A fővárosban és az ország nagy részén csökkent a légszennyezettség, de néhány északkeleti településen továbbra is veszélyes a levegőminőség a szálló por (PM10) magas koncentrációja miatt.

Az Országos Közegészségügyi Központ (OKK) térképén vasárnap Sajószentpéter, Kazincbarcika, Putnok és Salgótarján szerepelt a veszélyes levegőminőséget jelző piros színnel.

Három települést jelölték az egészségtelen levegőminőséget jelző narancssárga színnel: Hernádszurdokot, Miskolcot és Nyíregyházát.

Az OKK térképe alapján az ország nagy részén – így Budapesten is – már nem veszélyes vagy egészségtelen, de továbbra is kifogásolt a levegő minősége.

Vasárnap Várpalotát, Székesfehérvárt és Szegedet jelölték az elfogadható levegőminőséget jelző kék színnel.

A levegő szennyezettségének egészségügyi értékelése egy index alapján történik. Az OKK a légszennyező anyagok legfontosabb egészségkárosító hatásai alapján négy szintet különít el: kék (elfogadható), zöld (kifogásolt), narancssárga (egészségtelen), piros (veszélyes). Az önkormányzatok az utóbbi két kategória alapján rendelhetik el a szmogriadó tájékoztatási, illetve riasztási fokozatát.

Az elmúlt napokban több településen visszavonták vagy mérsékelték a korábban elrendelt szmogriadót. Salgótarjánban szombaton újra a riasztási fokozatot rendelték el, mert az utóbbi napokban szennyezettebbé vált a levegő. A fővárosban a tájékoztatási fokozat van érvényben.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat a fővárost érintő légszennyezettségi előrejelzésében azt írta: a levegő minőségében kisebb javulás valószínű.

Az országos előrejelzés szerint a következő napokban is csak helyenként élénkülhet meg a szél. Folytatódik a borús idő, a hét első felében hószállingózás, havazás is lehet, viszont a hideg mérséklődik.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
minap.hu/cikkek/nem-az-autok-futes-oko...
A miskolci szmoghelyzetet az elmúlt években a Miskolci Egyetem és a Környezetvédelmi Szakértői Osztály is vizsgálta a Polgármesteri Hivatal kérésére.
- Két tanulmány is készült legutóbb tavaly. Ezekből egyértelműen kiderül, hogy a speciális időjárási helyzet mellett ( -10,-20 fok) elsősorban a lakossági fűtés okozza a levegő minőségének romlását, nem a gépjármű CO. Ezért nem kellene büntetni azt az édesapát aki négyéves, leukémiás kislányával autózott 180 kilométert Budapestre, hogy a gyerek megkapja a létfontosságú gyógykezelést, mert nem felelt meg az autója a környezetvédelmi besorolásnak. Elsősorban az épületek energetikai korszerűsítésén kellene agyalnia a kormányzatnak. Nagyobb energia megtakarítás kisebb fűtési igény. Csak ehhez állami segítség is kellene, nem az autósokat vegzálni és nem kellene ellopni az UNIOS támogatásokat.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.