A Twitter elnök-vezérigazgatója szerint a politikai üzeneteket kiérdemelni kell, és nem megvásárolni.
Úgy döntöttünk, hogy világszerte minden politikai hirdetést leállítunk a Twitteren
– jelentette be szerdán Jack Dorsey. A döntést egy sor tweetben indokolta, egyebek mellett azt írta,
Ez nem a szabad véleménynyilvánításról szól, ez azt jelenti, hogy fizetsz, hogy elérj emberekhez.
Az elnök-vezérigazgató leszögezte azt is, hogy ennek a módszernek olyan jelentős következményei vannak, amelyeket a mai demokratikus infrastruktúra képtelen kezelni.
Dorsey szerint
a politikai üzenetek akkor érik el az embereket, ha elolvassák vagy újra-tweetelik őket. Fizetni az elérésért azt jelenti, hogy megspóroljuk ezt a döntést, és túlzóan optimalizált és célzott politikai üzeneteket erőltetünk az emberekre. Mi pedig úgy gondoljuk, hogy döntésüket nem szabad pénzzel kompromittálni.
A bejelentés után megjelent első kommentárok megjegyezték: a döntés olyan társadalmi-politikai légkörben született, amikor a közösségi média különböző platformjain – köztük is elsősorban a Facebookon – megjelenő politikai hirdetéseket kiemelt figyelem és vizsgálódás övezi.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
(MTI)
Új hozzászólás