Az elmúlt években viszonylag kis eséllyel buktak le a gyorshajtók, de idén bekeményít a rendőrség.

Ami a védekezést illeti, egyértelműen fogalmaz a KRESZ: detektorral jelezni szabad, de a lézert blokkolni tilos. Gyári és utólagos kütyük, sőt applikációk is segíthetnek elkerülni az akár százezres bírságokat – ezzel foglalkozott az Origo.

Márciustól már élesben vadásznak a gyorshajtókra – plusz azokra, akik átlépik a záróvonalat, áthajtanak a piros lámpán, vagy más szabálytalanságot követnek el, mindezt 160 új mérőeszközzel.

A radardetektorok használata legális Magyarországon (igaz, külföldön sok helyen nem, Ausztriában is keményen büntetnek érte), de a vásárlásnál nagyon kell figyelni arra, hogy európai kivitel legyen. A lap megjegyzi, hogy a detektoroknál még egy távcső is többet ér olyan helyeken, ahol nem radarral, hanem lézerrel mérnek – márpedig a hírhedt, magyar gyártmányú Fáma traffipaxok pont ilyenek, csakúgy, mint a rendőrség új csodafegyvere.

Bevett szokás a navigációs rendszer kijelzőjén megjeleníteni az adott útszakaszra előírt megengedett sebességhatárt is, sőt extraként egyre több autóhoz kapható kamerás táblafelismerő rendszer is, ami főleg olyankor hasznos, amikor az adatbázis nem tud a korlátozásról – például azért, mert útépítés van a környéken.

A traffipaxokkal szemben egyébként maga a rendőrség is védelmet biztosít, a honlapján minden hónapban nyilvánosságra hozza az ország területén tervezett sebesség-ellenőrzések menetrendjét.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

m.macskosz
...esetleg be kellene tartani a KRESZ előírásait...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
vadsanca
@m.macskosz: Mi van akkor, ha a gyalogost a "bátorsága" miatt éri baleset? A szabályok tényleg mindenkire vonatkoznak?
vadsanca
@simmering73: Ezzel a részével egyet értek. De igazából nem is ez a része ami bosszant.
Sajnos ezzel a ténnyel is együtt kell élni, még ha áldozatok is vannak! A közlekedés veszélyes üzem, tudomásul kell venni, hogy mások is vannak az utakon. Mint köztudott nem vagyunk egyformák! Még szerencse!
Hozzászólásaim inkább a lakott területen kívüli jogtalan sebességkorlátozásokra tereltem, ha nem vetted volna észre.
Végezetül én sem ma kezdtem a vezetést, tapasztaltam sok mindent, -még nyugaton is-, de az biztos, hogy ez is ez olyan helyzet ahol "be kell állni a sorba"! Nekem is volt már balesetem (Budapesten), úgy hogy nekem okoztak kárt amiatt, hogy betartottam a szabályokat.
Megtérült a károm és azóta "más szemszögből" közlekedem.
kamazuka
Black Dragon!
Készűlt egy Cseszlovák gyárban végsebessége 45Km/h szakadék alja felé kicsit több.
Nomár most 30-as táblánál koppgáz.
Életérzés!
Érted?
m.macskosz
@vadsanca: tegnap, 20:25
Ha a bátorságával balesetet okoz, megsérül valaki/valami, akkor vonatkozzék rá is ugyanúgy a törvény, mint az autósokra! Én azonban soha nem megyek bele olyan csinnbe, hogy azzal balesetveszélyt okoznék.
EGO
Nem a szoftver lát, hanem a kamera!!!
simmering73
@m.macskosz: Igen. Ilyen egyszerű. Ami itt ma a közutakon folyik az horror. Munkámból kifolyólag sokat vagyok úton és amit látok az elborzasztó. Össznépi játék lett az irányjelző nem használata, a telefonálás, a piros lámpán áthajtás, lakott területen a száguldás. Tudatosan, szánt szándékkal csinálják, mert érdekes, ha egy rendőrautó feltűnik, mind be tudja tartani a kreszt. Ennek az autóstársadalomnak minden utcasarokra, minden körforgalomba traffipax kellene. Akinek nem inge, ne vegye magára.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.