Az üzemanyagon is sokat spórolt a magyar fapados cég.
Az előző évihez képest 27,5 százalékkal emelkedett a Wizz Air diszkont légitársaság adózott eredménye, ami 246 millió eurót tett ki a március 31-ével végződött pénzügyi évben – jelentette be Váradi József vezérigazgató csütörtökön.
Váradi elmondása szerint a bevétel így 10 százalékkal 1,5 milliárd euróra emelkedett, míg az alacsonyabb üzemanyagár miatt 18 százalékkal csökkent az egy utaskilométerre vetített költség.
Az utasforgalom 19 százalékkal 23,8 millióra nőtt, a járatok töltöttsége pedig 90,1 százalék volt, 2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban.
A Wizz Air továbbra is vezető a kelet-közép-európai piacon, ahol 39 százalékos részesedést értek el. 42 országban van jelen a légitársaság, 142 ezer járatot üzemeltettek, ebből mindössze 214 járatot töröltek.
Váradi József elmondása szerint a kelet-közép-európai régióban nagyobb a fejlődési potenciál Európa többi részéhez képest, míg a hagyományos légitársaságok háttérbe szorulnak. Ebből a helyzetből a Wizz Air tud profitálni, ráadásul a folyamatos jegyárcsökkentés sem befolyásolja negatívan a bevételeket.
(24.hu)
Új hozzászólás