A téli gumikra és a biciklilámpákra vonatkozó szabályok is változnak a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében, amely több ponton megváltoztatja az autó, a kerékpár és a motor forgalomban tartásának műszaki feltételeit rögzítő jogszabályokat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden közölte az MTI-vel, hogy a legkésőbb 2014. január elsején hatályba lépő, közlekedésbiztonsági célú rendeletmódosítások egyszerűsítik a jogalkalmazást az üzembentartók számára, az európai gyakorlathoz igazodnak a kerékpárok kötelező felszerelését és gépkocsis szállításukat szabályozó előírások, és meghatározást adnak a téli gumiabroncsra.

Az NFM kifejti: jelenleg sem a hazai, sem a nemzetközi szabályozás nem teszi kötelezővé a téli gumi használatát. Magyarországon is általános közlekedésbiztonsági követelmény azonban, hogy az autóvezetők kizárólag az út- és időjárási viszonyokra felkészített gépjárművel induljanak útnak. A szabályozás a gumiabroncs jelzések (pl. "M+S" vagy "Winter Use" felirat, "hópihe" ábra) tételes bemutatásával segíti az üzemben tartókat a megfelelő minőségű gumiabroncsok beszerzésében. Az új meghatározás szerint a bordázatnak 4 milliméternél mélyebbnek kell lennie a biztonság további növelése, a téli gumi kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.

A kerékpároknál a megfelelő észlelhetőséget biztosító világító és fényjelző berendezésekre vonatkozó követelmények átalakításával olcsóbbá válik a kötelező tartozékok beszerzése (például led-lámpás világító testek alacsony energia-felhasználással). Az egyszerűsítés irányába hat, hogy a szabályozás a széles körben terjedő gyakorlatnak megfelelően megengedi a lámpa elhelyezését a kerékpáros ruháján. Az új előírások tételesen rögzítik a kerékpáros gyermekülés felszerelésének feltételeit is.

A rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e járművek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása.

A módosítás pontosítja a rakomány-szállításra vonatkozó előírásokat is. Egyértelműen kimondja, hogy a gépkocsi hátsó világító és fényjelző berendezéseit kitűzhető világító és fényjelző berendezéssel meg kell ismételni akkor, ha a járművön hátra túlnyúlóan szállított rakomány (például vonóhorgon rögzített kerékpár) a gyári lámpák észlelését akadályozza.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

pbalage
van egy tippem, hogy fogja csinálni a vitya-sintér páros:
ha van téli gumija, és nem éri el a 4 milcsit a bordázat mélysége, akkor "megbüntessük mink öntöt 28937462376 forintyra, mernemlyóll viseekedett"
ha meg nincs, akkor meg "hun a sárga mellény? Csomaktartttóba? -e?"
kopeba
Beteg elmék ha találkoznak. Erről szól minden, a túllihegésről. Téli gumival még senkit se ért baleset télen ?
kukac50
Olyan lehetetlen törvényeket vezetnének be, amiből büntetéseket tudnak beszedni,hogy az már hajmeresztő!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.