Viszont jóval kevesebb utast tudnak szállítani a speciálisan átalakított Airbus A350-es repülőgépek, mint normál társaik.

Elindult a világ leghosszabb légi útjára a Singapore Airlines Airbus A350-ese, a járat Szingapúrból New York – Newark repülőterére közlekedik.

Elindult a világ leghosszabb légijárata, közel 19 órát repül egyhuzamban

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

A Flightradar24.com radarképe szerint a gép helyi idő szerint csütörtökön nem sokkal éjfél előtt szállt fel Changi repülőteréről és várhatóan 18,5 óra múlva érkezik meg New Yorkba, a repült útvonal hossza 15 336 kilométer, a jelenlegi útvonalak közül ez a leghosszabb a világon. Eddig a Qatar Airways Doha és Auckland közötti járata viselhette ezt a címet, a megtett út 14 ezer kilométer volt.

A Singapore Airlines legutóbb 2013-ban üzemeltette a Szingapúr és New York közötti járatot, de az akkor használt Airbus A340-500-asokkal nem lehetett gazdaságosan teljesíteni azokat. Az új A350-esek speciális, megnövelt hatótávolságú változatai azonban lehetővé teszik a gazdaságos üzemelést.

Az Airbus mérnökei megnövelték a gép maximális felszállósúlyát, így több kerozint tud vételezni, javítottak a gép aerodinamikáján, így hatótávolsága közel 18 ezer kilométerre nőtt és akár 20 órán keresztül is képes repülni. Utasból azonban a normál A350-esekghez képest jóval kevesebbet tud a fedélzetére venni: mindössze 161-en utazhatnak a Singapore Airlines gépen: 94-en a prémium turista, 67-en pedig a business osztályon. Egy normál A350-es befogadóképessége 320-360 utas.

(MTI)

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
wagabund
18 órán keresztül nagyjából tizenegyezer méteren, mínusz ötven fokban, a hajtóművek százezres fordulaton, kezdetben 200 tonna kerozinnal, 161 utas+csomagjaik,+ 9-12 fős személyzet...nagyjából 500 tonna száll fel...

húúú...ehhez nemcsak bátorság, de rendkívüli képzettség is kell a személyzet részéről...már-már a hihetetlen kategória...mit is tud a repülőgép-ipar...(személyszállításban)
wagabund
Vasárnap hajnalban hallottam egyik rádióhírből, hogy megérkezett a gép a célállomásra...

ez tényleg óriási teljesítmény...(még az utasoktól is)..18 órán keresztül minden hiba nélkül, komfortos környezet biztosítani? ...(főleg a mínusz ötven fok külső hőmérséklet miatt, és nincs élhető külső levegő sem)
ila51
Kvasz Andráséktól jó messzire jutott már a technika ...
wagabund
@ila51: @ila51: ők sokkal nagyobbat alkottak akkori mércével mérve...igazi hályogkovácsok voltak...de nagyon jók...
Grafix69
Olyan hosszú az utazási idő , hogy ha a föld forgásirányába megy akkor érdemes lehet leszálláskor megvenni a lottót mert már tudjuk a nyerőszámokat az induláskor:))))))))))))
ila51
@wagabund: Müller Péter : Madárember ...nem is tudom meghatódás nélkül olvasni a történetüket
Sámannus
Ezután mácsak az következik, hogy a repülőknek le sem kell szállni, olyan jól érzik odafent magukat, és csak vitorláznak és vitorláznak. Még stadionot is visz magával. Bizony!
wagabund
@Grafix69: hmmm...érdekes gondolat...ezen sokan eltűnődnek, hogyisvanez?
Grafix69
@wagabund: Ilyen nincs ez egy baromság , de csak poénkodtam rajt . :))
wagabund
@Grafix69: értem a viccet,de nem hittem volna, hogy kontrázod...vártam a reakciókat...nem jött be.
Grafix69
@wagabund: Lehet ,hogy tudományosan ( áll ) is levezették volna .

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.