A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó-töltőin. A tesztüzem május 28-ával kezdődött – vagyis vége az ingyenes tankolásnak
A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik – írta a változásokkal kapcsolatos közleményében az áramszolgáltató cég.
Az áramszolgáltatók közül elsőként ők voltak, akik 2010-ben átadtak egy közterületi töltőoszlopot, és a cég töltőit az e-autósok ez idáig ingyenesen vehették igénybe.
A töltők értékesítése, telepítése, üzemeltetése, karbantartása, informatikai háttér biztosítása, 24 órás telefonos és műszaki támogatás fenntartása és a szolgáltatás minőségének fenntartása és növelése a cég szerint mostantól csak akkor biztosítható, ha ez a jövőben üzleti alapon történik. Mindez, úgy látják, az e-autós társadalom érdekeit is szolgálja, mivel a közterületi töltők hozzáférhetősége nő, az e-autósok érdekeltté válnak a töltők megfelelő és rendeltetésszerű használatában.
A rendszerük, amely kWh (kilowattóra) alapú, úgy vélik, az ügyfél számára a leginkább arányos megoldás, szemben a tranzakció- vagy percalapú elszámolással. Az e-autós annyit fizet, amennyit el tud autózni (a szolgáltatási ár arányos az akkumulátorba töltött energiamennyiséggel). A Mol, amelynél már szintén pénzért lehet csak tölteni a tranzakcióalapú díjazást használja, amelynél a lassabb töltés 1990 forint, az egyenáramú gyorstöltés 2990 forint.
Közölték, hogy a most induló digitális direkt fizetési megoldás tesztüzemében az 5 kiválasztott töltőoszlopon várhatóan 1 hónapig 10 Ft/kWh egységáron tölthetik fel járműveiket az e-autósok. A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, amely egyszerű és átlátható árazási rendszert biztosít az ügyfeleknek. Ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb mint 3000 forint lesz – írta közleményében a szolgáltató.
Forrás: hvg.hu
RÖHEJ...