Viszont jóval kevesebb utast tudnak szállítani a speciálisan átalakított Airbus A350-es repülőgépek, mint normál társaik.
Elindult a világ leghosszabb légi útjára a Singapore Airlines Airbus A350-ese, a járat Szingapúrból New York – Newark repülőterére közlekedik.
Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO
A Flightradar24.com radarképe szerint a gép helyi idő szerint csütörtökön nem sokkal éjfél előtt szállt fel Changi repülőteréről és várhatóan 18,5 óra múlva érkezik meg New Yorkba, a repült útvonal hossza 15 336 kilométer, a jelenlegi útvonalak közül ez a leghosszabb a világon. Eddig a Qatar Airways Doha és Auckland közötti járata viselhette ezt a címet, a megtett út 14 ezer kilométer volt.
A Singapore Airlines legutóbb 2013-ban üzemeltette a Szingapúr és New York közötti járatot, de az akkor használt Airbus A340-500-asokkal nem lehetett gazdaságosan teljesíteni azokat. Az új A350-esek speciális, megnövelt hatótávolságú változatai azonban lehetővé teszik a gazdaságos üzemelést.
Az Airbus mérnökei megnövelték a gép maximális felszállósúlyát, így több kerozint tud vételezni, javítottak a gép aerodinamikáján, így hatótávolsága közel 18 ezer kilométerre nőtt és akár 20 órán keresztül is képes repülni. Utasból azonban a normál A350-esekghez képest jóval kevesebbet tud a fedélzetére venni: mindössze 161-en utazhatnak a Singapore Airlines gépen: 94-en a prémium turista, 67-en pedig a business osztályon. Egy normál A350-es befogadóképessége 320-360 utas.
(MTI)
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
húúú...ehhez nemcsak bátorság, de rendkívüli képzettség is kell a személyzet részéről...már-már a hihetetlen kategória...mit is tud a repülőgép-ipar...(személyszállításban)
ez tényleg óriási teljesítmény...(még az utasoktól is)..18 órán keresztül minden hiba nélkül, komfortos környezet biztosítani? ...(főleg a mínusz ötven fok külső hőmérséklet miatt, és nincs élhető külső levegő sem)
Új hozzászólás