A magyar-szerb-kínai összefogással megújuló Budapest-Belgrád-vasútvonal fogja jelenteni a leggyorsabb szállítási útvonalat Délkelet-Európa és a kontinens belseje között – mondta a külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.

Szijjártó: a Budapest-Belgrád-vasútvonal lesz a leggyorsabb út Délkelet-Európából a kontinens belseje felé

Szijjártó Péter szerint a kínai Egy övezet, egy út kezdeményezéssel olyan nemzetközi együttműködés jön létre, amely komoly infrastrukturális fejlesztésekben, a kereskedelem ösztönzésében és a pénzügyi szolgáltatások elterjesztésében érhető tetten.

Hangsúlyozta: Magyarország tud profitálni földrajzi elhelyezkedéséből, hiszen a kínai selyemút tengeri ága a görögországi kikötőknél végződik. A verseny pedig azért folyik majd, hogy ki tudja a leggyorsabban eljuttatni az árut a kontinens belseje felé.

A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: tavaly abszolút rekordot, 8,7 milliárd dollárt ért el a Magyarország és Kína közti kereskedelmi forgalom, és idén az élelmiszeripari export további növekedése várható.

A légi közlekedésben június 7-től új személyszállító repülőjárat köti össze Sanghajt és Budapestet. Szijjártó Péter elmondta: tavaly rekordszámú, az előző évinél 14 százalékkal több, mintegy 256 ezer kínai turista érkezett Magyarországra, és idén januárban is 32 százalékos emelkedés volt tapasztalható. Ebben szerepet játszik az is, hogy Kínában már 15 városban lehet vízumkérelmet beadni Magyarországra, és 48 órára szorult le a turistavízum kiadásának ideje – tette hozzá.

A légi teherszállításban áprilisban elindult a Csengcsou és Budapest közti cargo járat, amely hetente kétszer közlekedik és jelentős mértékben hozzájárul a két ország közti kereskedelmi forgalom bővítéséhez.

Emellett az egyik legforgalmasabb kínai reptér, a hsziani is együttműködési megállapodást kötött a budapesti reptérrel. A magyar-kínai fejlesztések keretét adó ötpontos akciótervben pedig az egyik pont kifejezetten arról szól, hogy a budapesti repülőtér környékén kínai vállalatok egy logisztikai központot hoznak létre – mondta Szijjártó Péter.

(MTI)

Cikk- és címlapkép: MTI/KKM

55 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
Szóval Szójj Ártó Panama Pubi ismételten hazudott. Azt mondó, hogy ez a 160 kilométeres vasútvonal 750 milliárd forintból újítanak fel kínai pénzből. Szóval
1. nem kínai pénzből, hanem a mi pénzünkből, mert a kínai csak a hitel.
2. Hát nem érdekes, de 2018 májusában 578 milliárd forint volt, a versenyeztetés utáni legjobb ajánlat 693 milliárd forint. Az üzlet nem jött létre, mert a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk ezt a többletköltséget nem vállaljta, ezért új beszerzési eljárást rendelt el. Persze itt is Pénztáros Lölő adta ezt az ajánlatot. Most pedig az eredeti 470 milliárdos beruházás helyett 750 milliárdról írtak alá, ami lesz még 850 milliárd is.
3. Nem 130 év alatt térül meg, hanem 2400 év alatt.
4. Óriási tévedésben él ez a zselés kakadu. Nem a Pireuszi kikötőn keresztül ér el leggyorsabban a kínai áru Európa belsejébe.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SystemError
Igaz hajóval olcsóbb, repülővel ugyanannyi és gyorsabb, de ha Lölö csinálja azon mindenki új autót vehet igaz patkányok!
kokopelli
@SystemError:...de a víz eladási joga már a Lölő fejében!..vagy a zacskójában?
tudode
A zalattvalóknak ez ABSZOLÚT NEM MINDEGY!
.
Azaz!
.
Fal mellett FALNI, vagy sz@r mellett falni!
lusta
Szóval Szójj Ártó Panama Pubi ismételten hazudott. Azt mondó, hogy ez a 160 kilométeres vasútvonal 750 milliárd forintból újítanak fel kínai pénzből. Szóval
1. nem kínai pénzből, hanem a mi pénzünkből, mert a kínai csak a hitel.
2. Hát nem érdekes, de 2018 májusában 578 milliárd forint volt, a versenyeztetés utáni legjobb ajánlat 693 milliárd forint. Az üzlet nem jött létre, mert a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk ezt a többletköltséget nem vállaljta, ezért új beszerzési eljárást rendelt el. Persze itt is Pénztáros Lölő adta ezt az ajánlatot. Most pedig az eredeti 470 milliárdos beruházás helyett 750 milliárdról írtak alá, ami lesz még 850 milliárd is.
3. Nem 130 év alatt térül meg, hanem 2400 év alatt.
4. Óriási tévedésben él ez a zselés kakadu. Nem a Pireuszi kikötőn keresztül ér el leggyorsabban a kínai áru Európa belsejébe.
Eladott Ország
"(...) akár 750 milliárd forintot is felemészthet, és csak 2400 év alatt térülne meg Magyarországnak. (...) Magyarországra nézve szinte semmilyen haszna nincs is, (...)"
Ez Magyarország "szakértő" ( ordítóan segghülye) kormánya. Azt már meg sem kérdezem, hogy miért nem a tetves kínaiak fizetik zsebből az egészet, ha úgy oda vannak érte? Mert a válasz továbbra is a kenőpénz...
Szijjártó persze a bejelentésében – amelyet az MTI-nek hála a teljes hazai sajtó átvett – azt nem tartotta fontosnak, hogy megemlítse Mészáros Lőrinc nevét az üzlet kapcsán, hiszen akkor netalántán még lett volna olyan, aki felháborodik. Ezzel azonban – mint ahogy Tiborcz neve sem kerül elő soha egyetlen MTI hírben sem, ahol az ő cége vásárol fel egy újabb milliárdokat érő kastélyt – gyakorlatilag súlytalanná tették az egyébként hatalmas hírértékkel bíró bejelentést. Hogy mennyire lehetett szabályos a pályáztatás, arról gondolom már most is mindenkinek megvan a véleménye, amit természetesen hamarosan cáfolni fog a kormány, hiszen csalásról szó sincs, a legjobb nyert, aki ezúton is véletlenül pont Mészáros Lőrinc. Ki más tudhatna többet egy 160 km-es vasúti pálya felújításáról, mint egy falusi gázszerelő? Teljesen hihető. Sőt, logikus is.
kereső
Tudsz róla petya, hogy amit most készültök elkövetni nettó hazaárulásnak hivják.Mert ez nem "gazdasági kapcsolat épités, a kölcsönös előnyök alapján"-hanem az ország kiárusitása,eladása a kinai államnak .
lusta
@Eladott Ország: Mindjárt jönnek majd, hogy 32 cég kérte ki a pályázati kiírást, igaz csak 2 adta be. Mellesleg Panama Pubi ollasmit is regölt, hogy Belgrádból így a lehető leggyorsabban lehet majd eljutni a kontinens belsejébe. Azty ez a négybetűs fej már nem teszi hozzá, hogy pl. a magyarországi vonalakon már csigák is leelőzik a vonatot.
www.szeretlekmagyarorszag.hu/videon-ahogy-meg-a-csigagyerekek-is-versenyre-kelnek-a-mateszalkai-vonattal/
szaboria1
A kérdésem kétvágányúra tervezik vagy marad az egy vágány mert akkor a mostani 4 órás utazás meg marad.
lusta
@szaboria1: Kétvágányú lesz, de a másik vágánynak a helye adott, mert a II. világégés után felszedték az egyik pályát, mertr kellett a sín, meg a talpfa, meg egyébként a vasútvonal elveszítette jelentőségét. Az építéstől függettelenül, továbbra sem lesz nagy jeletősége a vonalnak.
tudode
Ezek olyan tudnak, amelyre NOMÁLIS embör nem képeSS a sehova vezető SELYEM IZÉJÜKKEL
.
---- A csiga legyorsulta a vonatot
.
www.haon.hu/a-csiga-legyorsulta-a-vonatot/3933617
.
Miközben az ország felének az alfele KIN CSÜNG!
.
ŐFÉLESÉGÜK pedig ész nélkül futnak a PÉNZÜNK UTÁN!
luiz
Kétvágányon hozza a migránsokat a fidesz
verőce21
Ez azért csúsztatás, Petya. Egy-két kilométer vasúti pálya kell ott még a Pireuszi kínai kikötőig.
Majdhogynem hajóval el lehetne érni Pireuszból azidő alatt, akár Komáromig. A légihídról nem is beszélve.
RonaGyuri
ez így igaz ilyen pofátlanul és gyorsan még semmiből sem gazdagodtatok ilyen gyorsan! =))
szaboria1
@lusta: Akkor sok embertől fognak megint földet elvenni mert elég sokat utazunk ezen a vonalon és már nincs meg a két vágány helye.
Eladott Ország
"a leggyorsabb szállítási útvonal" mihez képest?!
Tarajos Petike, jut eszembe: A hajó csuda jó, a repülő az is jó, de a faszán (rénszán) a legjobb! Gratula.
lusta
@szaboria1: Mikor volt ez ezeknek akadály?
papa.49
Gondolom a mátészalkai CSIGAVONAT FOG ARRA KÖZLEKEDNI ))))))))))))))))))))))))
nezelodo
" leggyorsabb szállítási útvonal", és extra gyors pénzszivattyú lesz, gyorsabb, mint az elhíresült Gripenek...
Yoda69
szijgyarto, ez kinek is jo? Mert hogy nem a magyar nepnek az biztos. A kinai gagyi igy gyorsabban jut be az Unioba. Ennyi. De mond mar meg legyszives miert a magyar adofizetokkel fizettetiek meg a kinaiak hasznat? Ez neked olyan kurva jo? Megint elarultatok a hazat, es hatba szurtatok a magyarokat.
nezelodo
@Yoda69: Az biztos, hogy a vasútvonal innenső végén hatalmas raktárbázis lesz, és onnantól már uniós áruként önti el a gagyi Európát a hazai és uniós gyártók nagy örömére. Gondolja valaki, hogy majd ezek a nagy lobbiérdeket képviselő kárvallott multik fogják támogatni Orbán hatalomba tartását?
papa.49
@nezelodo: Ezek a multik fogják ,,kinyírni,, a csutitetűt !!!
evacica
@Yoda69: Ki a fenét érdekli a haza!Főleg nem ezeket a fideszes senkiket!Lényeg hogy megint tömhetik a Mészáros Orbán család zsebétS, hazánknak meg nincs is rá szüksége!, és sok értelme ennek az útvonalnak nincs!
Eladott Ország
@durbincs: ma, 09:34; Ki írta le azt, hogy tegnap? Az Echo tv úgy szűnt meg, hogy megmaradt miután beolvadt a másik fideszes kormányfelszopó kanálisba, a Hír tv-be. Azaz: „megszüntetve megőrizve” megmaradt, ahogy tanulták az ifjúkommunista Bibói fideszesek a foxi-maxi egyetemen a dialektikus vaslogikát a marxista materializmust. Igaz azóta mélykonzervatívak és mélykeresztények lettek, hogy semmi ne akadályozza előlük a közpénzek útját.
Borsodi
Erre mondhatjuk,hogy mindig lesz miből lopni a fidesz közeli embereknek akik minden fillérért megharcoltak,a nép meg le van szarva.
Lepényleső
...felé a leggyorsabb? Na és az utazás mennyi időt vesz igénybe akkor,ha mondjuk feltalálják
a repülőgépet?
nezelodo
Nocsak, még a bányakecós is lelkendezik az ECHO Tv megszűntének. Hát ami igaz az igaz, a saját elmebeteg lázálmaikat visszhangozták. Egy fél millimétert emelt a feneketlen kút mélyén leledző szellemi állapotán a megnyilatkozásával.
Eladott Ország
@durbincs: Az lenne az igazi ajándék a Jézuskától, ha nem hozna hanem vinne...van egy listám, hogy kiket!
i.pinimg.com/originals/8b/a0/b3/8ba0b32767ce541d2521e1894aff94ea.jpg
papa.49
Mi értelme van ennek a vonalnak??? Az égvilágon semmi, mert a kikötő ahová a konténerszállító hajók betudnak futni 800 km van legalább a pireusi kikötő !!!
Aztán Pesttől megint merre hová tovább ??? Nincs itt olyan közlekedési hálózat ami egy ilyen kikötőbe érkező szállítmányokat továbbítani tudná !!!
Szargyártó szétnézhetne Rotterdam kikötőjében, hogy mi kellene ehhez !!!
1magyar
Na erről a nagy kiadásokról is kellene népszavazás, nem a saját pénzüket feetetik be.
1magyar
Amúgy meg tönkreteszi Európa gazdaságát ha valóban a leggyorsabban jut el ide a kínai áru.
papa.49
@durbincs: Vár a szargyártó hogy kipróbáljon GÁZBÚVÁRTÖMLŐ ))))))))))))))))))))
simmering73
"Szimpla korrupciós ügyletként lehet értékelni a kínai hitelből finanszírozott Budapest-Belgrád vasútvonalat. A pénzt Kína adja, amelyből kínai cégektől rendelik meg a munkát, a kínai pénz azonnal visszakerül Kínába. A pénzt közvetlenül is adhatnák a kínai cégeknek, és akkor az Magyarországnak nem kerülne semmibe, mivel a vasútvonal Kína gazdasági és politikai érdekeit szolgálja. Magyarország részvétele és a haszna ebben annyi lehetne, hogy adja hozzá a magyar földet és az infrastruktúrát."
nepszava.us/a-kinaiak-megvettek-orbant-az-evszazad-korrupcioja-a-belgradi-vasut/
lampa laz
Igazad van pubi, mert ezzel a fantasztikus üzlettel az ország ezerrel száguld a pokolba... csak ti nem velünk fogtok utazni, mert az ebből -is- ellopott pénzből ti egy másik járattal luxus útra mentek...
nepszava.hu/3034267_kina-halalos-olelesere-figyelmezteti-orbanekat-az-usa-budapesti-nagykovetsege
1magyar
Kb. 35 éve amikor Grósz eltörölte a kínai vízumot láthattuk, hogy tönkretették a könnyűipart, most már a gazdaságot célozzák meg? kínai fokhagyma?
Sámannus
Vagy leggyorsabb talicska lőrének. Majom
papa.49
@durbincs: Siess vár a szargyártó felpróbálásra GÁZBÚVÁRTÖMLŐ ))))))))))))))))))))))))))
papa.49
@durbincs: Siess mert a szargyártó már türelmetlen GÁZBÚVÁRTÖMLŐ )))))))))))))))))))))))
1magyar
@Shikari: Magyarázd el nekem mi ebben a fejlődés hosszú távon?
papa.49
@1magyar: Semmi az égvilágon ugyanaz mint a felcsutkai vasút csak HOSSZABB, ÉS SOKKAL DRÁGÁBB !!!
lusta
@1magyar: A hülye svájciak még arról is népszavaznak, hogy a falusi hidat hogyan újítsák fel.
Nessy
Lehet, hogy a "leggyorsabb lesz", nem értek hozzá. Az viszont látható, hogy számunkra soha nem térül meg, miközben a hitelt még az unokáink is fizetni fogják! Ha belegondolunk, vagy uniós pénzből, vagy hitelből marad talpon a gazdaság. "Fejlődni" legfeljebb a korrupció, az értelmetlen beruházások sora, a pénzek eltüntetésének gyorsasága tud "saját erőből"!
kissé felnőttem
ki számolta ki petike a megtérülését 2600 évről regéltek itt az ugye bagatel ? nektek mit számit. Ja köz- gazdaságtanról semmi nem dereng látjuk a kórházak költségeinél is jó lenne ha a politika kiszállna a kormányból egyszer és mindenkorra mert a kettő együtt nem megy .
kissé felnőttem
ja a sebbessége ? lehagyjuk a Franciák szzst jét 520 km / órát is? azt a mindenit ajtók mire záródnak már Belgrádba is lesz?
szerda
Ez minimum hűtlen kezelés, amivel jelentős kárt okoznak az országnak megint, de majd a Polt Péter utáni független főügyészség talál rá minősítettebb jelzőt, amikor sorra véve Orbán bűneit ehhez a tételhez érnek:

magyarhang.org/gazdasag/2018/10/28/jo-uzlet-e-750-milliard-forintert-vasutat-epittetni-a-kinaiakkal/

Orbán már most megérdemli a többszörös életfogytiglant, és még mindig nincs vége a dúlásának,
Nessy
@durbincs: Mondd, neked mennyibe kerúl ez az egész? Te mennyi hitelt fogsz "visszafizetni" áttételesen?
Egyébként nekünk nem kellenek kém delfinek! Van letelepedési kötvény, orosz, törvényeken felül álló bank! És van egy elvtelen kormányunk!
advocat
Drága jó Péterke. Apád vasútban utazik, tehát esetleg valami rád is ragadt. Esetleg. Ha a TGV sebessége - Párizs Strasbourg vonalon, jó utasok nélkül - csak "próbaként" tud 571 km/órát. Akkor ez a vasút mennyit fog? És azért nem a Belgrád-Budapest vonal a legforgalmasabb! Ha ez a kicsi sárgáknak annyira fontos, miért nem ők építik. Mi csak a helyet adnánk. Az is szerény bevétel. Nekünk.
advocat
"A magyar-kínai fejlesztések keretét adó ötpontos akciótervben pedig az egyik pont kifejezetten arról szól"- szóval ez olyan KGST (alatti) szint. "Ezeknek" ennyire futja.
papa.49
@advocat: Azért mert csak így juthat a csutitetű és bandája némi kis suskához !!!
lusta
@Shikari: Drága sztrovacsek, ha már a családról bewszél, mennyivel emelkedett a családi pótlék?
1magyar
@Shikari: Van, csak fentről nem látszik.
1magyar
@Shikari: jó, ez olyan, hogy a vaknak magyarázhatod a színeket.
lusta
@Shikari: Drága sztrovacsek, a szegénységnek vagy társadalmi kirekesztésnek kitettek aránya 20% Magyarországont. Ön szerint ezek az emberek és gyerekeik dögöljenek meg. Gratulálok az Ön jó ízléséhez.
tulipan
@lusta: Ettől a romány, narancsos seggnyaldosó cigánytól, ne kérdezz ilyeneket! Ez azt sem tudja, mi is AZ?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.