Nálunk hősies tanárok küzdenek reménytelenül a közeggel, miközben Kínában a történelem legnagyobb oktatási innovációja zajlik. Mi van a PISA-eredmények mögött? Setényi János oktatáskutatóval beszélgettünk.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
amit ha a kultúra, műveltség és intelligencia dimenzióiban nézzük ártunk és qurmányunk intő példa
Az index.hu podcastja Setényi János oktatáskutató-t kérdezte például a legfrissebb PISA-felméréseken kiderültekről.
Megállapítja, hogy: „Köztes helyzetben vagyunk, minden ötödik tanuló nem tud értelmesen olvasni, és nagyon gyengén számol. Ők egy globális gazdaságban használhatatlanok.”!!
Majd a cikk végén felteszi a kérdést: „Érdekes kihívás lesz a leggyengébben olvasó és számoló emberek foglalkoztatása a következő húsz évben”!
Nos ártunk és qurmányunk potentátjai nem csak igencsak komoly szövegértési hiátusokkal rendelkeznek, de alapvető fogalmak jelentésével sincsenek tisztában, ami pedig az elemi számtan és logika területeit illeti még az átlag humán-értelmiségnél (bár többük hivatalosan közgazda!!!) is gyengébbek