Főként az Exatlon Hungary sikerének köszönhetően januárban a teljes lakosságban, egész napon piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport, a Mokka továbbra is az első számú reggeli műsor, míg a Mozi+ két fontos korcsoportban is a harmadik legnézettebb csatorna a piacon.

Sikerrel indította az évet a TV2 Csoport

A nézettségi eredményeket vizsgálva elmondható, sikeresen indult az év a TV2 számára, ugyanis mindhárom fontos célcsoportban jelentős közönségarány növekedést könyvelhetett el a csatorna. Elsősorban az Exatlon Hungary kiemelkedő számainak köszönhetően a TV2 januárban, főműsoridőben 18-59-ben 8%-kal (10.65%-ról 11.5 %-ra), míg a fiatalabb, 18-49-es korosztályban több, mint 12%-kal (10.63%-ról 11.98%-ra) növelte piaci részesedését az előző hónaphoz képest. Az extrém sportreality 15.8%-os havi 18-49-es share átlagával alig maradt el az RTL Klub eredményétől (ami az Exatlon műsorsávjában 17.2%).

A két nagycsatorna és a két médiacsoport nézettségi párharca egyre kiélezettebb. Az RTL Klub változtatásokat eszközölt a hétköznapi főműsoridős programstruktúráján: kábelcsatornára helyezi át az Éjjel-Nappal Budapestet, ami tovább élezheti a két csatorna nézettségi versenyét.

Az év első hónapjában változások történtek a reggeli műsorok körében is, ám ezek nem ingatták meg a Mokka sikerét, ami továbbra is magabiztosan piacvezető a műsorsávjában. (18-59: Mokka TV2: 12.46% vs RTL Klub: 6.22%)

A TV2 Csoport kábelportfóliója az anyacsatornához hasonlóan szintén jó számokkal kezdte az évet, melyet mi sem bizonyít jobban, minthogy mindhárom fő célcsoport körében piacvezető pozíciót tudott elérni (teljes napon). A számok 18-59-ben az alábbiak szerint alakultak: TV2 Csoport kábelportfólió: 13.95% vs. RTL Magyarország kábelportfólió: 12.68%. A január a kábelcsatornák közül a Mozi+ csatorna sikerét is hozta, ugyanis a 18-59 és a 18-49 éves célcsoportok esetében a harmadik legnézettebb csatorna volt a teljes magyarországi televíziós szektorban (18-59: 4,50 / 18-49: 4,75), így maga mögé utasította összes versenytársát.

Januárban a TV2 Csoport és az RTL Magyarország fej-fej mellett teljesített: minimális, 0,2 százalékpontos különbségre olvadt a versenytárs előnye (18-49) és a tavalyi év hasonló időszakához képest (2018. január) 18-59-ben is jelentősen csökkent a két meghatározó cégcsoport átlagos közönségaránya közti különbség: 2.4 százalékpontról 0.78-ra.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.