Kiborult egy ügyfél és feljelentést tett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH), miután közel egy óra várakozás után sem kapcsolták az ügyintézőt.
A fogyasztóvédelmi törvény imondja, hogy az ügyfelet a szolgáltató nem várakoztathatja öt percnél tovább. A szabály elsősorban a közszolgáltatási tevékenységet folytató cégekre (BKV, Posta, hulladékgazdálkodást végző cégek, közműszolgáltatók stb.) érvényes. Vonatkozik ugyanakkor piaci cégekre is, például a telefontársaságokra és internetszolgáltatókra.
A 168 Óra Online az "ötperces szabály" betartásáról és betartatásáról kérdezte az NFH-t.
Kiderült, a hatóság nem végzett ellenőrzést ezen a területen, holott jócskán érkeznek hozzájuk fogyasztói megkeresések ilyen ügyekben, elsősorban a hírközlési szolgáltatók telefonos ügyfélszolgálataival kapcsolatosan.
Volt olyan fogyasztói megkeresés, mely már tíz perc alatti várakozási időt is kifogással illetett, ugyanakkor a legtöbb megkeresés a hosszabb várakozási időre vonatkozott. Beszámoltak egy olyan esetről is, amikor közel egyórás várakozás után sem kapcsolták az ügyintézőt az ügyfél számára.
Az NFH úgy nyilatkozott, hogy a beérkezett fogyasztói panaszokat esetről esetre értékelik, megvizsgálva, hogy az adott esetben mi eredményezte a hosszú várakozási időt.
Amikor viszont finoman elküldtem őket a francba mert háborgattak, rögtön pontosan le tudták írni hányszor, mikor és mit mondtam.
tudom, hogy nem mindenki tud személyesen megjelenni az ilyen-olyan szolgálatoknál, vagy önkormányzatnál, bankban, stb..kénytelen telefonon kínlódni.
szóval csak személyesen, mindenféle irattal felszerelkezve a tárgyat illetően... kulturáltan sorszám, kivár, aztán szólítják...nos éredekes dolgok történnek...egészen más a viselkedés, a válasz,ha látja az ügyintéző, ki ül vele szemben..
már az önkormányzatnál is visszavettek az arcukból, mert sikerült felmutatni, hogy hanyagul végzik a munkájukat..mondjuk nem is szeretnek, de minden sínen van, pontos -precíz a nyílvántartás mindenhol...
fontos kellék a halk beszéd, a határozott testbeszéd, az udvarias szemkontakt, és jobban fel kell készülni, mint a legjobb előadó...
Nem azért hívom, hogy végighallgassam az akciós baromságaikat !
Legszívesebben szétrugdosnám azt a bandát a p***ába !