A gépkocsi alvázát Georges Richard, a népszerű autóversenyző által 1905-ben, Párizsban alapított Unic autógyárban építették. A francia Unic márka 1952-ig működött amikor megvásárolta a Simca. Az autógyártás hőskorának közismert színterét jelentő vállalkozás fő profilja az egyedi megrendelésekre alvázak, és taxi célokra szolgáló gépkocsik létrehozása volt, azonban az első Unic autókat az 1900-as évek elején még a nagyközönségnek készítették.  Mivel a cég csak alvázakat gyártott, így az autók különböző karosszériákkal kerültek forgalomba. A Közlekedési Múzeum birtokában lévő gépkocsi Bécsen keresztül jutott hozzánk, karosszériáját ugyanis a neves – még Ferenc Ferdinánd megrendelésére is dolgozó – Karl Czerny műhelyében készítették. Az alvázra erősített négyüléses nyitott karosszériával elkészült kabrió 18 lóerős motorjának köszönhetően 50 km/h volt a legnagyobb sebessége. A két háborút, forradalmat, gazdasági válságot túlélő kisautó megmaradása kész csoda az 1950-ben megszületett...

Forrás: antikporta.hu
Feltöltő: antikporta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.