Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát.

A Kínai hatóságok úgy döntöttek, hogy 2020 december végéig meghosszabbítják az elektromos és hibrid autók vásárlásakor az adómentességet, amit 2018 elején vezettek be.

Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát, a vásárlóknak és a gyártóknak egyaránt nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel.

Kína nemsokára elektromosautó-nagyhatalom lesz

A nagy nemzetközi autógyárak azzal számolnak, hogy

2025-re kínai eladásaiknak már 35-50 százaléka részben vagy teljesen elektromos járművekből állhat.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM várakozása szerint

az idén 1,6 millió NEV autót adnak el az ázsiai országban, 27 százalékkal többet a tavalyi 1,26 milliónál, ami 61,7 százalékkal múlta felül a 2017. évit.

Az idei első négy hónapban 360 ezer elektromos és hibrid autót értékesítettek Kínában, 59,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(MTI)

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Az infrastruktúra hozzá a töltő állomások hálózata ???
Vagy ha kimerül az aksi befogják a kocsi elé a családot ???
KisGenyo2
@papa.49: Hibridhez nem kell, a többihez ott a konnektor (igaz akkor pár óra pihi van...)
Napi rutinhoz ideálisak, hosszabb útra kell vinni egy aggregátort, vagy bérelni egy belsőégésűt, vagy repülővel menni, és ott bérelni. ;-)
kokopelli
@papa.49: ...néha mutatnak a kínai nagyvárosokról panorámaképeket incl. smoggal,amik
után el is lehet hinni az erölködésüket!Mivel pl. Peking alatt sok-százezren laknak komfortos
jól kiépített "katakombákban" (üzletekkel,klubbokal incl),el lehet képzelni,hogy milyen lehet ott
a halálolozási Quota)...miközben az autók száma (nem linerálisan!) nő!Sajnos azt hiszik sokan,
hogy az el.járgányokat nem kell tölteni! (a '80-as évek "zöldeket gúnyoló szlógen is az volt,hogy:
"Minek az erőmű,amikor az áram a dugaszolóaljzatból jön!"
papa.49
@kokopelli: @KisGenyo2: Mindkettőtöknek van igazsága, de nekem is ... Én is tudom nem az egészséges környezetet védik a belsőégésű motorokkal hajtott járgányok .. De a szénerőművekkel termelt vill. energia sem , és én jól tudom (szakmám) mi a rákfenéje az elektromos hajtásnak, AZ ENERGIA TÁROLÁSA A JÁRMŰ FEDÉLZETÉN amíg ez nincs legalább olyan szinten megoldva mint a mai autók esetében NEM ALTERNATÍVA AZ ELEKTROMOS JÁRGÁNY !!!
@KisGenyo2: Írod vigyen aggregátot, az mennyire szennyezi a környezetéta 3-6 órás töltés alatt ???
Akkor azzal a káros anyag kibocsájtással, egy kis fogyasztású kocsival se ártasz többet a környezetnek !!!
@kokopelli: Ami pedig Kínát illeti én ugyan nem jártam ott, de a fiam igen, volt kint pár hónapot egy 10 milliós városban, azt mondta míg kint volt az eget tisztán csak akkor látta mikor legalább 40 km eltávolodott az ipari várostól !!!
Félre ne értsetek NEM A FEJLŐDÉS ELLEN VAGYOK, csak jelenleg nincs még a kezünkben az a technológia ami lehetővé tenné a vill. energia legalább olyan mértékű tárolását, mint azt a szénhidrogén üzemanyagok teszik...
kokopelli
@papa.49: .én em érvelni akartam,csak az a cca. egy órás film úgy fejbevágott,hogy még a
kínai-európai autógyártást is megkérdőjelezem,holott én az összes német autógyárat bejártam!
Átálltam az "évi km-től függő kötelező biztosításra" és csak gyalog járok még bevásárolni is!
A villamos meghajtású szgk. vill.energiaszükségletének prorogjammját,már a kezdetben az e-
rőműveknél kellett volna megoldani! A volt NDK kalóriaszegény külszinifejtésének megmaradá-
dásért tüntetnek még mindíg az ottlakók! (Lauzitz és környéke)!Igazad van,mert hátulról nyer-
gelték fel a lovakat a politikusok,a voksok reményében!
papa.49
@kokopelli: Akkor ezt megdumáltuk, német autógyárban én is jártam kint is meg itthon is, a kínai utángyártó technikát meg túl jól ismerem az ide behozott gépekből !!!
Egy példát idehozok, busz motort hozattak be a cégünkkel egy kínai gyártású füstölőhöz, a beszerelés után jelezték rosszabb mint az eredeti, kiszedtük, én szedtem szét 1 cm volt a gyűrűk vége között mikor belepróbáltam a furatba !!! NEKEM EZ MÁR SOK VOLT, és EURÓ 6 NAK ADTÁK A MOTORT EL !!!
kokopelli
@papa.49: ..csak egy ellenvetésem van,és csak annyi,hogy a kínaiaknak nincs szükségük a
német autók lekoppintására,mivel "minden pénzt" megfizetnek a német "Wertarbeit"-ért,már-
csak azért is mert országnyi milliomosuk ill. milliárdosaik vannak! Egy babonás rendszámért
százezer $-okat fizetnek! Nem véletlenül van tele A.Merkel gépe az ipar vezetőivel.ha Kínába
látogat!(főleg az autógyárak képviselőivel ill. újságírókkal)
papa.49
@kokopelli: Ennek kissé ellentmond amit a fiam mesélt kínai gyártású Audi 4. 6. 8. száz számra jönnek le a ,,szalagról,, !!! Most éppen kint van egy ismerős, az ősszel jön haza majd kikérdezem mi az újság !!!
Amit én tudok, hogy a pl. a TCM japán gyártól megvették a gyártási jogot targikra, és gyártják is őket millió számra elég gagyi minőségben, de gyártanak ők ,,saját,, fejlesztésű masinákat is na azok még a ,,bolgár,, szintet se érik el !!! Pedig az már eléggé alacsony műszaki színt volt, főleg az alkalmazott anyagok minőségét tekintve !!!
Ugye én már az elmúlt huszonöt évben csak ezekkel foglalkozom ...
kokopelli
@papa.49: Csak annyit tudok,hogy nyugatabbra ahol én megfordultam évtizedekig "Komatsu"
targoncákkat és épitőipari gépeket láttam,sőt a targoncákat néha bucherálnom is kellett! Én cca.
8évvel ezelőtt vettem az utolsót kézbe!Azok majdhogynem még elnyűhetetlenek voltak,termé-
szeten a kötelező "TÜV" betartásával!(Technikai Felülvizsgáló Egyesület egy szektora). Azonos
cég intézi országosan az autók időleges vizsgáit is!
papa.49
@kokopelli: Ismerem azokat is ha osztályozni kéne a gépeket a Linde lenne mondjuk a 9.10.. a Komatsu úgy 7, 8. a Jungh. mára már csak 5. a TCM. az eredeti japán úgy 8. körül a bolgárok 5, (elektromos), 3. a többi, a kínai 5. 6. a java a sajátjuk 3, 2. persze ez az én véleményem !!!
Ami biztos rengeteg dolgot lemásolnak hol jól, hol rosszul !!!
kokopelli
@papa.49: Mivel mi élelmiszerrel foglakoztunk,úgy a "produkció"-csarnokokban csak el. Junghein-
rich-el és Linde-vel szabadott melózniok! Nem volt sok gondom velük,mert mindegyik "gépnek" meg
volt a "büszke" használója,és vigyázott rá,mint a szeme világára,különben "Handhubwagen"-nal kel-
lett vol-na a palettákat kicibálni a csarnokokból az egész műszakban! (Nevelés kérdése volt) (;-))!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.