Folytatódik a KERO-Verebes szócsata. Kerényi Miklós Gábor Verebes István interjújára reagált tegnap keményen Facebook-oldalán.

Nyílt levelet írt a Facebookon Verebes Istvánnak Kerényi Miklós Gábor, miután nemrégiben Verebes egy interjújában azt állította, KERO üvöltözött vele. Akkor Verebes a saját bevallása szerint azt mondta Kerényinek, hogy pofon fogja vágni.

KERO brutálisan visszavágott – ezt a választ küldte Verebesnek

Fotó: Facebook/KERO

A Blikk írta meg, hogy Verebes egy közelmúltban megjelent interjúban beszélt arról, hogy vele még sosem üvöltöztek, kivéve egyszer, mikor Kerényi kiabált vele:

Elkezdett üvöltözni, mondtam, hogy amíg én a színpadon vagyok, ezen a hangon nem beszélhet. De megint üvöltött, mondtam, ne üvöltsél, mert odamegyek és úgy pofon váglak, hogy kirepül a fogsorod. Erre azt mondta, hogy akkor szünet. Velem soha többé nem kiabált

- emlékezett vissza a színművész, aki szerint KERO úgy viselkedett vele, mintha az apja lett volna.

A múlt héten kikerült interjúban szereplő eset kapcsán KERO most hosszú levelet írt Verebesnek közösségi oldalán, a nyílt levelet szó szerint, változtatás nélkül közöljük:

Kedves Pista!

Kicsit elszomorított az a durva kitétel, meg pár mondat, amit velem kapcsolatosan nyilatkoztál. Közben örültem, hogy szóba hoztad a „Bozzi úr” bemutatóját, hiszen nem mindennapi körülmények között kellett befejeznünk. Elszomorított, mert mind ez idáig úgy gondoltam felhőtlen kapcsolatot ápolunk és nem értem, hogyha ez nem teljesen így volt, miért nem beszélted meg velem soha.

Úgy hittem, hogy gond nélkül szimpatizálsz velem és elismered azt a munkát – a rendezőét és a színházvezetőét –, amit végzek, miközben én mindig tiszteltelek és szerettelek. Nemcsak azért, mert édesanyám Kéry Margit kedves növendéke voltál a Szinin és mert imádtam Szinetár Miklós rendezésében már akkor is zseniális Viktor alakításod. Hanem azért is, mert a humorod mögött rejlő keserű kritikai mag mindig lenyűgözött. Kilencvennél többször játszottad el a Bozzit, utána örömmel rendezted meg a Mágnás Miskát és később, 2014-ben a Cirkuszhercegnő megrendezésére is igent mondtál. Sőt, az átdolgozást kéz a kézben velem végezted és miközben szemtől szembe nekem csak dicséretet mondtál, számtalanszor ebédeltünk, kávéztunk együtt remek hangulatban – egészen 2017-ig.

Közben ugye az Operettszínház nemzeti intézmény lett, az operett hungarikum, számtalan művészünk nyert kitüntetést és sokak szerint – Te is többször mondtad – az ország egyik legsikeresebb színházává vált. Érdemes elolvasni Lőrinczy György 2014-es igazgatói pályázatát, hogyan nyilatkoznak erről és rólam az ajánlók és maga a pályázó. Felmerül a kérdés, ha nem lett volna kétségbevonhatatlan a tekintélyem, vajon hogyan vezethettem volna végig a színházat ezeken a rögös utakon?

Részletesen: igen, az eset 2001-ben történt, mikor Kalmár Péter rendező teljesen felelőtlenül 9 nappal bemutató előtt otthagyta az egyébként kaotikus állapotban lévő „Bozzi” produkciót és a szélsőségesen nehéz helyzetben meg kellett menteni a premiert. A történet első fele és a befejezés úgy történt, ahogy mondtad. Csak éppen a kettő között zajlott más. Valóban tiltakoztál mikor az ensemble erőtlen játékára felfokozott érzelmi állapotban reagáltam. Valóban megfagyott a levegő – én válaszoltam, Te is – és én azt mondtam: „Ezt a próbát én vezetem, úgy ahogy tudom. Aki akarja, hogy legyen bemutató, elfogadja, aki nem, elmehet. El lehet dönteni. Szünet.”

Szünet után mindenki visszajött. Vérbeli színházi emberként természetesen Te is – szó nélkül. Innentől kezdve mindenki még fokozottabb erővel dolgozott – és pont Te adtad erre a példát! Kérdezem: aki ismer, el tudja képzelni, hogy ebben a feszült helyzetben 2001-ben, amikor az egész színház létéről volt szó, visszafogottan vezettem volna a további próbákat, miközben a darabnak stílust és erőt kellett adni?

Mindezen túl az esettel többet foglalkozni nem szeretnék, végeredményben lehet olyan, hogy egy 17 évvel ezelőtti esemény egyes elemeire és szavaira másként emlékszünk.

Ám arra egyformán kell, hogy emlékezzünk, hogy a darab létrejöttéért az egész színház összefogott! A színészek, többek közt Rudolf Péter, Kézdy György, Szabó P. Szilveszter, a koreográfusok, Lőcsei Jenő, Duda Éva és Rogács László, a dramaturg rendezők Kállai István, Böhm György, az ensemble, a zenekar, a műszakisok Somfai Péter, Foczmann István mindenben segítettek, hogy én rendezőileg 9 nap alatt meg tudjam oldani a darabot. Ez az áldozatos munka vezetett oda, hogy a produkció végül a színház meghatározó sikere lett, ahelyett, hogy Kalmár Péter szándéka szerint, hangos botrányba torkollt volna.

Kedves Pista! Ezt az előadást, ami az egyik legfontosabb alapköve lett az Operettszínház 17 éves sikersorozatának, most itt újra hadd köszönjem meg Neked! Oroszlánrészed volt benne.

Az eredeti poszt itt nézhető meg:

Forrás: Blikk, Facebook

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Rockxy
Mert ugye csak a végeredmény fontos?
Kis párhuzam:
Ha egy apa szófogadó és tiszteletteljes, alázatos idegroncsot "nevel" a gyerekéből az állandó üvöltözéseivel és megfélemlítéseivel, akkor ő példamutató, tisztességes családfő?
terlasz
Keró nem brutálisan vágott vissza, hanem úgy válaszolt, hogy beszóló szégyellje el magát.
interceptor
Keró tisztességgel és intelligensen válaszolt.
Jozefina
Verebes egyébként is egy elég bunkó viselkedésű!!! Jobb lenne ha szép csendesen visszavonulna!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.