Tarlós István főpolgármester közlése szerint Budapesten a következő években is folytatódnak a kerékpáros fejlesztések, ugyanakkor a "minimális rend" biztosítása érdekében a biciklis közlekedésben az arányosságra és az ésszerűségre törekszenek, ami "részleges tiltásokat" eredményezhet.

A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: kompakt rendszerként kezeli a fővárosi közlekedést, amelynek az alakításában nem lehet a kerékpározás az egyetlen igazodási pont. Tarlós István úgy fogalmazott, hogy

a "kerékpáros keménymag" a városházáról kilopott munkaközi dokumentummal próbálja félrevezetni a "szelíd kerékpárosokat".

A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is.

"Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből vezető közgazdász" fogja meghatározni Budapest közlekedését a "diszkógömbös Tütü night clubból"

- mondta Tarlós István Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetőjének legutóbbi, a főváros vezetését bíráló nyilatkozatára, illetve annak helyszínére reagálva.

A főpolgármester kiemelte, 2010 és 2015 között 37 kerékpáros fejlesztést valósítottak meg, amelyekben a BKK-nak nem a tervezés, illetve a döntéshozatal, hanem kizárólag a lebonyolítás volt a feladata, 2016 és 2019 között pedig további 29 fejlesztési programot hajtanak végre.

A várható fejlesztésekre több új kerékpárút mellett példaként említette a MOL Bubi közbringarendszer harmadik ütemének megvalósítását, amelyben 120 új gyűjtőállomást alakítanak ki és 1200 új kerékpárt tesznek elérhetővé.

A főpolgármester kérdésekre válaszolva "baromságnak" nevezte, hogy idegesítenék a kerékpárosok, majd hozzátette, kizárólag azok az "ésszerűtlenül és provokatívan" közlekedő biciklisták zavarják, akik a "gyorsítósávban" szándékosan feltartják az autósokat. Megjegyezte, 1960-ban kapta az első kerékpárját és fiatalkorában sokat biciklizett százhalombattai munkahelyén.

Kitért arra is, hogy a kerékpárosok által többször hivatkozott legrövidebb út elvének érvényesítését sem tartja mindent felülíró szempontnak, hiszen szerinte még a repülőgépek sem az elképzelhető legrövidebb útvonalon közlekednek.

Tarlós István tájékoztatása szerint a budapesti kerékpározás feltételrendszerét a fővárosi vezetői értekezlet újra megtárgyalja, végleges döntés pedig a város közlekedési fejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-terv éppen zajló felülvizsgálatának végén várható.

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
@Yoda69: na azok az ötletek, csak azt lehetne feledni! Igazi unortodox baromságok, dilettáns megvalósítással súlyosbítva!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
magyarbakancs
Gondolom Vitézi úr személyes sértést nagy nyilvánosság előtt még nem mondott Tarlós úrról.
Tarlós úrnak, annak idején tehén volt ott hon a radiátor és kosárba vitték a lakásba a napfényt.
Nem szeretnék durva és trágár agresszív lenni, de ha a jó isten egyszer a kezeim közzé adná.
Többit nem írom le mert amit tennék nem lennék rá büszke de kurvául jól esne nekem.
bence
@Mirabilis: ! Véleményem csupán Tarlós mindenkit becsmérlő , sértegető stílusára vonatkoztattam !
verum
@Mirabilis: - először is a szabálytalanság nem csak piros lámpánál létezik. Gyalogos ezrével megy át piroson pl.
Másodszor az autósok egymás közt nagyságrendekkel több szabályt szegnek, hiszen több autós van, mint bicajos.
Csak a bicajost még le is nézi, mert csak két kereke van, ezért úgy ítéli meg, hogy másodrendű és nem úgy, hogy sérülékeny ember. Szarik rá a legtöbb autós és hozza az életveszélyes helyzetet.
verum
@Mirabilis: - és szerinted hogy kellene korlátozni a bicajosok jogait? Természetesen az autósok jogainak megtartása mellett!
verum
@Mirabilis: - szóval kitérsz a válasz elől. Így nekem módom van feltételezni, hogy téged a bicajosok puszta jelenléte is zavar. Biztos, hogy van szabálytalankodó, akár gyalogos, vagy autós, vagy motoros, de a bicajosok jogait szerinted korlátozni kell, mindegyikét, hiszen túl vannak tolva a jogaik..
Azt hiszem, itt be is fejezhetjük a beszélgetést.
verum
@Mirabilis: autós is van ilyen és gyalogos is. Téged mégis csak az ilyen bicajos zavar?
Ugye tudod, hogy nem mind egyforma, sem autós, sem gyalogos, sem bicajos?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.