A fővárosi kötöttpályás hálózatba integrálnák a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalakat, erről írt ki pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A Napi.hu cikke szerint a Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás a megvalósíthatósági tanulmányon túl költség-haszon elemzést is kér, továbbá a kiválasztott változatra – a csepeli HÉV esetében – a szükséges környezetvédelmi dokumentáció és valamennyi engedélyezési terv elkészítése, és a szükséges engedélyek beszerzése is a nyertes feladata lesz.
Az ajánlatoknak április 13-ig kell beérkeznie, és csak olyanok indulhatnak pályázaton, akik az alábbi három referenciával rendelkeznek:
- legalább egy 30 kilométer hosszú vasúti vagy HÉV vonalra vonatkozó megvalósíthatósági vagy döntéselőkészítési tanulmány elkészítése;
- legalább egy 200 millió forint értékű engedélyezett, vasúti pálya terve;
- legalább egy 15 kilométer hosszú HÉV, vagy vasúti pálya lézerszkenneres felmérése és geo-radaros vizsgálata.
A Budapest környéki HÉV-vonalakat tavaly augusztus végén szervezték ki a BKK alól (költségcsökkentésre és spórolásra hivatkozva), az állam pedig a MÁV-hoz csapta az üzletágat, melynek az átszervezés után először BHÉV, majd idén MÁV-HÉV lett a neve. A kocsik egy részén azonban még mindig a BKK-matrica látható.
6 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás