Mi nagyobb üzlet egy trafiknyitásnál? Egy tarfikbezárás! Fél éve sincs, hogy hatályba lépett a mindig kiszámítható kormányzat gránitszilárdságú tarfiktörvénye, de már változik is: betiltják az áruházi dohányboltokat, milliós bánatpénzeket fizetve a tulajdonosoknak. Hogy, hogy nem, a felcsúti polgármesternek 19 Auchanban van trafikja.
Mint azt tegnap mi is megírtuk, jövőre bezárnak a benzinkutakon és hipermarketekben működő trafikok. A koncessziós szerződésekben pont ilyen esetekre biztosítottak kártérítést a trafikosoknak. Az üzletrész.hu szerint akár több milliárdba is kerülhet a központi költségvetésnek a tegnap bejelentett tiltás. Újak már nem nyithatnak, és azok, amik már üzemelnek 2014. májusában kell, hogy bezárjanak.
A rendelkezés számos, olyan vállalkozót és céget érint, akik korábban a dohánykoncesszió nagy nyerteseinek számítottak – írja a lap –, így a felcsúti polgármestert, Mészáros Lőrincet, a Sárkány Centerhez köthető vietnami vállalkozót, Vun Quy Duongot vagy a Continental dohánygyár leányvállalatát, a Tabán Trafikot.
Érdekesség, hogy a kormány korábban éppen olyan szerződéseket kötött a koncessziót nyert vállalkozókkal, aminek 34. pontja szerint az államnak trafikonként (a sajtóban megjelent számítások szerint) 1,9–4,6 millió forint kártérítést kell fizetnie, ha a koncessziós szerződést úgy szünteti meg, hogy az nem a trafikos kihágásának következménye. A szerződés szerint az állami kártérítés akkor is jár majd, ha egy kormány a következő 20 évben úgy dönt, megszünteti a dohány-kiskereskedelem koncessziókötelességét.
A lap szerint jól látszik, hogy a most vesztesnek tűnő nagy nyertesek valójában még annál is nagyobb nyertesek lehetnek, mint amilyennek elsőre tűntek.
Reagált Mészáros Lőrinc, válasza itt olvasható.
64 hozzászólásarrow_drop_down_circle
De majd sínmacska tanácsot ad, hogy mi is lenne a jobb. A kártérítés, vagy visszavonni a tervezetet:)
De hogy egyből önrablás lesz? Nem gondoltam hogy ennyire mohók.
Meg aztán normális, üzleti életben hol látsz olyat, hogy a szerződtető fél maga ajánlgatja a kártérítést a leendő tulajdonosnak? Nonszensz, ezt a másik fél szokta kérni, vagy feltételül javasolni... Ebből látszik a legjobban, hogy azok írták a törvényt, akik később a trafikokat nyerték.
leszegényedjenek...ez volt várható, de ez már olyan mértékü,
mint egy hólavina...elindult, nincs aki megállitja...
Ennek a csúti vajdának meg milyen jól jön a 19 (!)
trafikjának a bezárás miatti " kártérítési pénz "(csak érteném )
a 3 év alatt lopott 6,9 milliárd tisztességes vagyona mellé...
Mert itt a fanok azt mondták, hogy tisztességes munkával
meg lehet keresni 3 év alatt majdnem 7 milliárd forintot
( 7.000.000.000.- HUF
Persze, közpénzből fogják kártalanítani, pedig azoknak kellene
akik az egész mutyit kitalálták !
Igazi maffia kormány ez !
Egyébként nyilvánvaló, hogy aki ezt kiötlötte annak visszaosztanak a kártérítésből!
Ez nagyon megy ennek a tolvaj maffia bandának !
Az állami vagyon már széthordták, most pedig ezerrel megy a jövedelmek átcsoportosítása, különböző machinációkkal.
Gusztustalan társaság, ezért érdemes ilyen hatalmat adni egy pártnak...
Nagyon hiányzik a kétkamarás parlament, ahol is ennek szabad rablásnak megálljt tudnának parancsolni.
Le a kalappal előttük. Ügyes húzás volt. Szokásom szerint ismét gratulálok a 2/3 szavazóinak.
Gondolom a most majd elbocsájtott trafik dolgozók ismét a mutyiszre szavaznak.
Na várjál már az nem megy olyan könnyen. Mert lehet kihátrál de xaros marad . Jó vastagon , és bűzlik mint a döglött hal.
Rendőr:
- Gazsi, mit dugdosol a kabátod alatt?
Gazsi:
- Csókolom a kezsit drága biztos úr, milyen tyúkot?
meszaros 1 ev alatt lett Magyarorszag 7. leggazdagabb embere. Jol jon neki meg ez a 30-40 millio bonusz igy ev vegen.
Arra azert kivancsi lennek mennyi csorog ebbol vissza don orbannak.
...de kikérik maguknak, ha véletlenül lemaffiázzák őket:)
(az alkalmazott béréből meg levonni!)
Mondjuk, egyetértenék a kártérítésükkel.
Aki pedig tűri, az megérdemli, hogy ezt tegyék vele.
Pontosan ezek miatt hagytam el a hazámat.
Nem hiszem, hogy valaki miatt bánkódnom kéne. Kivéve azokat, akik a koruk, vagy betegségük miatt nem tehetik meg ezt a lépést. Őket őszintén sajnálom!
Most a baloldalnak eg kellene keresnie azokat a szegeny trafikosokat, akik evtizedekig vezettek a boltjukat, mert jogosultak voltak ra, es osszefogva kellene egy peticiot benyujtani a Parlamentbe, hogy akkor most hol az o karteritesuk? Mert azt nem uszna meg par tizmillioval ez a kormany.
Bar amikor egy esztergalyos elveszti a gyarban a munkajat, ot peldaul a rosseb se elegiti ki vegleg, orulhet, ha a nekijaro penzt megkapja, amiert megdolgozott...
Már láthatod, nem fog éhen halni. Ezt a 34. pontot mintha csak az ő javaslatára tették volna a mutyitörvénybe.
A hírekben azt mondták, hogy ezeken a helyeken a trafikokat nem lehet x idő után üzemeltetni, de a koncessziós joguk megmarad. Vagyis maradnak tovább trafikosok, csak más helyen kell üzletet nyitniuk.
A tiltás okára még nem jöttem rá, de valószínűleg egy nagykutyának, vagy családtagjának nagyon nem megy a bolt, s a kormány jó szokásához híven "igazságot szolgáltat" a szabadversenyben(?), amivel megsérti a kapitalizmus egyik alapkövét.
S még egy gondolat: Ez, s az ehhez hasonlóak miatt a bank nem ad kölcsön a KKV-knak, s a KKV-k sem mernek beruházni, mert nem tudják pár honap múlva Orbán melyik lábbal kel fel az ágyból, vagy melyik fityesz-havernak tetszik meg az üzleti ötlete.
Gazdaságunk pedig stagnál, az amortizációt nem fedező beruházások sincsenek, de hála a jó égnek, az Ország jobban teljesít.
Én másképp látom. Mikor elindult a trafikmutyizás, akkor arról volt szó, hogy plázákban, benzinkutakon nem lehet trafik.
S végén még is, na ekkor született meg ismét egy nagy üzlet. Megnyitjuk, bezáratjuk, kártérítést fizetünk! Egy ember max 5 trafikot nyithatott, ennek a szélhámos gázosnak hogyan lehet 19? Na én vele építtetném meg a saját és bandája gázkamráját!!
KÉREM A ZSEBSZERZŐDÉSEKET VIZSGÁLNI!!!
Trafikra pályázók így írták meg az üzleti tervüket:
2 000 fő/trafik.
35-40% dohányos, napi 1 doboz cigarettával, 10% jutalékkal (könnyebb számolás érdekében 100 Forint/doboz).
Napi: 2000*40%=800 doboz cigaretta = 80 000 Forint jutalék/nap
Havi 80 000 Forint * 30 nap = 2 400 000 Forint jutalék/hó.
Kiadás a bérleti díj + rezsi (kb. 250 000 Forint) ha nem saját trafik, + 2 alkalmazott ha nem családi trafik (kb. 320 000 Forint ha nem pályázott munkahelyteremtésre)
Tehát (2 400 000 - 250 000) - 320 000 = 1 830 000 Forint jutalék/hó/trafik.
Egy nagy bevásárlóközpontban nem 2 000 fővel lehet számolni, hanem sokszorosával.
Tehát az a max. 4,9 millió forint amit kapnak az államtól bezáráskor az nagyon aprópénz nekik.
Orbán eladta a lelkét már több mint 25 évvel ezelőtt, nem hiába került, mint csóró, az élre. Már KISZ-s korában szőtte a hálóját. Az első kormányzása idején vagy tán már előtte bányája lett az apjának, akkoriban rengeteg útépítés volt, csak egy bányából lehetett hordani az anyagot. Aztán jött Tokaj és még ki tudja mi. A rablást a szocikra kente már akkor is, persze, azok sem ártatlanok, ezért tud 25 éve ügyködni.
Márt azt nem értem, hogy miért nem tervezték be a projektbe, (bocsi, mutyiba) hiszen nyilvánvaló volt, hogy lesznek vesztesek.
Párt ötlet: A kártalanítás, (fájdalomdíj) többféleképpen történhet, pl.: az előző évi adóbevallásuk figyelembevételével legalább fél éves jövedelem, nevezhetjük végkielégítésnek is, járjon nekik.
Ha már a pályáztatók elfelejtették betervezni, addig amíg a vesztesek kárpótlására fordított összeg meg nem térül, pl. a kettőnél több trafikot nyertesek az adóbevallás során az adózás előtti jövedelmük 5 %-át egy ilyen célra létrehozott alapba legyenek kötelesek küldeni. Ők ezt az összeget az adóalapból leírhatják.
(Pókerezni, én? csak egy nő vagyok, azt vagyok képes eldönteni, hogy szüljek-e, vagy ne! )
A másik „ötleted”: Mondj egyetlenegy olyan pályázatot – hiszen ebben vagy jártas -, ahol a vesztesek kárpótlására, a nyertesektől havi 5% kötelező, még adóból is leírható, járulékalapot képeztek!
(Ha nincs ilyen, menj el unokát etetni rántott hússal, amennyit egy intézményvezető kaphat az üzemi konyháról)
A 10 %-ra emelés utólag történt (kiszámíthatatlanság és következetlenség jellemzi az egész ügyet), ez is azt mutatja, és azóta is minden történés.
Nem a havi bevételből kellene számítani az 5 %-ot, hanem a kiadások és a leírható költségek után megmaradó, adózás előtti jövedelemből. Pl. az éves adóbevallás alkalmával. (El lehet ettől térni +-)
verőce21. "Mondjuk "egyetértek a kártérítéssel, mert mégiscsak a trafiktulajtól független okból zár be" "
A kártérítéssel kapcsolatos másik idézgetésed ("Mondjuk egyetértek a kártérítéssel, stb”.) elbeszélés a téma mellett, mert tudod jól, mert a cikkben is írva van, ez az újonnan létesített trafikokra vonatkozik! Sok milliót költöttek a szabványos design és berendezések kialakítására! Teljesen normális, hogy azokon a településeken, vagy áruházakban, benzinkutaknál, stb. ahol nem lehet tovább üzemeltetni, kárpótlást kapjanak a vállalkozók.
Ne felejtsd el, hogy pl. több, mint 1400 településre lasszóval kellett trafikosokat fogni! Még ezek becsődölése is felmerülhet. Állítólag voltál vállalkozó, tudhatnád, hogy egy vállalkozás beindításához biztosítékok kellenek az állam részéről, hogy azok munkahelyeket teremtsenek! Hol a kártérítésben itt a hiba?
(De tudod gyanús nekem ez az "alibi” baromfitenyészeted is. Már írtam régen neked, hogy nagyon ellentétesek a nyilatkozataid a pénzről, mintha az nálad nem számítana. Vizet prédikálsz és nem is akármilyen bort iszol! Ki is irányítja az intézetedben a közbeszerzéseket? Pl. a konyhait is? Ki lehet beszállító és az honnan szerezheti be, vagy kicsodán keresztül az alapanyagokat? Te beszélsz mutyiról Édeske?)
A vesztesek viszont így örökre átkerültek politikailag a másik oldalra, pl. ezt is megoldottam volna.
(Csak nem "haragszol" rám egy kicsit Édes? (Mert jó ötleteim vannak?) :) Mindenkinek számít a pénz, hiszen az egy nehezen pótolható eszköz. Valóban nem szeretném, hogy a pénz irányítson engem.
Tudod ez nem a mennyiségétől függ, vannak, akik milliárdosok és a pénz foglyai.
Te, hogy vagy ezzel?
A közbeszerzéseket én irányítom, a konyhait is, és én vagyok a beszerző és a beszállító, sőt a feldolgozó is :)
A baromfitenyészetről elismerem, hogy nehéz dolog. Hajlok afelé, hogy nem erre születtem... :( :( )
Új hozzászólás