Varga Mihály szavai szerint a kormány már a múlt héten elkezdte az egyeztetést a dízelbotrány kapcsán. Egyelőre nem látszik az ügy hatása, de a nemzetgazdasági miniszter szerint az európai autóvásárlások visszafogása "a magyar gazdaság teljesítményének 0,3-0,6 százalékára is hathat".
Varga Mihály hétfőn az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés aláírása után újságíróknak elmondta: meg kell várni az ügy mélyebb, nemzetközi hatásait, illetve azt, hogy azok milyen hatással lesznek a Volkswagen-csoportra.
"Egyelőre várunk, mert nem tudjuk, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, a fizetendő kártérítés összege, és az mennyiben érinti a VW-csoportot. Eddig érzelmi hatást tapasztalunk, a dízelgyártással foglalkozó cégek megijedtek, kivárnak, nekünk is meg kell várni, mik lesznek a következő hetekben az ügynek, a vizsgálatnak az eredményei" – mondta Varga Mihály.
A nemzetgazdasági miniszter szerint az ügy hatásai Magyarországot is érintik, mert Magyarországon komoly szerepe van az autógyártásnak, amely az ipari termelés 20-22 százalékát adja, és a magyar export több mint 10 százalékát biztosítja.
Hozzátette: ezért is helyesnek bizonyult az, hogy a magyar kormány felismerte, diverzifikálni kell a magyar gazdaságot, és olyan iparágakra is nagy hangsúlyt kell helyezni, mint például a gyógyszergyártás, az informatika, vagy a feldolgozóipar, mert ezzel csökkenteni lehet az autógyártás súlyát.
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mivel az Audi és a Mercedes nem a VW-csoport tagja, így lehet, hogy több VW tulaj pártol át hozzájuk, vagyis nőhet a piaci részesedésük.
Tehát amit elbuknak a magyar beszállítók, azt megnyerhetik a magyarországi német autógyártók (s azok magyar beszállítói).
Azt nehéz még megjósolni, hogy mennyi magyar KKV-nak kell becsuknia kapuit.
Ahogyan a Bosh is rengeteg gyártónak szállít, sőt a Chryslerbe is szereltek Mitsubishi motorokat a 70-es években.
De a VW-csoport tagjai tudtommal a VW, MAN, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati.
A Suzukiban a legnagyobb részvényes, talán őket nem fogja lehúzni.
A vásárló alacsonyabb fogyasztás mellett teljesítmény növekedést vár el, miközben a környezetvédelmi normákat is be kell tartani. Az a sok szőrű pedig fojtja a motort, tehát van egy határ ami fölött a vásárlói igények nem teljesíthetők. Ezért van szükség a csalásra. S szerintem nem csak a VW-nél.
A gyári fogyasztási adatok is olyanok, mint a választási ígéret: életszerű körülmények között nem lesz belőle semmi.
Európában a gyártók NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) alapján mérnek.
A mérésbe több ciklus van kódolva (pl. gyorsítás 40-ről 90-re 18(!) sec alatt) félmeleg motorral, lagymatag gyorsításokkal megy végig, fékezni alig kell, és még az is megengedett, hogy 1,5 százalékos lejtőn guruljon az autó. A motor üzemi tartományának kevésbé jellemző, igen kis részét fedi le a mérési ciklus.
Ez a módszer a káros anyag kibocsátásra is nagyon kedvezően hat.
Kínában a VW-t még nem hamisítják ott jelen vannak Volkswagen Group China néven.
"A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport - amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata - készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert."
Háttér :
www.vg.hu/vallalatok/egeszsegugy/megszolalt-a-volkswagen-botrany-kirobbantoja-458268
www.vg.hu/vallalatok/ipar/a-nemet-utakrol-kitiltassal-is-fenyegetik-a-volkswagent-458242
www.vg.hu/vallalatok/ipar/ujabb-csapas-a-volkswagennek-458237
"A vizsgálatot a Nemzetközi Tanács a Tiszta Közlekedésért (ICCT) nonprofit alapítvány kezdeményezte és finanszírozta.
2012 végétől 2013 májusáig végezték a méréseket, a kapott eredmények pedig megdöbbentőek voltak.
Los Angeles és Seattle környékén voltak a teszthelyszínek,
és először azt hitték, valamit elrontottak a vizsgálatok során. Hiába hibáztatták magukat, az eredmények alapján tíz, húsz, de akár harmincötszörösét is mérték a megengedett értékeknek.
A többszöri ellenőrzések őket és a kapott eredményeket igazolták. Elmondta, hogy meglepték a MOSTANI történések, hiszen
az eredmények már másfél éve rendelkezésre álltak, azokat nyilvánosságra is hozták."
Mily izgis ez az időzítés :)
hvg.hu/cegauto/20150923_Rengeteg_ilyen_trukkos_dizelmotor_keszulh
"A Volkswagen-csoport összesen tizenkét autóipari céget birtokol: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scania, Seat, Skoda, Volkswagen és a külön csoportba szervezett Volkswagen haszonjárművek."
www.autopro.hu/gyartok/Ezek-a-kocsik-erintettek-a-dizelbotranyban-frissitve/16406/
tachometer.parameter.sk/szlovakiat-elerte-volkswagen-gigabotranya-skoda-elozo-szeriaiba-telepitettek-problemas-motorokbol
Új hozzászólás