqs=chrome.1.69i57j69i59j69i61.6704j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
.
Ebből a halmazból kiragadva:
.
g7.hu/allam/20180605/harom-ev-alatt-harommilliard-forintot-vett-ki-cegeibol-az-orban-csalad/
.
Remélem kevesen vannak olyan gondolkozásúak, mint Ön, mert az Önhöz hasonlóak, és Orbánon keresztűl a VÁMSZEDŐINK tartják életben ezt a kaparj kúrta, se Isten, se embert nem ismerő PÉNZ- és HATALOMÉHES társaság!
tudode
@bakcsubakka: .
Valami van, de nem az igazi, mert pl. se vezetékesen, se mobilon nem lehet szavazni az ATV szavazására, ahol INTERNET-kapcsolat van. Lehet, hogy a NAGY TEST-VÉR leszólt.
.
Mi ez, ha nem a SZÓLÁS, megnyilvánulási jogunkba BELEPOFAGOLÁS!
Sámannus
A magyarok 63:37-re szavazták meg a Sargentini jelentést az ATV-n!
Embörök ez a legújabb kétharmad hazaárulókáim, behúzhatják a farkukat, és jobbra el!
cikicakk55
@anima: ma 17:07
Sajnos mi akik mind ezt tudjuk is,teljesen tewhetetlenek vagyunk. Minden fegyverünket,amivel harcolhatnánk Orbán és bűnbandája ellen,elvettek tőlünk. Nincs már sem demokráciánk,sem szabad véleményünk. Még itt a neten egy kicsit,de ez nem hallatszik el Európáig ezt ott nem értik. Minden Orbán kezében van már,minden fegyvere ránk szegeződik. Ma még csak úgy tud ellenünk tenni,hogy elveszi amink van,ám ha így folytatja,hamarosan oda is juthatunk,hogy úgy mint az 50-es években,jön majd a fekete autó és viszi azokat,akik szólni mernek. Egy fegyverünk lehetne,az ellenzék,de az megalkuvó,csak a szájuk jár,de mikor lehetett volna még tenni valamit,akkor a biztos pénzt választották és kussoltak. Persze utólag már okosok és tovább is kapják a jól (nem ) megérdemelt magas fizetésüket.
cikicakk55
@tudode: Nálunk,Hódmezővásárhelyen minden vasárnap este 7-től Márky _ Zay Péter élő adásban válaszol a kérdésekre,amit a facebookon feltesznek neki. Eddig is megtettek valakik mindent,hogy lehetőleg ne legyen zavartalan az internet,de ma nagyon durván beleléptek az egész adásba. Többször lefagyott a gép,elment a hang,hol a kép, de legtöbbször kiírta,hogy az internet működése megszakadt hálózati hiba miatt. Érdekes,hogy sem előtte,sem azóta semmi gond a nettel. Ez is biztos csak is véletlen lehet. Úgy sem vallanák be!
Sámannus
Ha tisztábban fogalmazunk többre jutunk. Szerintem már látszik, kik sorakoznak fel Szili csonka kezű Katalin áruló mellé. Már csak zárójelbe kell őket tennünk.@cikicakk55:
tudode
@cikicakk55: .
Úgy emlékszem az 5 sz. tagkönyv tulajdonosa ketyegett valamit, hogy szavazni lehet az ATV facebook oldalán a Sargentini jelentés mellett, v ellen.
.
Nincs üldözési mániám, de szerettem volna vezetékes-, és mobil telefonon kipróbálni, hogy a NAGY TESTVÉR FIDEL-e. A hívásokkor azt a GÉP VÁLASZT KAPTAM, hogy ahol van internetkapcsolat bármely telefonon LE VOLT TILTVA a szavazási lehetőség! Nem hittem a fülemnek, de ez van! A szolgáltatók is KÉNYTELENEK igazodni ehhez a HOGY IS HIVJAMOKHOZ, hogy nyomdafestéket tűrő legyen!
.
Gátlástalanok a végtelenségig, amelyről már nyilatkoznak is, pl.
.
www.youtube.com/watch?v=Gj3kd3HTCn8&t=72s
.
Ezek MINDENRE KÉPESEK, még annak az ellenkezőjére is!
..
Dugják fel a VÉLEMÉNY, ÉS SZÓLÁSSZABADSÁGUKAT. Márky-Zay közgyűléseit időnként követem a NET-en. Egy tiszteletreméltó jobboldali érzelmű ember. Bár klónozni lehetne!
tudode
@Pegero: .
Természetesen a LESAJNÁLÓ válaszára válaszoltam az ÉN MEGLÁTÁSOM, tájékozottságom szerint!
.
Miért dugult be?
tudode
@Pegero: .
Én nem vitatkoztam, maga kezdte a macerálásomat, tehát megismétlem arra a FELVETÉSÉRE, hogy tájékozatlan vagyok, mert aki mond Á-t mondjon B-t is, még akkor is, ha FIDESZ hívő, magánügye
------------------
tudode
@.Pegero: .
Önnek ez a meglátása, véleménye, tiszteletben tartom azzal, hogy 1998-ban a Fidesznek adtam a voksomat, annak reményében, hogy a begyepesedett szocialisták helyett, friss diplomásként, szavak szintjén talán pezsdítőbb politikát folytatnak.
.
De államigazgatásban szolgálóként akkor ábrándultam ki belőlük VÉGLEG, amikor az épülő Nemzeti Színház építését a Deák térről, már akkor is visszaélve a HATALMÁVAL, ott hagyva a Deák téren örök mementóként a gödrüket., és az épülő M4-es megró építését meghekkelték.
.
Mit kell még EZEKNEK ahhoz elkövetniük az ORSZÁG ELLEN, hogy Ön is jobb belátásra kerüljön.
.
Az EU-ban a tiszteletreméltó Judith Sargentini LEÍRTA azt, amely Magyarország demokrácia deficitjéről szól, egyetértésemmel, a Fideszből kiábrándulóként nem csak amiatt, amit az ÁLLAMMAL, a társadalommal szemben elkövettek, de hogy fér bele az Ön "hazaszeretetébe", hogy a NER-katonák nem érik be a BUSÁS ILLETMÉNYÜKKEL,saját maguknak megszavazott ingyedn juttatásokkal, többek között "csak" a VILÁGHÁLÓ arhivumában a címbeli
.
Orbán család gazdagodása
.
Nagyjából 79 000 találat (0,47 másodperc)
..
www.google.hu/search?q=Orb%C3%A1n+csa...
.
Ebből a halmazból kiragadva:
.
g7.hu/allam/20180605/harom-ev-alatt-h...
.
Remélem kevesen vannak olyan gondolkozásúak, mint Ön, mert az Önhöz hasonlóak, és Orbánon keresztűl a VÁMSZEDŐINK tartják életben ezt a kaparj kúrta, se Isten, se embert nem ismerő PÉNZ- és HATALOMÉHES társaság!
----------------
.
Szívesen tanulok bárkitől, aki OKOSABB NÁLAM, de Ön nem tartozik azok közé akiktől tanulni lehetne. Az Ön stílusa számomra nem menő!
.
Különben itt a legtöbb hsz nem egymás macerálásáról szól, kivételt Önt, és 1-2 hasonló, aki az aktuális cikkhez NEM SZÓL HOZZÁ, csak...
Desischado
Érdekes a telefonok és a net "meghibásodása" pont a szavazáskor. Nekem rémlik, hogy a szoftver is így járt a választás napján, emlékeztek?
Remélem tényleg kizárják végre ezt a parazita bandát. Remélhetőleg ébredezik az Unió is!
RonaGyuri
ezt bsem endete be ma reggel a cemtor:

Ez már nem tánc, hanem rángás

Egykor a drukkerek azzal bíztatták az egyik sztárjukat, hogy: Táncolj Törő!

„Orbán Viktor számára nem a Sargentini-jelentés elfogadása és annak lehetséges jogkövetkezményei a tragédia, hanem, hogy nem ő lett a legkisebb királyfi, aki megmenti Európát a gonosz migráncsoktól, meg a háttérhatalomtól. ” – ezzel a meglehetősen releváns megállapítással kezd a b1.blog egyik írása. Majd később idézi Bíró-Nagy András politológust, aki szerint Orbán stratégiai hibát vétett. Úgy véli, hogy „az utolsó pillanatig azt hitte, hogy ugyanúgy történik minden, ahogy eddig, majd meg védi a saját pártcsaládja, meg a szélsőségesek”.
Igen azt hitte, hogy ismét hatásos lesz a pávatáncizása. De megfelejtkezett egy alapvető tényről: Öreg és nem kicsi túlsúlyos, sőt dagadt és játéktudása – ha volt is valaha – hát már erősen megkopott. Mára ez legfeljebb egy dagadt idétlen retardált törpe gusztustalan rángása! =))
Aki Én
@Pegero: Vicces, mikor a legrosszabb időket idéző propagandistaként egyoldalú tájékozódásról beszélsz.
Hogy valóban tájékozatlan vagy hazai ügyekben vagy csak színtiszta uszító, propagandista, azt nehéz eldönteni.
Pálinkás Pál
@Pegero: Te most a csúti cigányról beszélsz??? a csalással megválasztott trágyáról??? Legfeljebb az iqnullák miniszterelnöke,nem a normális embereké!!!
csipetke
@Pegero: 18:56 Te miről beszélsz?Már milliószor írtunk itt a rendszerszintű választási csalásról,a választási törvényről,amit a fidesz sufnituningolt össze,és ami semmilyen más pártnak nem adott lehetőséget,a fideszes matekról már nem is beszélve,ami kihozta a 48%-ot kétharmadnak.A választás előtti évek pedig a Soros,és migráncsozós,gyűlöletkeltő,megfélemlítő politikával teltek,amik az adófizetőknek sok-sok milliárdjába kerültek.Ezzel tudta a sok egybitest rávenni,hogy a fideszre szavazzanak.Ez ám a demokrácia fidesz módra:-csalás csalás hátán...
Cicamama55
Ha kezdettől fogva ez a kormány olykor egy kicsit is fontolóra vette volna az őket ért bírálatokat, sokkal több és meggyőződéses/!/ követőjük lenne! Szorgalmas, dolgos, eddig okos nép voltunk, s most a saját kormányunk- tagjai, családjai, baráti körei-csak arra használnak bennünket, hogy belőlünk gyarapítsák saját vagyonukat, felosszák Magyarországot maguk között. Ami ijesztő, hogy a nemzetközi kapcsolatokat is a saját érdekeiknek megfelelően alakítják. :( Addig működik a "siker sorozatuk", míg a hazugság gyártásuknak és a könyöradományoknak bedőlnek az emberek...Én egy ideig abban reménykedtem, hogy változtatni fognak a stratégiájukon. De nem! Várom, hogy a semmiből valaki- Márky-Zayhoz hasonló tulajdonságú személy fel nem tűnik. Egy ilyen békés változásban reménykedem, mert van egy másik, szomorú megoldás is, amit egyre többet emlegetnek. Isten mentsen meg tőle minket!
cikicakk55
@tudode: Tegnap 21:31
Ma este tüntetés lesz Lázár ellen itt nálunk.Eddig semmi ilyenre nem mertem kimenni a pánik betegségem miatt,de ma megfogadtam,hogy elmegyek,ha addig élek is. Még a tavaly agy műtött férjemet is viszem.Sokat tenni nem tudunk,de legalább szaporítjuk a létszámot.A tegnapi MZP facebookos profilján az élő adásában,rengetegen írták,hogy ott lesznek. Kipróbálom magam,hát ha a "miért is vagyok ott" legyőzi a " nem bírom a tömeget és a hangzavart" nevű betegséget.
cikicakk55
@Cicamama55: ma 09:56
Sajnos nekem is csak ez az egyetlen egy lehetőség maradt,mint megoldás.Még egy 1956. Én egy éves voltam akkor,semmiről nincs emlékem,otthon meg nem beszéltek róla. 1989-ig egész mást írtak azokról az időkről az újságok és a történelem könyvek a középiskolában( az általánosban csak a II. világháborúig tanultunk történelmet) Mint a rendszerváltás után. Sokáig úgy írtam,hogy gengszterváltás,de Kádár Orbánékhoz képest nem gengszter volt,hanem egy jóságos Miniszterelnök,akinek nem mindegy miből és hogy él meg a nép. Nagyon nem szeretném ha a gyerekeim és az unokáim lövöldözések áldozata lenne,de félő,hogy nincs más megoldás. Ezek minden békés és jogi,politikai megoldást elvettek tőlünk.
kereső
@cikicakk55:13:04, igy kell ezt.Szoritok Neked,hogy kibird!!!
Cicamama55
@cikicakk55: Én nagyon vallásos családban nevelkedtem, de Kádárt az én szüleim soha nem szidták! Olyan érdekes, apukám rendszeres templomba járó ember volt, mindenki tudta róla, s a munkahelyén szakszervezeti bizalmi volt évtizedekig, egészen a nyugdíjazásáig. Akkoriban békésen megfértek egymás mellett ezek a dolgok. Rólam is tudták az iskolákban, hogy vallásos családban nevelkedek, sőt a munkahelyemen is, ahol sok MSZMP tag dolgozott.körülöttem. Soha nem bántott engem miatta senki! Nem értem a mai világot!
Jozefina
@Cicamama55: én úgy gondolom, hogy abékés megoldásra tett próbálkozások végképp kimerültek!!!
Klubtag
@cikicakk55: ..."Ramón Pérez-Maura spanyol publictista szintén az ABC-ben azt írta: kifogásolni az Európai Unió hibáit nem euroszkepticizmus, hanem épphogy ezt jelenti az igazi Európa-pártiságot."
ERGO - kifogásolni az Orbán kormány hibáit nem hazaárulás, hanem épphogy ezt jelenti az igazi hazaszeretet.
Cicamama55
@Jozefina: Igen, én is így érzem! A következményektől bizony nagyon tartok!
Sámannus
@Cicamama55: Akkor is voltak a hatalmasok, és szerencsétek volt, mert nem kerültetek az útjukba. Mert akik elébük került a maitól valamivel gyorsabban tették el őket lábalól.
Ma ott tartunk hogy egy kicsit még akadozik ez a fránya ner... vityka ezért kicsit csapkodja is a nyelvét.
csipetke
Szerinted a 2.8 millió ember a lakosság kétharmada?Na ugye.Viszont a fideszes matekkal így hozták ki,és akkor még nem beszéltünk a vásárolt ukrán meg román szavazatokról.
cikicakk55
@kereső: Ott voltam. Sokan voltunk,de ismerve a Lázár rádiót és mészáros újságjait,Lázár internetes újságjait csak pár száz főröl fognak írni.Szerencsém volt,mert egy hatalmas,de nagyon szelíd és okos kutyus is volt ott . Végig mellette mentem és álltam,Ő megvédett a rohamtól. Őt néztem végig,de hallottam minden szót. Nagyon sok dokumentummal igazolható csalásról tudtunk meg MZP-től. Örülök,hogy a létszám alapján ebben a városban ha csak nem csalnak,esélye sincs a Fidesznek
tulipan
@Pegero: Sajnos tele van sunyi, képmutató narancsos agyatlanokkal!!
cikicakk55
@kereső: Büszke vagyok magamra,mert ott voltam és végig ott is tudtam maradni,pedig a gyülekező helyről még elmentünk Lázár "promenad" nevű újságjának a szerkesztőségéhez. A falára szerelt kamera folyamatosan vette azokat akik ott voltak,de szinte mindenki feltartotta a középső ujját,jelezve a véleményünket fel.Sajnos a lakossághoz képest,nem sokan voltunk ott,de este 7-kor kezdődött,így a gyerekesek és a messzebb lakó idősek már nem jöttek el.Kicsit csalódottak is voltunk,mert mi MZP beszédét vártuk a legjobban,de volt egy József Attila vers,ami szép lenne,de nem itt egy tüntetésen. Akkor elég sokan elmentek.Aztán a Roma Önkormányzat vezetője is túl sokáig és túl unalmasan beszélt,akkor megint jó páran elmentek. Akkor már érezhették,hogy a tömeget a Polgármester beszéde érdekelné és végre utoljára Ő beszélt hozzánk. Nagyon sok új dolgot tudtunk meg,amit ugye az erre járatos média nem közöl. Még több milliók eltűnése jött szóba. Az is,hogy mennyi mocskot és példákat is mondott kell eltűrnie naponta ismeretlenektől. Rengeteg feljelentést tettek már ellene,de eddig mindet megnyerte. Most azokat a pénzeket forgatja bele a városban megkezdett építkezésekbe( amit még Almásy( Lázár) kezdett el.Eredeti,eddig kifizetett árat nézve,már rég kész kéne lenni mindnek,de még félig sincs kész.
kereső
@cikicakk55: köszi a beszámolót, ne hagyjátok,hogy lázár és a fidesz Esztergomot csináljon a városból.
cikicakk55
@Cicamama55: tegnap 16:18.
Az én szüleim pont az ellentéte volt a tieidnek. Nagyon komolyan pártvezetők voltak.Fene tudja hány társadalmi munkával megspékelve,de soha nem szidták az Istent és a vallást sem. Igaz a nagyszüleim temetésénél megmondták,hogy ha isten nevét kiejtik a szájukon,akkor a temetést azonnal abba hagyatják. Még is a két házzal arrébb élő nagyon vallásos család lánya volt a gyerekkori barátnőm.Soha nem szültek érte.Ami még érdekes volt,hogy Ők semmivel nem voltak se szegényebbek,sem gazdagabbak nálunk. A párt csak a tagjaitól követelte meg,hogy nem lehetnek vallásosak. Nem hasonlítanám össze a két korszakot,mert Kádár idejében a népre figyeltek,és támogatták őket( fiatal házasok gyorsan szociális bérlakáshoz jutottak,állami dotáció volt a gyermekruhákon stb,) Igaz,hogy adósságba is keveredett Kádár miatta,de nem saját magukra költötték,hanem az ország épülésére és a nép érdekére. A mostani adósságot a kormány saját céljaira,családjaira,barátaira költi és még az EU támogatást is amit az Ország épüléséért,szépüléséért kapnak azt is lenyúlják.Kádár sem volt hibátlan biztos,de nem volt hátránya senkinek abból,ha nem volt pártszimpatizáns. Most nézd meg,mit kapnak azok akik nem Fideszesek.
kereső
Nagyon nagy "hibája" és "bűne" Gyurcsány Ferencnek, hogy izzig-vérig demokrata.Ezt ki kellett iktatni,el kellett taposni-hogy jöhessen orbán viktor demokráciája.
cikicakk55
@kereső: A Fészbook oldalon látható Márky -Zay Péter oldalán,hogy rengetegen vannak mellette.Sokkal többen,mint tegnap a tüntetésen. nem volt jó az időpont sajnos.Munkanapon,este várható volt,hogy nem lesznek túl soka.Ettől függetlenül az induláskor én kb 2000 emberre saccoltam,de mint írtam is a végére kb 6000-an maradtunk.Azok viszont nagyon lelkesek voltak.Az biztos,hogy kiállunk a Polgármesterünkért a végsőkig.Én nem vagyok vallásos,Őt a hite tartja erősnek és azért bírja még ezt a rengeteg mocskot.Ilyen türelmes,nyugodt és kedves embert még nem láttam.Velem is kezet fogott és megköszönte,hogy ott vagyok. Ilyet Lázár sosem tett volna.Köszönt,ha az utcán találkoztunk,de csak azután,hogy én köszöntem neki,pedig vagy 20 éve ismer és még egy senki volt,addig előre köszönt.
kereső
@cikicakk55: ne viccelj már!! Hány lakosa van Vásárhelynek?20 ezer? Abból ott voltak hatezren.
A kétmilliós fővárosból meg 6-8 ezer a vasárnapi tüntetésen- a demokrácia mellett? Biztosan nagyon meleg volt.
cikicakk55
@Klubtag: tegnap 16:39
Jó lenne ha az Unió látva a magyar nép fegyvertelenségét,tehetetlenségét,segítene valahogy. Nem szeretem mikor lebirkázzák a népet,mert nem birka a magyar.Április 8-án rengetegen mentek el szavazni és sajnos a Fidesz matek, a tákolmány újra írása, és a törvények Fidesz előnyre való átírása,na meg a töketlen ellenzék hozta ki a Fideszt győztesnek,de a 48% akkor sem 2/3.
cikicakk55
@Sámannus: tegnap 16:46
Nem tudom milyen hatalmasokról beszélsz? Én 1955-ben születtem,de félni hatalmasságoktól csak az utolsó 8 évben kezdtem. Biztos volt olyan is,de gondolom azok 1945-1959 közt tombolhattak,amiről nekem nincs személyes tapasztalatom. 1960-1989 közt az biztos,hogy semmilyen hatalmasság nem bántotta azokat,akik becsületesen dolgoztak,nem kerülték a munkát,nem bűnöztek. A párton belüli marakodásról bár tudtunk,de minket a népet nem érdekelt.Most sem érdekelne,hogy marják egymást,ha mint nyugdíjas ugyan olyan színvonalon élhetnék mint nagyszüleim és szüleim. na meg ha a gyerekeimnek megtudnám adni azokat az alapokat amit én is megkaptam.Nem luxust,de biztonságot. A párton belül azok acsarkodtak,és sunnyogtak a legjobban,akik jelenleg a Fideszben milliárdosokként éldegélnek és nyalják Orbán hátsóját. Nekik nem tetszett már Kádár idejében sem,hogy Ők mint párt vezérek,csak 3x keresnek többet,mint a nép egyszerű kétkezi munkás gyermeke. Tehát biztos igazad van,de mi szerencsére azokból az időkből semmit nem éreztünk.34 évig béke volt és nyugalom.
Klubtag
@cikicakk55: ..az UNIÓ épp olyan naiv volt, mint a hazai demokratikus erők, egyszerűen nem hitték el, hogy egy ilyen történelmi esélyt kapva - 1990. után - hatalomhoz juthat egy ekkora
tolvaj, gazember banda. Nem akarom lelombozni szeretett népeddel szemben táplált illúziódat, de mégiscsak 2,8 millió ember értett velük egyet 2018-ban. Egy teli tál gyümölcsöt is megmérgezhet egyetlen rothadt szem, hát még, ha a felnőtt lakosságból minden harmadik az ő hívük. Ráadásul sokkal fenyegetőbbek és erőszakosabbak, mint az elmúlt közel 30 év alatt bármelyik hatalom.
mackoka46
Nemcsak ki kell zárni őket, hanem be is ! A börtönbe ! Oda valók a bűnözők.
cikicakk55
@kereső: ma 16:01
állítólag a lakosok szám 40.000 körül van,de csak azért,mert nem tudom már mikor ide csatoltak egy csomó addig önálló települést. (székkutas,Kakasszék,Koppáncs,Kishomok,Földeák) Szerintem több is van,csak nem jut az eszembe. Ez kb + 15.000 embert jelent,ha nem többet. Ezt nem tudom pontosan,mert mindig más számot hallok és olvasok. Az biztos,hogy az időponthoz képest és a lakosság életkorát,egészségét és összetételét tekintve ez is szép szám volt.Rengeteg rokkant kocsis,kerekesszékes,járókeretes ember volt ott. Az én agy műtött párom is végig bírta a strapát,pedig mostanában ennyit nem volt távol folyamatosan a lakástól.Igaz,hogy én toltam a "banyataligáját", így a beszédek alatt ülhetett. Meglepően sok idős és nagyon fiatal is volt ott.
cikicakk55
@Klubtag: Annyiból igazad van,hogy végeredményben 2,5 millió szavazatot dobott ki a gép és bár a fele volt talán őszinte,de még az is sok.Ám ha a 2,5 milliót nézzük akkor se sok a 9,5 milliós Magyar Állampolgárhoz képest. 1990-ben még a Fidesz is másképpen beszélt,nem csoda,hogy bedőltek nekik. Már az első kormányzásuk alatt észre kellett volna venni,mennyire hazug és mohó Orbán. Akkor szerencsére a törvényekhez és az alkotmányhoz nem mertek nyúlni,de azóta már vérszemet kaptak.Szerencséje volt Orbánnak,hogy 2009-ben jött a gazdasági váláság,amit a naív Magyaroknak be tudott adni,mint Gyurcsány hibája és persze azért volt minden,mert Gyurcsány ellopta a pénzét a magyaroknak. Így a 2010-es szavazásnál még nem csodálom,hogy nyertek. Ám a MANYUP pénz lenyúlása után 2014-ben ben már tényleg hülyeség volt megszavazni. Na látod akkor még tényleg a birkák nyertek. 2018-ban már a migránsok szerezték meg a félelemben rettegő nép szavazatát,bár akkor már a magyar emberek zöme átlátott Orbánon,csak akkor már elvették azt a lehetőséget,ami 2014-ben és előtte meg volt, a választási törvényt. Ezek nem egy szem gyümölcs,hanem egy egész láda egy vagonban. megölik azokat akik nem rohadnak velük önként és dalolva. Nem közvetlen,de közvetve mind gyilkos.
Cicamama55
@cikicakk55: 15.49 Látod, mi két "ellentétes" oldalról indultunk, s a véleményünk mégis megegyezik...
Eladott Ország
Egy dolog biztos, Sebastian Kurz, Orbán Viktor jó barátja – vagyis eddig sokan ezt gondolták, többek között a pártsajtó is – bejelentette, hogy ő támogatni fogja a 7. cikkely elindítását, amely ha a többségi akarat szerint megindul, úgy a fideszt ki kell zárni a Néppártból. Tehát Sebastian Kurz mostantól Soros embere. Addig barát és hős, ameddig kiáll Orbán mellett, azonban ha véleményt mer formálni, azonnal ellenséggé válik. De nem Orbán Viktor, vagy akár a fidesz, hanem a magyar nép ellenségévé. Ezzel mi akár egyetértünk, akár nem, ez így lesz.
Sámannus
@cikicakk55: Tudod akkoriban a párt a társadalom minden szegletét kontrollálta. Állalában nem túl tehetségesek alkották az apparátust. Ezeken keresztül elég nehezen lehetett átvergődni kezdve a szakmai, anyagi, vagy társadalmi előmenetelben, éberen óberkodtak, és igen féltékenyek voltak,
Ha valaki nem vette észre, hogy útba került, azt félreállították, de általában kihasználták mások szorgalmát. Ha ez neked nem tetszett megnézhetted magadat.
De volt más eszköz is mint a mai fejeseink például a trafikok elzabrálásával, vagy üzemek üzletek felvásárlásával, ellehetetlenítésével történik. Az ötvenes évek vége a 60as évek eleje különösen erős ellenállást szült vidéken.akkoriban a földosztás után a szövetkezesítés rendezte át a társadalmat, annak minden nyűgével. Erre épült a rendszerváltás utáni egyik kárpótlási törvény a termelő javak egy részének visszaadása. Sikerült mind a két műveletet végrehajtani, hogy minden érintettet hátrányosan érintsen. Még ma sem tudok mit kezdeni a visszakapott földdel, mert nem forgalomképes, és nincs olyan vevő aki azt képes legyen megvásárolni. Így viszont arra számíthatok, hogy valamilyen trükkel veszteségessé teszik a tulajdonlást, és ezt is elzabrálják. Magyarul a mezőgazdaság felett még mindig keselyűk köröznek.
cikicakk55
@Cicamama55: tegnap 17:01
Gondolom azért,mert engem nagymamám nevelt,mivel a szüleimet szinte alig láttam.Talán hétvégente.Mikor Ők elindultak én még aludtam,mikor haza értek már aludtam.Nagymamám vallásos volt,de mikor a fiáék( apám és anyám) beléptek a pártba,megtiltották neki. A bibliáját is el kellett raknia,de nagyon.Apám elakarta égetni,de Mama akkor a sarkára állt.Igaz,vallásosan nem nevelhetett,de rengeteg szépet és jót tanultam tőle. Imádtam Őt.Minden ami ma jó bennem,azt Ő nevelte belém.( Sajnos a főzés szeretetét nem sikerült neki,pedig próbálta szegénykém.A mai napig konyhaiszonyom van,de sajnos néha muszáj.)
cikicakk55
@Sámannus: Természetesen én hiszek neked,csak én nem láttam semmit amivel próbáltak volna ellehetetleníteni. Foghatom a nyugodt gyerekkoromat arra is,hogy a szüleim párt vezetők voltak,de a barátnőm szülei nem,sőt vallásosak is voltak,anya takarítónő,apa teherautó sofőr) anyagilag még is kb egyszintűen álltunk.Mind a ketten egészségügyben tanultunk tovább,mind a kettőnket simán felvettek. Mikor férjhez mentem 20 évesen 4 év spórolás,albérletben lakás után már tudtunk venni egy kis házat,pedig nem kaptunk semmilyen támogatást. Lakást már kaptunk volna egy évvel az esküvőnk után,Algyőn,de mi magánházat szerettünk volna. Tehát minket nem gátoltak,nem vettek el semmit,nem voltunk az útjukban.Mondjuk földjeink nem voltak.Szegeden nőttem fel,ott kevés termőföld volt,inkább a házak kertjében csak.
Kookas
@Pegero: csezd meg azt észre veszed hogy az euba mi van esetleg ha az itthoni állapotokról tudnál súgni.
Sámannus
@cikicakk55: Aki átlagos életvitelt folytatott annak nem nagyon lehettek gondjai.
Aki viszont föggetlen akart lenni, annakrigyelték a jövedelmét, nem hagyták, hogy saját erőből jobban éljen mint az átlag.
Nékem volt ismerősöm akinek az apja mezőgazdasági gépeket is meg tudott szerezni, ami a negyvebnes évek végén ritkaságnak számított. El is akarták tőle szedni, de ő inkább szétbontotta és darabonként dugdosta a portáján, például a cséplőgépét. Az egyik alkatrészét magam is láttam, mert a fia megtartotta emlékbe néhány darabját, mert később már nem volt értelme rekonstruálni a szerkezetet. Volt aki kisiparosként dolgozott, és vidéken kibontakozhattak volna,de be vitték őket is a szövetkezetekbe, és ott leromlott a teljesítményük, mert sok embert kellett eltartaniuk. Sajnos a tévesen alkalmazott stratégiák, nem tudták fokozni a gazdasági teljesítményt, és csak részleges megújulásokig jutott el az a rendszer. Elsősorban azért mert a nép tehetségét vissza fogta a rossz ösztönzőrendszer, és tulajdonszerkezet.
Ma fordított a helyzet, megvan a kapitalista tulajdonszerkezet, de elvették a legfontosabb hajtóerejét, a versenyt, mert a valamit érő vállalkozásokat elcapcarázzák azzal, hogy áron alul eladatják a céget a vállalkozókkal. Az orbáncsikok amellett hogy erőszakosak gyakorlatilag csak a mások érdemeit használják ki. Ezt szerintem igen látványos akciókhoz vezet a piacon.
Orbán el is ismerte, hogy visszaszerzik azokat a tulajdonokat, amiket privatizáltak a rendszerváltások után, és arra is hivatkozott, hogy a piaci feltételekkel akarják ezt tenni, de nem sok esélye van egy magányos vállalkozónak az államilag támogatott korrupcióval szemben. A piaci feltételekkel megszerzett vagyont viszont hatékonyan kellene üzemeltetni, de erre képtelenek, mert a tőkét nem arra használják amire kell, nem működik a termelés szempontjait is figyelembe véve. Inkább kivonják azt a gazdaságból, és külföldre viszik, mintha a forradalmat exportálnák, de ez inkább szélhámosság azt a pénzt,

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.