Kollektív munkaügyi vitát tartott a BKV hétfőn a bértárgyalások felgyorsítása érdekében. A szakszervezetek sztrájkolni is készek.

A BKV közleménye szerint a vitán a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vett részt. Ezen a szakszervezetek kijelentették: ha a vita adott határidőn belül eredménytelen lesz, akkor nem riadnak vissza a sztrájktól sem.

A BKV vezetősége a találkozón hangsúlyozta: határozott a szándéka a bérfeszültségek hosszú távú rendezésére, elkötelezett a szükséges béremelés és más humánstratégiai intézkedések iránt. Ugyanakkor a szakszervezetek megértését kérték, mivel a források előteremtéséhez elfogadott üzleti terv kell, enélkül a BKV nem tud kötelezettséget vállalni.

Gulyás Attila, a tárgyalásokon résztvevő VTDSZSZ elnöke az MTI-nek azt mondta,

áprilisig adtak haladékot a BKV-nak, ha addig nem történik változás, akkor sztrájkolni is hajlandóak.

Ezzel kapcsolatban kifejtette: az első napon 66 százalék szolgáltatást kell biztosítani óránként és vonalanként, a második napon viszont csak a csúcsidőben kell tartani az elégséges szolgáltatás mértékét, csúcsidőn kívül akár el sem indulhatnak a járatok, ha napi átlagban teljesül a 66 százalékos szolgáltatási színvonal.

A szakszervezeti vezető emlékeztetett, hogy az állami közlekedési társaságoknál bejelentett 30 százalékos bérfejlesztéshez hasonló emelést szeretnének elérni, az elmaradt bérű dolgozóknak pedig ezen felül 5 százalékos emelést kértek. Gulyás Attila jelezte, hogy a BKV 9600 dolgozójából mintegy ezer gondolkodik azon, hogy beadja a felmondását.

A BKSZSZ és a VTDSZSZ a tárgyaláson azt is hangsúlyozta, hogy a munkaerő megtartása érdekében további intézkedésekre, így például a munkakörülmények javítására, juttatások bevezetésére is szükség lehet.

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
@aremy: Nem hiszem, mert ha dolgozói réteg eltávozik, nem lesz kitől elvenni a pénzt a felsőbb vezetésnek. Már most munkaerőhiány van, de nem azért mert a munkahelyek felszippantották a munkaerőt, hanem azért mert elhagyták az országot., és ez a szám nőttön nő. Vagy addig vakaróznak míg beáll a csődhelyzet. Annak ellenére nincs béremelés, hogy a BKV­ bérlet megfelelője Bécsben olcsóbb úgy, hogy ott a nettó átlagbér 510 ezer forint.
aremy
@Eladott Ország: a munkaerő hiány a sok bkv s ki szervezés miatt van első sorba mert a csókos alvállalkozók bkv soföröket alkalmaznak hogy a rizsnél maradjak ezek egy kiló rizzsel jobban jártak.
Eladott Ország
@aremy: Gondolom a kiszervezésből is van visszaosztás, mint a menedzselt (tejelő) építőipari vállalkozóknál.
aremy
@Eladott Ország: hát anélkül nem lehetne a ki tudja hány alvállalkozó!
kemeati
@aremy: de fontos éneklő utat meg magától menő autóutat építeni,vizes vb-t 25 helyett 100 milliárdért ne,hogy értelmes célra menjen a pénz.Mind a Tao minden 10-dik forintja Felcsútre megy és ovi magyarázta is tegnap

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.