Összesen 170 darab A320neo és A321neo mindkét Pratt & Whitney-hajtóműve a hibásak közé tartozik, ezért az érintett gépeken az egyik hajtóművet ki kell cserélni másik szériából származóra.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírásáról az Airportal számol be. Az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az USA Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartózó PW1100-as hajtóművek esetén.

Ugyanakkor a vizsgálatok igazolták, hogy a hibás turbinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékek becsapódásával szemben.

Ez pedig a turbinalapát töréséhez és ezzel a hajtómű meghibásodásához vezethet.

A Flightglobal értesülése szerint 170 darab Airbus A320neo és A321neo esetében mindkét hajtómű a hibás szériából származik, ezért ezeknél fennáll mindkettő teljesítményének elvesztése.

A kettős hajtóműhiba megelőzése érdekében az EASA minden érintett repülőgép esetében előírta az egyik hajtómű cseréjét.

Eközben az FAA újabb légialkalmassági direktíva javaslatát adta közre a PW1100 hajtóművekkel kapcsolatban. Ez az előzővel ellentétben már 65 darab, amerikai légitársaság által használt hajtóművet is érint.

Az EASA közlése szerint várhatóan ezt már ők is átveszik, így hamarosan az európai üzemeltetőket is a lapátok cseréjére kötelezik, bár csak a hajtómű legközelebbi tervezett karbantartásakor.

Az európai Airbus a világ egyik legnagyobb repülőgépgyártója, az amerikai óriáscég Boeing riválisa. Utóbbi vállalat különösen nehéz éven van túl, különösen a 737 MAX gépek miatt, melyek két, több száz halálos áldozattal járó légi katasztrófája után bebizonyosodott, hogy a gyártó hibázott a gép egyik alrendszerének fejlesztése kapcsán. Ahogy az Origo arról beszámolt, a Boeingnél a legutóbbi fejlemény az volt, hogy menesztették a vezérigazgatót, és új vezetővel próbálják meg jövőre visszaszerezni a vásárlók, illetve a közvélemény bizalmát.

(flightglobal.com, origo.hu)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.