Szerda éjjel túltoltak egy vonatot a Keleti pályaudvaron. A jármű hat méterrel taszította odébb a bakot – írta a Blikk.
Nem tudni, miért történt a baleset, de a lap szerint a mozdonyvezető nem tudta kivenni a pihenőidőt. Nagyon fáradt volt, nem tudott időben fékezni.
Csütörtök reggel a baleset miatt késve indultak a vonatok, de 11 órára helyreállt a közlekedési rend. A lap kereste a MÁV sajtóosztályát a baleset miatt, de egyelőre nem kapott választ.
FRISSÍTÉS!!!
A MÁV cikkünk megjelenése után a következőket közölte:
Június 29-én 1 óra 57 perckor a Keleti pályaudvar 6. vágányára tolatás közben hat kocsi 20 km/órás, alacsony sebességgel ütközött a vágányon álló négy kocsiba. A tolatómozdony nem rongálódott, a kocsikban keletkezett kár, annak felmérése folyamatban van.
A bak – szerepét betöltve – lefékezte a kocsikat. Az ütközőbakot és a pályát helyreállították. Folyamatban van a balesetvizsgálat, ezért jelenleg az okokról nem tudunk információval szolgálni. A tolatási mozgás engedéllyel, lezárt vágányúton, egy tolatásvezetővel, légfékezéssel, éjszakai látási viszonyok között, de megfelelő térvilágításnál történt.
A mozdonyvezető és a tolatásvezető között jól működő rádiókapcsolat volt. A mozdonyvezető a tolatás megkezdésére kapott engedélyt és nyugtázta, hogy foglalt vágányra történik a tolatás. A szabályzatok előírják, hogy a munkavállalónak kipihent állapotban kell a szolgálatra jelentkezni. A mozdonyvezető – a minimálisan előírt 12 óránál hosszabb – több mint 20 órás pihenőidő után, 28-án 18 órakor állt szolgálatba. A mozdonyfedélzeti berendezésben nem szerepelt olyan adat, ami arra utalt volna, hogy a mozdonyvezető a munkaközi szünetét ne tudta volna kivenni. A mozdonyvezetőnek júniusban egyébként mindössze hatórányi túlórája volt.
Bezzeg a vezérnö havi 5 millából vezet háztartást !