A nedves úttesten megpördült tartálykocsi mindent elsöpört az útjából.
Forrás:
mediatica.ro
Feltöltő: farczadi
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az biztos, hogy nem könnyű egy ilyen "jószágot" megfogni, ha gebasz van, de itt jön be a képbe....mi fontosabb? A másik ember élete vagy a fuvar? Sokan a fuvart választják!
Az út állapota sem!
Az sem, hogy volt -e olaj vagy jegesedés!
Az sem derült ki, hogy az ő oldalán állt-e valaki az úton!
Amúgy pedig az össztömege nem 20 hanem 40 Tonna!
Lenne még kérdésem, mert ebből éltem, de megvárom a válaszokat!
Én a sofőr helyében visszavettem volna a sebességemet minimum 50-re; a kamion előtt haladó szürke személygépkocsi is kb. annyival mehetett (érted, a kis személyautó feleannyival ment azonos útviszonyok mellett, mint ez a monstrum...) 90-nel repesztve, szakadó eső és a járművek kereke által felvert esőfüggöny mellett persze hogy nem veszi időben észre a sofőr, ha valami gikszer van előtte - de éppen ezért rendelkezik úgy a KRESZ, hogy mindig a látási és útviszonyoknak megfelelően kell vezetni, tehát az, hogy "nem látott" valamit, nem lehet mentség semmire.
Még hozzáteszem, hogy azért írtam "csak" 20 tonnát a szerelvény súlyára, mivel ez egy tartálykocsi, és azt aztán végképp nem tudhatom sem én, sem te, sem más, hogy volt-e benne valami, vagy üresen közlekedett. Teljesen igazad van, hogy szállítmánytól függően akár 40 tonna is lehetett a tömege (vagy akár több is, fogalmam sincs), de egy ilyen balesethez szerintem a 20 is untig elegendő.
Egyik ok a profit éhség!
Ugyanis a gépet és a pótót egy PIC nevű eszköz trimmelésével egymáshoz kell állítani.
Ha érdekel kibányászom a forrását.
Tehát amit én láttam:
A kolléga nagy valószínűséggel az út jobb oldalán álló jármű(vek?) miatt a fékre lépett.
Mivel rakott volt (!) a fékrendszere teljes féket nyomott!
Jó tudnod, hogy bár megmaradt a pneumatikus fék vezérlés (Hogy elektromos hiba esetén is maradjon féked az nem tartalmazza az ABS-t,) de az elektronika dönti el mekkora féknyomatékot vezérel.
Ha ezt nem mutatja (ABS hiány) a pilótának, akkor ő teljes nyugalommal mehet amit bír.
Jelen esetben a pót túlfékeződött, emiatt megcsúszott (Split) és ettől kezdve már a fizika törvényei (Inerciális erő) amik átveszik az uralmat! Ilyenkor a teljes gázadás ami segít!
Egyszerű lesz a vizsgálata a dolognak:
Fékpadon az illetékes pontra dugott laptop segédletével megállapítja a vizsgálatot végző személy, hogy össze van-e hangolva a gép és a pót?
Ma már nem az egykörös Zilekkel fuvarozunk, hanem olyan szerelvényekkel, melyekben több elektronika van, mint egy háztartásban! Ez több gondot okoz, mint a régi technika, mert azt úgy vezettük.
azt hiszem, még egy esetet el kell mesélnem nektek. életemben egyszer volt egy balesetem, a jóIstennek hála, életben maradtam. egy 20 (vagy 40?) követ szállító monstrum a hátam mögött hirtelen fékezés kényszerében szerencsére azt választotta, hogy megpróbál elmenni mellettem, bár szemből jött valami. én egy Daewoo Ticóban ültem, ha mond ez valamit. ha akkor nekem jön, annyi, konzervet csinál belőlem. de csak jobb oldalsó sarkát kapta el az autónak, ez is elég volt, hogy besirítsen az út szélén veszteglő másik teherautó alá. a Tico szinte totálkáros lett, szerencsére volt casco, és 3 hónap alatt kifopozták, amennyire lehetett (ma is jár). a sofőrnek, szerencsére helyén volt a szíve. de hol volt a feje, amikor követ szállítva olyan sebességgel mert haladni?
Új hozzászólás