Czunyiné Bertalan Judit az Indexnek adott hosszabb interjút tantervről, szünidőről és a kilencosztályos általános iskola előnyeiről.

Elmondta, hogy itthon tradicionálisan hosszú a szünidő. Fontos, hogy a gyerekek és a diákok is feltöltődjenek, azonban van arra példa külföldön, hogy máshogy is működhet a szünidő elosztása. 

A köznevelési államtitkár persze arról is beszélt, hogy fontos szempont például a gyerekek elhelyezése nyáron és persze ott van a kánikula. 

"Nem is úgy kell megközelíteni a dolgot, hogy akkor minden iskolát klímával kell felszerelni. Iskolán kívül is elsajátítható sok minden, erdei tábor, sportfoglalkozások, kirándulások." 

- mondta az Indexnek Czunyiné.

A kilencosztályos általános iskola szerinte azért lehet jó, mert több időt hagyna azoknak a kompetenciáknak az elsajátítására, amire később egy felnőttnek szüksége lesz az életben.

"A lassabb, fontoltabb, elmélyültebb tanuláshoz ezekben az első években a tananyag radikális csökkentésére van szükség."

Logikus kérdés, hogy mi lesz az infrastruktúrával és a tanárokkal, hiszen például a mindennapi testneveléshez már most sem állnak rendelkezésre a megfelelő tornatermek. A köznevelési államtitkár erre azt mondta, ha be is vezetik, felmenő rendszerben történik mindez, ezért kilenc évük lesz arra, hogy mindent megoldjanak.

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

silber13
És ki fogja eldönteni, mit kell tanulni és mi az ami felesleges? Mrrtz péd: a hittan és erkölcstan tök felesleges,hiszen a gyerekek látják ám a való élet fonákságait. Vagy ki monbdja meg, mely tantárgyakat kell " meghúzni"? A magyart, netán a történelmet?? Ezt a nőt sem az eszéért vették feleségül!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
JAJMÁR
Egyetértenek, de annyira azért nem szükséges, hogy ez nő is megértsen mindent ami marad :)
JAJMÁR
@JAJMÁR: Javítok, helyesen: Egyetértek

Lenne még pár ötletem a nevelés és oktatás terén. A tananyag egy dolog, a minimumot kell meghatározni, de vissza kellene adni a pedagógus szabadságát, hogy kinek mit tanít meg, mert a gyerekek nem egyformák. Vannak olyan gyerekek, akiknek nem sok a tananyag, miért ne tanulhatná meg?.
Vannak olyan gyerekek is, - egyre többen, és ők okozzák ma a legnagyobb problémát - akik valamilyen (pl. MCD, tanulási, vagy magatartási zavar, mint hyper-mobilaktivitás, a diszek) apró, születéstől meglévő, vagy szerzett zavarral élnek. Kíváncsi vagyok, velük mi lesz?
A poroszos iskolarendszer nem alkalmas ezek nevelésére és oktatására se, maga a módszer alkalmatlan.
Ha nem kapja vissza a pedagógus azt a mozgásteret, ami már megvolt, és még az is kevés, semmit nem ér se a tananyagcsökkentés, se az évfolyamnövelés.
Valahogy sejtem, hogy ez fog történni.
Levendula
czunyiné vörösre festett karmainak hosszát is radikálisan csökkenteni kellene...
Levendula
@papa.49: Elég lenne neki egy írásbeli figyelmeztetés.
Nem tudom, hogy megfelel-e a keresztény erkölcsi normáknak a több centiméteres vörös köröm?
papa.49
@Levendula: Szerinted TUD OLVASNI kétlem, akkor meg semmit nem ér a figyelmeztetés. esetleg egy ,,fekete folt,, abból talán ért, vagy marad a ,,végleges megoldás,,)))))))))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.