Varga Mihály szavai szerint a kormány már a múlt héten elkezdte az egyeztetést a dízelbotrány kapcsán. Egyelőre nem látszik az ügy hatása, de a nemzetgazdasági miniszter szerint az európai autóvásárlások visszafogása "a magyar gazdaság teljesítményének 0,3-0,6 százalékára is hathat".

Varga Mihály hétfőn az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés aláírása után újságíróknak elmondta: meg kell várni az ügy mélyebb, nemzetközi hatásait, illetve azt, hogy azok milyen hatással lesznek a Volkswagen-csoportra.

"Egyelőre várunk, mert nem tudjuk, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, a fizetendő kártérítés összege, és az mennyiben érinti a VW-csoportot. Eddig érzelmi hatást tapasztalunk, a dízelgyártással foglalkozó cégek megijedtek, kivárnak, nekünk is meg kell várni, mik lesznek a következő hetekben az ügynek, a vizsgálatnak az eredményei" – mondta Varga Mihály.

A nemzetgazdasági miniszter szerint az ügy hatásai Magyarországot is érintik, mert Magyarországon komoly szerepe van az autógyártásnak, amely az ipari termelés 20-22 százalékát adja, és a magyar export több mint 10 százalékát biztosítja.

Hozzátette: ezért is helyesnek bizonyult az, hogy a magyar kormány felismerte, diverzifikálni kell a magyar gazdaságot, és olyan iparágakra is nagy hangsúlyt kell helyezni, mint például a gyógyszergyártás, az informatika, vagy a feldolgozóipar, mert ezzel csökkenteni lehet az autógyártás súlyát.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Karcagi könyvelő te olyan sötét vagy e téren, hogy a napfény se tud világosságot teremteni a tökfejedben!!!Miről is van szó csupán arról hogy kiderült a Volkswagen csoporthoz tartozó jármű márkáknál csaltak, had ne soroljam fel mind de pl. ti is ezt a csoportot preferáltátok, a beszerzéseknél... Mivel ez a magyarországi gyáraknál durván a felét jelenti, tehát nem 1 % alatti lesz a bukfenc, hanem legkevesebb 10-15 %, ezt kellene nyíltan elmondani NEM HAZUDOZNI, a másik pedig hogy az ipari termelés kb. felét az autóipar adja nem megnyugtató egyáltalán!!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Karcagi könyvelő te olyan sötét vagy e téren, hogy a napfény se tud világosságot teremteni a tökfejedben!!!Miről is van szó csupán arról hogy kiderült a Volkswagen csoporthoz tartozó jármű márkáknál csaltak, had ne soroljam fel mind de pl. ti is ezt a csoportot preferáltátok, a beszerzéseknél... Mivel ez a magyarországi gyáraknál durván a felét jelenti, tehát nem 1 % alatti lesz a bukfenc, hanem legkevesebb 10-15 %, ezt kellene nyíltan elmondani NEM HAZUDOZNI, a másik pedig hogy az ipari termelés kb. felét az autóipar adja nem megnyugtató egyáltalán!!!
F_Viktor
@papa.49: Szerencsére a Volkswagen-csoportból nincs Magyarországon gyártórészlege, viszont sok magyar beszállító dolgozik nekik, mint pl. a makói Conti. Igazán ők bukhatnak nagyot.
papa.49
@F_Viktor: Ne feled a győri Audi gyárat, motorgyárat, én ezekre gondoltam, pontosan itt fényezték magukat a hazugovicsék a motorgyár új részlege indulásakor...Melyik üzem lesz amit először becsuk a tőkés amelyik messze van, amelyikben nem a saját nációja dolgozik.. Azt egyenlőre felmérni se lehet mekkora bukfenc lesz ebből, de méretes az biztos...
F_Viktor
@papa.49: Igen, a VW-nek nagy bukta lesz az amerikai és európai piacon, a csoport legnagyobb piacán, Kínában nem hinném, hogy visszaesés lenne az eladásokban.
Mivel az Audi és a Mercedes nem a VW-csoport tagja, így lehet, hogy több VW tulaj pártol át hozzájuk, vagyis nőhet a piaci részesedésük.
Tehát amit elbuknak a magyar beszállítók, azt megnyerhetik a magyarországi német autógyártók (s azok magyar beszállítói).
Azt nehéz még megjósolni, hogy mennyi magyar KKV-nak kell becsuknia kapuit.
papa.49
@F_Viktor: Az Audi a VW. konszernhez tartozik, nem most már 30-40 éve is építették egymás motorjait a járművekbe, csak egyetlen példa a Audi 1.6 4 hengeres motorját használták a VW. Sirokkóban is, meg a kis Passatokban is...Sőt volt egy modell ami még az Audi 80. kaszniával jött ki, szintén a VW. modellként...
F_Viktor
@papa.49: Ebben igazad van :-)
Ahogyan a Bosh is rengeteg gyártónak szállít, sőt a Chryslerbe is szereltek Mitsubishi motorokat a 70-es években.
De a VW-csoport tagjai tudtommal a VW, MAN, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati.
A Suzukiban a legnagyobb részvényes, talán őket nem fogja lehúzni.
papa.49
@F_Viktor: Most kerestem rá nem sok csak 11 millió Audiba építették be ezzel a motorvezérlővel rendelkező motort, van belőle bőven Európában is, de nem is a szám a döntő, hanem az elv, kihoztak egy környezeti normát, amit a mai technológián nem, vagy nehezen lehet teljesíteni, erre a csaláshoz folyamodnak, ez legalább is jelentős presztízs veszteség az anyagi vonzata eztán jön... Tulajdonképp a fából vaskarika a teljesítmény, és a fogyasztás viszonya, kész vagyok elhinni, hogy van olyan technika ami jobb égést, magasabb égéshőt eredményez, evvel együtt nagyobb fajlagos teljesítményt is, de egy határon túl nem csökkenhet az üzemanyag mennyisége a teljesítmény csökkenése nélkül, márpedig pont ezt tették, a próbapadon a program felismerve hogy nem valós körülmények vannak beavatkozott, míg az utcán engedte a z üzemanyagot rendesen, márpedig a több üzemanyag, nem csak nagyobb teljesítményt ad, de több szennyező anyagot is...Egyébként meg pont arról szól a történet hogy a csalás előbb,utóbb úgyis kiderül, és a közönség levonhatja a szükséges konzekvenciákat, az eladások pontosan mutatni fogják a trendeket...Még egy megjegyzés pont Amerikába volt nagyon nehéz betörni a piacra, na ott nem lesz babér nekik...A kínai gyártásról szólva őket pont nem érdekli a környezet hiszen láthatod minden híradásban, csak a profit a fontos, a másik meg volt tapasztalatom, kínai után gyártott nagy motorokkal, hát a technikai színvonal nagyjából megegyezik az európai 1959. évivel...Még egy megjegyzés ehhez Kínában annyi az európai, amerikai kocsik koppintása fut hogy aki nem járt ott annak elképzelni is nehéz, a nevük is egy,két betű eltéréssel megegyezik az eredetivel, gondolhatod nem a környezetvédelmi normák betartása a cél, hanem a mennyiség...
F_Viktor
@papa.49: Én nem lepődtem meg a csaláson, s azon sem csodálkoznék ha a többi gyártó is hasonlóan csalna, mert ezek az Euro normák már nem tarthatóak (EU6, EU6+).
A vásárló alacsonyabb fogyasztás mellett teljesítmény növekedést vár el, miközben a környezetvédelmi normákat is be kell tartani. Az a sok szőrű pedig fojtja a motort, tehát van egy határ ami fölött a vásárlói igények nem teljesíthetők. Ezért van szükség a csalásra. S szerintem nem csak a VW-nél.

A gyári fogyasztási adatok is olyanok, mint a választási ígéret: életszerű körülmények között nem lesz belőle semmi.
Európában a gyártók NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) alapján mérnek.
A mérésbe több ciklus van kódolva (pl. gyorsítás 40-ről 90-re 18(!) sec alatt) félmeleg motorral, lagymatag gyorsításokkal megy végig, fékezni alig kell, és még az is megengedett, hogy 1,5 százalékos lejtőn guruljon az autó. A motor üzemi tartományának kevésbé jellemző, igen kis részét fedi le a mérési ciklus.
Ez a módszer a káros anyag kibocsátásra is nagyon kedvezően hat.

Kínában a VW-t még nem hamisítják ott jelen vannak Volkswagen Group China néven.
papa.49
A VW. konkrétan nem tudom de az Audit azt igen a BMW. a Mercit igen, és az Audi is a VW. konszern tagja, most is sőt a jövőben is marad az.. Az előbb találtan egy hírt az ATV. portálján ahol leírták milyen személyi változások lesznek a bukfenc végett, abban is pont szerepel a az Audi AG. igazgatója...Abban biztos igazad van a többiek még nem hasaltak el, de ez csak idő és pénz kérdése, ez a pacák aki kiborította a bilit elmondta hogy kinek a pénzén, és meddig próbálták bebizonyítani a csalást.. Amit meg a teherautó, meg a busz motorokról az előbb leírtam sajnos az a teljes valóság, látnod kellene a Kínából hajón beérkező faládákba csomagolt motorokat, kidolgozás, küllem, meg az illesztési pontosság tekintetében, ha értesz hozzá sírva fakadnál rajta...
Hellcat
@papa.49: 0,3-0,6 ra számítanak...ha tényleg 15 lesz mint írtad a maradékot majd ráfogják a szocikra. Csúnya pofáraesések lesznek itt. Az Audi a környék legjobb munkahelye...gomba módra szaporodnak a gazdag szakmunkások észak dunántúlon...hála az Audinak. Ha bezár a bazár nagy szopás lesz.
Főlökött
Egy kis érdekesség a témában :
"A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport - amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata - készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert."

Háttér :
www.vg.hu/vallalatok/egeszsegugy/megszolalt-a-volkswagen-botrany-kirobbantoja-458268
www.vg.hu/vallalatok/ipar/a-nemet-utakrol-kitiltassal-is-fenyegetik-a-volkswagent-458242
www.vg.hu/vallalatok/ipar/ujabb-csapas-a-volkswagennek-458237
Főlökött
Még egy kis érdekesség :
"A vizsgálatot a Nemzetközi Tanács a Tiszta Közlekedésért (ICCT) nonprofit alapítvány kezdeményezte és finanszírozta.

2012 végétől 2013 májusáig végezték a méréseket, a kapott eredmények pedig megdöbbentőek voltak.
Los Angeles és Seattle környékén voltak a teszthelyszínek,
és először azt hitték, valamit elrontottak a vizsgálatok során. Hiába hibáztatták magukat, az eredmények alapján tíz, húsz, de akár harmincötszörösét is mérték a megengedett értékeknek.
A többszöri ellenőrzések őket és a kapott eredményeket igazolták. Elmondta, hogy meglepték a MOSTANI történések, hiszen
az eredmények már másfél éve rendelkezésre álltak, azokat nyilvánosságra is hozták."

Mily izgis ez az időzítés :)
Főlökött
Győrnek annyi ? Hát meglehet...

hvg.hu/cegauto/20150923_Rengeteg_ilyen_trukkos_dizelmotor_keszulh

"A Volkswagen-csoport összesen tizenkét autóipari céget birtokol: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scania, Seat, Skoda, Volkswagen és a külön csoportba szervezett Volkswagen haszonjárművek."

www.autopro.hu/gyartok/Ezek-a-kocsik-erintettek-a-dizelbotranyban-frissitve/16406/
tachometer.parameter.sk/szlovakiat-elerte-volkswagen-gigabotranya-skoda-elozo-szeriaiba-telepitettek-problemas-motorokbol
bakegya
A magyar kurmány áttekintett eddig is és ezután is át fog tekinteni a helyzeten!-misi az ügyeletes sepregető.A magyar gazdaság ettől kezdve autógyártók nélkül mégjobban teljesít!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.