Úgy írt ki tendert a kormány egy kampányra, hogy arra csak egy cég nyújthat be pályázatot. A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. (CSBO) feladata az lesz, hogy "elősegítse a családbarát értékrend, ezáltal a család- és gyermekbarát szemlélet általánossá válását” Magyarországon – írja az MNO.
A vissza nem térítendő támogatást a költségvetés és az Európai Szociális Alap közösen állja, és akár a szerződés megkötésekor, egy összegben át is utalható.
Ha azt gondoljuk, konkrét és reális célokat fogalmaztak meg ennyi pénzért, inkább olvassuk el, pontosan mire szerződött a cég:
- növelni a családok tájékozottságát "a családi értékekkel" kapcsolatban,
- támogatni a munka és család összeegyeztethetőségét,
- dajkák képzése,
- "családbarát hely" védjegy bevezetése,
- konferenciák szervezése, kutatások elvégzése,
- babacsomagok osztogatása,
- „családbarátszemlélet-formáló” tartalmak terjesztése,
- „véleményformáló vezéregyéniségek” megbízása.
A CSBO egyedül pályázhatott egy 1 milliárd értékű Kríziskezelő szolgálatok fejlesztése című felhívásra is, ráadásul olyan cégről van szó, amelynek korábban köze nem volt családpolitikához: a céget húsz éve még Zánka Tours néven alapították, ebből lett a Magyar Vitorlás Központ Nonprofit Kft., hogy aztán tavaly februárban Családbarát Ország legyen.
Már hiányzik egy kis nyílt őszinteség, de tényleg!