A Chevrolet márka kivonulása a régióból utolsó, adminisztratív fázisához érkezett, új modelljeit Magyarországon az idén már nem lehet megvásárolni – tájékoztatta a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. az MTI-t hétfőn.

A General Motors 2014 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. Célként jelölték meg a General Motors európai termékkínálatának letisztítását, az Opel és a Cadillac testvérmárka piaci pozíciójának erősítését is.

Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: az autóértékesítés szempontjából a kivonulás, mint folyamat lezárult, tudomása szerint nincs már új autó az országban, és nincs Chevrolet gépkocsikat értékesítő márkakereskedés sem. Tavaly még 254 új Chevrolet gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon – tette hozzá.

Jelezte: azok a kereskedések, amelyek eddig is képviselték az Opel testvérmárkát, továbbra is foglalkoznak ezzel. A cégnek nincs formális információja arról, hogy volt partnereik sorsa a szerződés felmondását követően hogyan alakult, tudomásuk szerint legfeljebb egy-két vállalkozás szűnt meg emiatt. Kiemelte ugyanakkor, hogy korábbi 23 partnerük közül 21 továbbra is működik Chevrolet márkaszervizként.

A cég korábban azt közölte, hogy ügyfeleiket tájékoztatták a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is.

Megyeri György tájékoztatott arról, hogy az adminisztratív zárás keretében a budaörsi központi iroda megszűnik, a dolgozók jelentős részének a GM magyarországi érdekeltségén belül keresnek más lehetőséget.

Az MTI korábbi információja szerint Budaörsön 2016-tól az Opel márka központja és a General Motors pénzügyi szolgáltató központja működik.  A Chevrolet értékesítése 2005-ben, a márka európai megjelenését követően indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, az utolsó teljes évben, 2013-ban 686 autót értékesítettek az akkor 62 ezres magyar piacon.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Juhász István
@kukac50: ...és aztán olcsón lehet majd kapni a Frédi - Béni tipusú, lábtekerentyűs autókat. Másrészről meg az országra ki lehet majd tenni a táblát, hogy TÖNKREMENT ORSZÁG, OLCSÓN ELADÓ... hiszen azt a kevés értéket, pontosan az autógyártási munka állitja elő nálunk...egyenlőre.
kukac50
Addig megy ameddig rájuk is nem hoznak törvényt.Majd megy a merci és az audi is hamarosan.
Juhász István
@kukac50: ...és aztán olcsón lehet majd kapni a Frédi - Béni tipusú, lábtekerentyűs autókat. Másrészről meg az országra ki lehet majd tenni a táblát, hogy TÖNKREMENT ORSZÁG, OLCSÓN ELADÓ... hiszen azt a kevés értéket, pontosan az autógyártási munka állitja elő nálunk...egyenlőre.
evacica
Mert Magyarország jobban teljesít, ügye Orbán úr?!!! Ez mind az önök eszement gazdaság politikájuk óriási eredménye,nem Gyurcsányé az öné! Gratulálok, van még egy két cég akiket el lehet üldözni, meg bank is, aztán főhetünk a saját levünkbe ön meg kukorékolhat egy romhalmaz tetején, melyt ön hozott létre!
pbalage
szandokan azt mondta régebben, hogy nem vonul ki senki.
Hááát... ez se jött be.
73
Majd jön helyette az orosz lada,izs vagy épp MIG.Szép volt orsós viktor,csak így tovább!Van egy 80-as évekbeli nagy sláger eddy huntington-tól a U.S.S.R.Magyarul:vissza oroszországba.Szép jövő kép.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.