190 milliárd forintra nőtt az olimpiarendezéstől való visszalépés után az új Puskás Stadion ára. Mint kiderült, még ennél is drágább lehet a beruházás, miközben az épület-komplexumból sok minden kimarad az eredeti tervekhez képest.

Nemrég, az olimpiarendezés pályázatától való visszalépés után derült ki, hogy az eredetileg 100 milliárd forintra tervezett új Puskás Stadion ára 190 milliárd forintra növekszik – ez szurkolóként 10 millió forintos árat jelent.

Az Index hosszú cikke szerint viszont ez még mindig nem a végső ár, a költségek tovább növekedhetnek a beruházás alatt, miközben az eredeti tervekből több részt elhagynak.

A régi építményből végül nem marad meg semmi, holott eredetileg erről szóltak a tervek, miközben például közel 4000 parkolóhely hiányzik.

Az Index cikke szerint már most eléri a 200 milliárdos árat a stadionépítés, ugyanis se a régi Népstadion bontását (4 milliárd forint), se a tervezést (3 milliárd forint), sem pedig az ilyen-olyan tanácsadói szerződéseket és ellenőrzési feladatok megbízási díját nem számolták bele.

Az új Puskás Stadion 2020-ra lehet kész, a határidő pedig szűkös, mert a 2020-as Európa-bajnokságon számol az építménnyel az UEFA.

A cikk röviden így foglalta össze a tudnivalókat:

"- Van-e bármilyen racionális magyarázat a stadion árára?

Nem igazán.

- Az eredeti tervekhez képest végül megőrzik-e a régi Népstadion helyi védettség alatt álló lelátóját, vagy az ikonikus lépcsőtornyokat, ahogy az korábban elhangzott?

Nem és nem.

- Lesznek-e a stadionban a futballon kívül hat-hét másik sportágnak is edzőtermei, ahogy mondták?

Nem.

- Világszinten is egyedülálló építészeti bravúr lesz-e az új létesítmény, ahogy ígérték?

Nem.

- Lehet-e már most látni olyan tervezésbeli hiányosságot, ami még tovább fogja emelni a projekt költségeit?

Igen."

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

kukac50
A Fidesz elvan keveredve a 4-es metróval miközben Ők mindent a duplájáért hoznak létre!
A 4-es metró beruházásból 129 milliárdot fizetett ki az MSZP a többit a Fidesz fizette ki.
Most azt mondják nem voltak jó a szerződések akkor a Fidesz miért nem egyeztetett a szerződő felekkel a többi pénzek kifizetése előtt?
A 963 km vasút felújítás Olaf jelentést is hozzák nyilvánosságra, meg azt is miért tart az utazás több időbe a felújított vonalon mint az ötvenes évekbe?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Kisbundi
@Papuska1: Amit az előző kormányokról írsz, sajnos az mind igaz. Amit a FIDESZ-rő az nem más mint egy rövidlátó, megtévedt ember hülyeségei!
Perwool
@Kisbundi: Elég annyit mondani:".. mert a komcsik..! És a Fideszesek álló ovációval fogadják az újabb megszorítást.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.