A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Telenor Magyarország Zrt. SMS kommunikációját a kiegészítő adatszolgáltatások felhasználási idejéről. A jogsértésért 15 millió forint bírságot szabott ki a GVH, és egyúttal megtiltotta a Telenor jogsértő gyakorlatának folytatását.
A GVH a Telenor 2015 novemberében bevezetett kiegészítő mobilinternetes adatjegyeinek és adatcsomagjainak igénybevételéről szóló tájékoztatásait vizsgálta, amelyeket a cég SMS-ben és a Felfedező Magazinban tett közzé. A GVH megállapította, hogy a Telenor tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert megtévesztő tájékoztatást nyújtott a kiegészítő adatcsomagok felhasználási idejéről, azok ugyanis a szöveges üzenetekben használt „havi” szó ellenére nem egy hónapig, hanem csak az ügyfél számlázási ciklusának végéig álltak a fogyasztó rendelkezésére, továbbá elhallgatta számlás előfizetői elől, hogy az adatcsomag az ügyfél számlázási ciklusának végéig használható fel.
A cég elhallgatta MyChat-et használó kártyás előfizetői elől, hogy az SMS tárgyát képező adatjegy megrendelése nem egyszeri, azaz eseti jellegű, hanem megújuló, így annak visszamondásáig szól. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett bevételekből indult ki. Súlyosító körülményként értékelte a versenyhatóság, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszabb ideig tartott, így jelentős számú fogyasztót ért el. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a Telenor egyedileg intézkedett az adott havi adatjegy díjának jóváírásáról azon előfizetőknél, akik panaszt tettek a rövid felhasználási időszak miatt.
A GVH döntésében megállapította továbbá, hogy nem volt jogsértő a Telenor tájékoztatása a Felfedező Magazinban, valamint a szolgáltatás aktiválási időpontjával összefüggő tájékoztatása és a kártyás előfizetőknek küldött, a kiegészítő adatszolgáltatásokkal kapcsolatos módosított SMS kommunikációja.
Érdekes mód, vannak felügyeleti szervek, melyek néha csinálnak is valamit, de azért nem eröltetik meg magukat.
19 évig voltam ezeknél, de örülök, hogy megszabadultam tőlük ! Jelenleg csak 4 panaszom kivizsgálatlan, egyoldalúan szerződést módosítottak több esetben, a szerződésben foglalt szolgáltatásokat - egyoldalúan csökkentették, az előfizetés díját - egyoldalúan növelték, mintha olyan, mint Ptk., nem is lenne, azt nem kell betartaniuk. Illetve csak akkor, ha önös érdekeiket szolgálja.
Az NMHH pedig - külön juttatásért kivizsgálja úgy, hogy annak visszaható ereje nincs. Na így csinálhatja meg azt is a csodacég, hogy az általam felmondott szerződést, mely alapján szolgáltatást sem végeztek, még azt is kifizetteti -> a már nemlétező ügyféllel.
Na ennyire korrekt és törvényes ez a csipet-csapat.
Még ha fizetnének érte, se mennék vissza ezen szánalmas szolgáltatóhoz. Tanulópénz volt számomra.