Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből – írja a vezess.hu.

A magyar autósok sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodónak, míg szabálykövetés tekintetében a Suzuki, Opel, Volvo, Toyota és Ford végzett az élen.

A legbosszantóbb szabálytalanságok a szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás be nem tartása, illetve az index mellőzése.

Az online felmérésben összesen 2911 gépjármű-tulajdonos vett részt. Az adatfelvételre 2017. március 6. és 2017. március 22. között került sor.

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

troll5
@egyvandor: ... a KRESZ nem törvényekből, hanem szabályokból áll! Liberalizmus: egy nyomon haladó jármű előzhet kétnyomon haladó álló járművett jobbról - ez mindenképpen veszélyforrás! Valamint nézd meg a gyalogosokra vonatkozó (nekik előnyös) új szabályokat...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Perwool
@egyvandor: "Magyarország még jobban erősödik."
Magyarország még jobban ERŐLKÖDIK!
36
Az autó márkák és a szabálytalankodás közötti összefüggés szerintem is megállja a helyét. Bár, ha a BMW-t, Audit, pl. német vezeti, ő szabályos. Ha magyar barom kezébe kerül ilyen erejű(presztizsű) autó, az már sokkal sanszosabb, hogy megy keresztül mindenen.
Vizsgázni meg az menjen újra, akinek hat anyja van. Magyarországon a közmorál lezüllésével egyenesen arányos az autós kultúra züllése.

Azért szívatni az embereket mert, használt autóval járnak,-két évente műszaki-, egy nagy aljasság. A magyar ember venne új autót, csak fizetés is kellene hozzá.
36
Részemről, még annyit ehhez a témához, hogy én(és a társaim), hála Istennek, egy széthajtott, Lada 2107-en tanultam vezetni. Abban még kenyérszervó volt és keményen tekerni kellett a nagy és vékony kormányt a megfelelő irányhoz. Mivel nyáron gyakoroltunk-akkor még rutin vizsga is volt, azt hiszem ma már az sincs sajnos- gyakran túlmelegedett a motor, így hát ki kellett támasztani egy picit a motorháztetőt, ergo annyival is kevesebbet lehetett előre látni. Az oktató megmondta, hogy tudnia kell a sofőrnek, hogy az autó, meddig tart elől is hátul is. És igaza volt.
Azt is megtanította velünk, hogy a záróvonalat úgy tekintsük, mint egy betonfalat, amin nem lehet keresztül menni. Az előzés pedig, a legveszélyesebb manőver.

A mai autókban, minden pittyeg, ketyeg, figyelmeztet, elektromos. Ezeken tanulnak ma vezetni. Nem válik a sofőrök előnyére. Szerintem elbizakodottá teszi őket.
troll5
@egyvandor: ... a KRESZ nem törvényekből, hanem szabályokból áll! Liberalizmus: egy nyomon haladó jármű előzhet kétnyomon haladó álló járművett jobbról - ez mindenképpen veszélyforrás! Valamint nézd meg a gyalogosokra vonatkozó (nekik előnyös) új szabályokat...
SystemError
Én is csak a bőrlehúzást látom ebben. Úgy lenne értelme, hogy a rendszeres szabálysértők legyenek kötelezve erre, ebbe belevenném természetesen a rokkant helyre parkolókat is vagy a sarkon hagyott ml mercis vállalkozókat is...:)
papa.49
@SystemError: Igazad van pl. én 12 éve B10. be vagyok, és napi rendszerességgel kocsival járok mert másként nem is tudok menni a lábam végett, akkor miről is hadovál a fütyisz...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.