Az elmúlt években viszonylag kis eséllyel buktak le a gyorshajtók, de idén bekeményít a rendőrség.
Ami a védekezést illeti, egyértelműen fogalmaz a KRESZ: detektorral jelezni szabad, de a lézert blokkolni tilos. Gyári és utólagos kütyük, sőt applikációk is segíthetnek elkerülni az akár százezres bírságokat – ezzel foglalkozott az Origo.
Márciustól már élesben vadásznak a gyorshajtókra – plusz azokra, akik átlépik a záróvonalat, áthajtanak a piros lámpán, vagy más szabálytalanságot követnek el, mindezt 160 új mérőeszközzel.
A radardetektorok használata legális Magyarországon (igaz, külföldön sok helyen nem, Ausztriában is keményen büntetnek érte), de a vásárlásnál nagyon kell figyelni arra, hogy európai kivitel legyen. A lap megjegyzi, hogy a detektoroknál még egy távcső is többet ér olyan helyeken, ahol nem radarral, hanem lézerrel mérnek – márpedig a hírhedt, magyar gyártmányú Fáma traffipaxok pont ilyenek, csakúgy, mint a rendőrség új csodafegyvere.
Bevett szokás a navigációs rendszer kijelzőjén megjeleníteni az adott útszakaszra előírt megengedett sebességhatárt is, sőt extraként egyre több autóhoz kapható kamerás táblafelismerő rendszer is, ami főleg olyankor hasznos, amikor az adatbázis nem tud a korlátozásról – például azért, mert útépítés van a környéken.
A traffipaxokkal szemben egyébként maga a rendőrség is védelmet biztosít, a honlapján minden hónapban nyilvánosságra hozza az ország területén tervezett sebesség-ellenőrzések menetrendjét.
40 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Sajnos ezzel a ténnyel is együtt kell élni, még ha áldozatok is vannak! A közlekedés veszélyes üzem, tudomásul kell venni, hogy mások is vannak az utakon. Mint köztudott nem vagyunk egyformák! Még szerencse!
Hozzászólásaim inkább a lakott területen kívüli jogtalan sebességkorlátozásokra tereltem, ha nem vetted volna észre.
Végezetül én sem ma kezdtem a vezetést, tapasztaltam sok mindent, -még nyugaton is-, de az biztos, hogy ez is ez olyan helyzet ahol "be kell állni a sorba"! Nekem is volt már balesetem (Budapesten), úgy hogy nekem okoztak kárt amiatt, hogy betartottam a szabályokat.
Megtérült a károm és azóta "más szemszögből" közlekedem.
Készűlt egy Cseszlovák gyárban végsebessége 45Km/h szakadék alja felé kicsit több.
Nomár most 30-as táblánál koppgáz.
Életérzés!
Érted?
Ha a bátorságával balesetet okoz, megsérül valaki/valami, akkor vonatkozzék rá is ugyanúgy a törvény, mint az autósokra! Én azonban soha nem megyek bele olyan csinnbe, hogy azzal balesetveszélyt okoznék.
Új hozzászólás