A hollandiai pilótasztrájk meghozta kívánt eredményét, ugyanis a drasztikus lépés hatására az FIA immár nem ereszthette el a füle mellett a pilóták sirámalmait, és belement az általuk javasolt szabályváltoztatásokba. Így jövőre (a pályák közötti versenyhelyzet kialakítása, és a költségcsökkentés érdekében) kevesebb futamot rendeznek, mint eddig, és (a biztonságot szem előtt tartva) csak Joker-körrel bíró pályákon. Már a hollandiai Eb-futam szombati napjának estéjén összegyűltek egyszer a divízió I.-es versenyzők, hogy egységes álláspontra jussanak az általuk javasolni kívánt szabályváltoztatások kérdésében. A zártkörű találkozón (amelyen Fodor György kísérőjeként volt szerencsém jelen lenni) Sverre Isachsen és Andreas Eriksson voltak a fő hangadók, a két fiatal pilóta hangzatos érvekkel adta elő álláspontját, miszerint 12 helyett 8-ra kéne csökkenteni az egy szezonon belül megrendezhető Eb-futamok számát. Egyrészt azért kéne redukálni a versenyek számát - mint mondták- , mert jelenleg kevés versenyző engedheti meg magának anyagilag, hogy az összes futamon induljon, és ezáltal kevesen harcolnak egymással az Európa-bajnoki címért. Másrészt, mert jelenleg nincs versenyhelyzet a pályák között, amelyek tulajdonosai így megtehetik, hogy hanyag módon végzik munkájukat, mivel így is, úgy is szerepel majd pályájuk legközelebb is a naptárban. Harmadrészt pedig, mert jelenleg muszáj dönteniük a pilótáknak év elején, hogy a nemzeti- vagy az Európa-bajnokságra koncentrálnak, a kettő együtt ugyanis a sok verseny miatt nem megy – ezek voltak tehát Eriksson és Isachsen legfőbb érvei a szabályváltoztatás mellett, amely ötletet versenyzőtársaik többsége támogatott is, teljes egyetértés azonban ekkor még nem született a kérdésben. Ezt követően, mint ahogy arról annak idején már beszámoltunk, a 2008-as holland ralikrossz Eb vasárnapi napján számtalan csúnya bukás történt, és több versenyző is mentőautóval hagyta el a pályát. A királykategória, a divízió I. “A", illetve “B"-döntőibe jutott versenyzők pedig ilyen előzmények után úgy döntöttek, nem hajlandók folytatni a versenyt a nem megfelelő biztonsági feltételek miatt. A kollektív sztrájk, és a div. I.-es menők egységes, határozott fellépése pedig úgy fest, meghozta az eredményét. Ugyanis nemcsak, hogy a biztonsági feltételekre figyelnek majd ezentúl jobban oda a szervezők, de a pilóták hollandiai lépésükkel azt is elérték, hogy szavuk és beleszólásuk lett a szabályok kialakításában. A hétvégi, csehországi Eb-futam helyszínén péntek este a versenyzők képviseletében Kenneth Hansen és Sverre Isachsen találkozott az FIA Off Road testületének elnökével, Andy Lasure-rel, akivel közös álláspontra jutottak a jövő évi szabályokat illetően – A 2009-es évadtól kezdődően maximum 10 Eb-futamot rendezhetnek egy évben (eddig 12 volt ez a szám, a pilóták 8-ra szerették volna redukálni, így született meg ez a kompromisszumos megoldás); ezenkívül a jövőben csak és kizárólag Joker-körrel rendelkező pályák adhatnak otthont ralikrossz Eb-nek (Hollandiában nincs Joker-kör, és a pilóták többsége szerint ezért akart mindenki mindent az első kanyarban eldönteni, és ez okozta a sok balesetet). hirdetés // A pályák tekintetében egy - a rali-világbajnokságon használthoz hasonló – rotációs rendszer bevezetését is tervezik, amelynek köszönhetően az egyik évben Eb-futamot rendező pályák tulajdonosai többé nem vehetik készpénznek, hogy a következő évben is pályájukon vizitál majd a sportág krémje, és így kénytelenek lesznek megteremteni a megfelelő versenyzési, biztonsági és higiéniás körülményeket a verseny idejére. A tervek szerint, az FIA és a pilóták közös szavazása alapján minden év végén a két legrosszabbnak ítélt pályát leváltják majd két másik helyszínre. Így évről évre változik majd a naptárban szereplő pályák listája, ami nyilvánvalóan egy kis plusz változatosságot is hoz majd minden új szezonban a pilóták és a szurkolók számára. Végezetül Isachsen erc24.com-nak adott rövidke, de a valós helyzetet egyértelműen érthetővé tevő nyilatkozatát idézném: “Úgy gondolom, Hollandia után megváltoztak bizonyos dolgok. Megmutattuk a bicepszünket, és lám, a szervezők most már meghallják, amit mondunk. "- utalt rá a nagy hangjáról híres norvég, hogy a versenyzők már nagyon régóta hangoztatták többek között, hogy a valkenswaardi pálya veszélyes, de az FIA vezetői csak most vették őket komolyan, miután mintegy szembesítették őket a ténnyel, hogy a versenyzők részvétele nélkül nehéz autóversenyt rendezni… Külön pikantériaként szolgál, hogy a szabálymódosításokról szóló döntés éppen azon a sosnovai pályán született meg, amely nem rendelkezik Joker-körrel, és amely így könnyen a csökkentési folyamat egyik első áldozatává válhat.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.