Elkészült Kína új, maglev-technológiával (lebegő mágnesvasút) közlekedő szupervonatának prototípusa, amelyet a tervek szerint 2021-ben kezdenek majd el gyártani nagyüzemben.

Bemutatták a kínai vonatot, ami 600 (!) km/órával száguld majd

Fotó: Profimedia

Bár az Elon Musk cége által fejlesztett Hyperloop elvileg gyorsabb, mint a China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) által néhány napja bemutatott prototípus, ám a kínai vonat már nem csak elméletben létezik.

Több mint három évvel ezelőtt, 2016 novemberében jelentette be a világ legnagyobb, vonatokat gyártó cége, hogy egy olyan szerelvény kifejlesztését kezdték meg, ami a tervek szerint óránként 600 kilométernél is nagyobb sebességgel lesz képes száguldani.

A mérnökcsapat által kifejlesztett könnyű és nagy szilárdságú vonattestet egy rövid kísérleti pályán teszteltük, minden hiba nélkül. A következő lépés, hogy felépítjük a teljes gyártósort és üzemet, ahonnan várhatóan 2021-ben gördülhetnek le az első szerelvények.

Az elegáns megjelenésű „golyóvonat” ezután kerülhet kereskedelmi forgalomba – nyilatkozta Ding Szanszan, a hatalmas cég vezérigazgató-helyettese, a kutatási és fejlesztési csapat vezetője.

A mágneses levitáció (lebegés) elvén működő magleveknek nincsenek kerekei, így súrlódás sincs, a járműveket a mágneses mező hajtja előre, és a pályán is ugyanez tartja őket. Ez a technológia jelenleg a legfejlettebb és a leggyorsabb haladást biztosító műszaki megoldás a világon – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Ha a vonatok végsebessége valóban 600 km/óra lesz, akkor a számítások szerint a szerelvény – gyorsulással és lassítással együtt – 3 és fél óra alatt tudná le az 1302 kilométeres, Peking–Sanghaj-távolságot, amelyet most egy repülőgép – a fel- és leszállással együtt – 4-5 óra alatt tesz meg.

Bemutatták a kínai vonatot, ami 600 (!) km/órával száguld majd

Fotó: Profimedia

A két város közötti összeköttetést biztosító vonat egyébként jelenleg is a világ egyik leggyorsabb hagyományos szerelvénye: az utasok megállás nélkül kicsit több mint öt és fél óra alatt jutnak el az egyik vároSból a másikba, a korábbi 10 óra helyett.

Blikk

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Ha a vonatok végsebessége valóban 600 km/óra lesz, akkor a számítások szerint a szerelvény – gyorsulással és lassítással együtt – 3 és fél óra alatt tudná le az 1302 kilométeres, Peking–Sanghaj-távolságot, amelyet most egy repülőgép – a fel- és leszállással együtt – 4-5 óra alatt tesz meg.

Itt van egy kis baj a matekkal.
Nem tudom milyen repulogep az amelyik csak 250-300 km/h repul, mert a leirt adatbol ez jon ki.
Mellesleg most kabe masfel ora Shanghaj Peking repulovel.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Yoda69
Ha a vonatok végsebessége valóban 600 km/óra lesz, akkor a számítások szerint a szerelvény – gyorsulással és lassítással együtt – 3 és fél óra alatt tudná le az 1302 kilométeres, Peking–Sanghaj-távolságot, amelyet most egy repülőgép – a fel- és leszállással együtt – 4-5 óra alatt tesz meg.

Itt van egy kis baj a matekkal.
Nem tudom milyen repulogep az amelyik csak 250-300 km/h repul, mert a leirt adatbol ez jon ki.
Mellesleg most kabe masfel ora Shanghaj Peking repulovel.
SystemError
@Yoda69: Jó hát van még egy kis kommunista jegyzőkönyvezős hagyomány az országban na...:)
papa.49
@Yoda69: Az ,,újságíró,, megbukott számtanból ezert let FIRKÁSZ )))))))))))))))))))))))))))
papa.49
a ,,let,, nem a véletlen műve ))))))))))))))
Lepényleső
Ilyen közlekedik majd Nándorfehérvár és Pest között,ahol megállni csak akkor tud,ha már
Köcskemétnél fékezött?
terlasz
@Yoda69: Igaz, de ebbe beleszámolták a repüléssel járó macerákat is. Kijön az a végén.
RonaGyuri
@Lepényleső: cseh-szám még 160-sem, mert az a MÁV-nál már gyorsvasút lenne!!! =))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.