Ha zordsága miatt esetleg elsőre azt gondolnánk, a tél sokkal jelentéktelenebb helyet foglal el a képzőművészeti alkotásokon a többi évszakhoz képest, bizony tévednénk. A hónak, a jégnek, a kihalt és mozdulatlan természetnek ugyanolyan sok szimbólumértéke van, mint a nyár vagy a tavasz természeti jelenségeinek, és a különböző ábrázolások ugyanannyira sokoldalúak a mögöttük rejlő gondolatiságot, az esztétikai vagy az érzelmi hatást tekintve. Az viszont kétségtelenül igaz, hogy az európai képzőművészetben a tél elég későn érkezett, ha mondhatjuk így. Ugyan az antikvitásban allegorikus, leginkább rőzsét hordó figuraként még felfedezhetjük szarkofágok vagy diadalívek díszítésében, de a középkor évszázadaiban teljes mértékben eltűnik. A szinte kizárólag vallásos témájú középkori festmények és szobrok az égi világot voltak hivatottak megjeleníteni, mely aranyba és azúrkékbe burkolózva, az élettől duzzadó növényvilág gazdag jelképeivel feldíszítve jelent meg egy időn kívüli térben,...

Forrás: gittegylet.com
Feltöltő: gittegylet.com
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.