Először is, nem akarok vészmadár lenni, de nem leszek meglepve, ha az újfaja, útlezárás és forgalomelterelés nélkül megrendezett biciklis felvonulásnak halálos áldozatai is lesznek. Nem kívánok senkinek sem ilyet, természetesen. De ha ránézünk a 2007-es baleseti statisztikákra, akkor azt látjuk, hogy országosan a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 8 %-át kerékpárosok okozzák. Ez egy döbbenetesen nagy szám, figyelembe véve, hogy a közúton közlekedők milyen elenyészően kicsiny százaléka kerékpáros. Számítsuk most ebből le a klasszikus, kivilágítatlan, részeg, három gázpalackot és négy féldisznót szállító, önmagával két sávban párhuzamosan haladó Lajos bácsit és társait, és nézzük csak Budapestet, ahol a felkészültebb, céltudatos biciklisek nagyobb része mozog, itt ez az arány csak 3,6 %, de a közlekedésben részt vevő biciklis-arányhoz képest szerintem még mindig magas, akkor volna körülbelül arányos, ha minden nap annyian járnának biciklivel, mint ahányan a városlezárós CM-rendezvényeken vannak. A másik meglátásom, amire konkrét adat sajnos nincsen (mert a balesetet elszenvedők szerinti statisztika nem áll rendelkezésre), de mindenesetre könnyen elképzelhetőnek tűnik, az az, hogy a bicikliseket érő balesetek igen nagy részét maguk a biciklisek okozzák. Általános elméletem, hogy a nem azonos erőt képviselő felek (autó - vonat, bicikli - autó, gyalogos - autó) közti közlekedési balesetek jelentős része a gyengébb fél hibájából következik be, sajnos kedves rendőrségünk ilyen részletes statisztikával szintén nem szolgál, pedig érdekes volna látni, hogy igazam van-e.

Feltöltő: plat84
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.