Budapest - Sorozatvető rakétákat, Kalasnyikov-lőszereket és más hadifelszerelést szállított szigorúan titkos küldetéseken a magyar állam Iránnak az irak–iráni háború idején a 80-as évek végén – derült ki az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának folyóiratában közzétett tanulmányból.
Forrás:
Blikk
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A szakember képzésről, látom sokat és jól tudnánk beszélni. Természetesen egyetértek a
félrecsúszott irányok és arányok megítélésében. Magam is elég közelről tanulmányozhattam a középiskolások pályaválasztási fiaskóját. Amikor az ipar szinte hanyattesett, megszűnt létezni a korábban jól működő gyári műhelygyakorlat, egyszerre csak eltűnt a jól rosszul működő oktató gárda. A kisiparosokkal hiába kötöttek szerződést, nem örültek annak, hogy nekik kell kitanítani a saját konkurenciájukat. Már a rendszerváltás első éveiben láttuk ezt de mintha mindenki más megvakúlt volna.
Nagynehezen rábeszéltünk egy német befektetőt, jöjjön hozzánk. Kért két villamos mérnököt két technikust és tíz villanyszerelőt.Nem tudtunk adni. A német partner természetesen nem ide jött, hanem Győr mellé.Ez a csoda várás még mindig tart.
Az orvosképzés színvonaláról magam is így gondoltam. Most viszont aggályos a helyzet. Sok az elmaradt előadás, a klinikai gyakorlat, ugyanakkor a vizsgák a lehetetlent követelik. Nem a követelmény szigorúságával van baj, hanem az egyetemi képzés zaklatottságával,
a professzorok és tanársegédek beugróként , gyakori helyettesítőként alkalmazásával.
Aki persze akar és keresi a helyes megoldásokat, kutat és az idejét okosan tölti az egyetemen, az nem alkalmas kifogásként éli meg ezt a helyzetet.
Családom egy tagja most ötödéves az orvosin, innen a felszínes információ.
Mindez rendbe hozható néhány év alatt, ha lesz normális ország építő terv, egy olyan program, ami mögé felzárkózhat a társadalom. Ma erre nem látok esélyt. Itt még a hatalom megtartása a legfőbb cél.
pl. ha elromlik a... kilincsed, a fűtésed, az autód, ha festeni kell a lakásod...
...akkor szólj pár diplomás marketingmenedzsernek, média és kommunikációs menedzsernek, hogy ugyan segítsenek már neked!
Vagy ha a kétnyelvű gimnázium tanulója 5 év után nem tud letenni egy középfokú nyelvvizsgát, akkor minek kell tovább működnie?
Nem véletlenül fordul most Orbán a szakmunkásképzők felé...
Én alapképzettségemnél fogva pedagógus vagyok. Sok évet töltöttem az oktató- nevelő munkában, Mert érdekelt, pedagógia szakon külön diplomát szereztem, kiváló pedagógus kollégákkal lehettem együtt, már mint kollégium vezető.Később szakközépiskolában oktathattam több éven át, a 9.-től a 12.-esekig.Számomra örökérvényű élmény marad, mert mind a diákjaim, mind én magam jól éreztük magunkat együtt.Az a diákom, akit a tanár kollégám legszivesebben felpofozott volna, velem kitünő magatartást tanusított.
Ezzel csak azt szeretném jelezni, hogy az oktatás valóban kétoldalu feladat. Kell hozzá a jó tanár és kell hozzá a diák.A tanár oktat, a jó tanár tanít, az igazi pedagógus inspirál. - olvastam valahol. Ez így igaz. A dolog nem ilyen egyszerű.A családi háttér, a szűkebb, tágabb környezet motiváló hatása meghatározó. Az együtt élő és gondolkodó családok sem tudják a környezet hátráltató, fékező, blokkoló hatását kivédeni, főleg ha anyagi fedezet hiányában nem tudják a gyermekeiket a tovább tanulás pályáira irányítani.
Ha a családi háttér nem harmonikus és céltudatos, ha a szülők tájékozottsága nem kielégítő, ha maguk is képzetlenek és emiatt is hányódnak a mindennapok gondjai közepette, sőt deviáns magatartásuk nem jó példa a gyermekeik számára, könnyebben előfordul, hogy a gyerekeik sorsa is hasonlóvá válhat.Szerencsére ez nem törvényszerű, de a nagy átlag ezt mutatja.
A lényeg tehát a kiszámítható, céltudatos, kemény akarat és ebben állandó támogatás, a hit a normális életvitel elérésében, a kitartás akkor is, amikor úgy tűnik van egy könnyebb út is az egzisztenciális jólét felé .Ezt a céltudatosságot, kemény akaratot és az igényes, minőségi felkészültséget megszerezni ma csak a nagyon elkötelezett szülői háttér, a kisgyermekkortól folytatott normális nevelés és az iskola jó együttműködése hozhat. Ebben ma nagyon sok jó eredményt , de nagyon sok silány kimenetet látunk.
Nem véletlen, hogy a felső jövedelmi kategóriákba tartozók közül sokan külföldön taníttatják gyermekeiket. Ők vagy hazatérnek, vagy nem. Szüleik egzisztenciális helyzete, megtakarításaik, egyéb jövedelemforrásaik, részvételük a hazai tudományos, gazdasági és közéletben garancia arra, hogy ők , hazatérve biztos és jól jövedelmező állásokba kerülnek. Náluk nem kérdés a nyelvi készség, hiszen ők külföldön akarva, akaratlanul is perfekt nyelvismeretet szereznek. Ők lesznek a nagy globális cégek hazai vezetői a menedzsmentek tagjai. Mindenki más hazai diplomás mérnök és műszaki szakember csak beosztottjaik lesznek ezeknek és keményen folytathatják nyelvi kurzusokon a tanulást a saját pénzükből, vagy kivándorolnak.Ígyaztán valóban két része lesz a termelő társadalomnak. A felső vezetők és a szakmunkások. Persze ez sem fehér és fekete, de a tendencia erre mutat.Parragh úr erősen favorizálja ezt az irányzatot, úgy tesz, mintha nála lenne a bölcsek köve. A hazai pedagógus társadalom pedig , bár morog egy kicsit, de nem akarja látni és nem tudja láttatni a társadalommal ezt a nemkívánatos jövőképet.
A társadalom döntő többsége pedig csak a pénz bűvöletében él és gondolkodik, gyerekeiket is arra terelik hogy pénzt kell keresni és lehetőleg még annál is többet.
Az ország normális élete megbomlott, morális állapotában a zavar egyre nagyobb, a politikai , közéleti befolyásoltság rossz irányba viszi az embereket, a nemzeti konzultációk csak ürügyet keresnek az egyre vadabb közbeszédhez. Ez a kormányok múlhatatlan felelőtlensége, ami képzetlenségükből, kulturálatlanságukból, jellembeli fogyatékosságaikból fakad.Egy műveletlen, modortalan, cinikus, pökhendi, gátlástalan kormánytól csak romlott törvények, rendeletek, jogszabályok és azok gyűjtő dokumentumai , Btk.Ptk. jöhet ki egy aligha jó alaptörvényre hívatkozással. A társadalom rombolása erős.
Meddig még?
Sajnos ezen nem javít az sem, hogy '90-től a népesedéspolitika a cigányság szaporodását támogatta, így ma az ország egynegyedét alkotja ez az etnikum. Ma az általános iskolások 60%-át alkotják. Vajon mit várhatunk ettől a közösségtől? Ma már kevés az "oktatás színvonala" miatt aggódni, mert számukra sem a tanulásnak, sem a munkának nincs becsülete.
Hogyan lehet, hogy a demokratikus, liberális nyugati országokban is ugyanúgy viselkedik Lakatos Rómeó és Dzsenifer?
Segílyéé harcolnak, begyűjtik a villanyvezetéket, elvarázsolják a pénztárcákat, frankó nyilvánosházakat üzemeltetnek rabszolgákkal, koldusmaffiát képeznek hajléktalanokból?
Pedig ott aztán nagy az esílyegyenlősíg! Mégsem használják ki a lehetőséget sem a tanulásra, sem a munkára...
Hogyan van ez Tanár úr?
Új hozzászólás