Szerződést köthet BKV a 3-as metró északi szakaszának felújítására a Strabaggal. Nem ez a szakasz van a legrosszabb állapotban, de egyelőre erre kaptak elfogadható árajánlatot, ezért kezdik ott a felújítást.
Lejárt a héten a 3-as metró északi szakaszának felújítására kiírt pályázat szerződéskötési moratóriuma, és a magyar gyakorlattól eltérően semelyik vetélytárs sem támadta meg, így a BKV aláírhatja a szerződést a Strabag Építőipari Zrt-vel, már a jövő héten – tudta meg a HVG a BKV vezérigazgatójától.
A Strabag Építő Zrt. három másik cég mellett pályázott, a 3-as metró északi vonalán 6 állomás (Újpest központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út) és a hozzá tartozó alagútszakaszok felújítására és korszerűsítésére. A munkára 24,1 milliárd forintos árajánlatot adtak be, ez a cikk szerint 23 százalékkal drágább az előzetes kalkulált úgynevezett mérnök árnál.
Mivel még pár papír hiányzik, így a cikk szerint valószínűleg végül szeptember elején írhatják alá a szerződéseket, hogy aztán maga a felújítás/korszerűsítés 2018 novemberére készüljön el a tervek jelenlegi állása szerint.
"A felújítás alatt pótlóbuszok szállítják majd az utasokat. A felszíni pótláshoz szükséges út- és forgalomtechnikai munkák, a buszpótlás útvonalának kiépítése megkezdődött. Augusztus 1-jén átadják a munkaterületet a vállalkozónak, aki a munkát 10 hét alatt befejezheti. A pótláshoz szükséges járműveket a BKV biztosítja majd" – áll a cikkben.
Azonban nem az északi szakasz van a legrosszabb állapotban (hiszen az Árpád híd – Újpest-központ közti szakaszt 1990-ben adták át, a Dózsa György út és Árpád híd közti szakaszt pedig 1984-ben építették), viszont csak erre kaptak elfogadható árajánlatot, ezért kezdik a felújítást ezzel a résszel.
A középső és déli szakaszokra ugyanis 44-46 százalékkal többek kértek el a jelentkezők, mint amennyit előzetesen kalkulált a főváros vezetősége, így ezeket a közbeszerzéseket eredménytelennek nyilvánították, és újakat fognak kiírni. Ha az újra kiírt pályázatokon megfelelő pályázó akad, úgy a teljes vonal rekonstrukciója a tervek szerint 2020 közepére befejeződhet.
A metrófelújítás fedezetére 137,5 milliárd forint áll rendelkezésre, ez uniós forrás, de ha véletlenül nem jönne az EU-tól pénz, akkor az állam adná oda az összeget a fővárosnak – áll a cikkben.
Ebbe az árba ugyanakkor nem fér bele a metróvonal teljes akadálymentesítése, több állomáson így nem lesznek liftek, amik a mozgáskorlátozottak, a terhes anyák, az idősek mozgását megkönnyíthették volna.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
amúgy nagy szám volt "utazni a metrón" tátottuk a szánkat...aztán aki nem figyelt később, annak bizony megszorongatta a lomposát az összecsapódó "ajtónálló"...
Távol európától mesélte egy ottani bennszülött, hogy a metrónkban összecsapta a heréit a jegy nélkül utazók réme...a térdét csapkodta, úgy röhögött...
Új hozzászólás