A legtöbb embert a vásárlás során az adott termék tartósítószer-, cukor-, színezék- és szénhidráttartalma befolyásolja – derül ki egy friss, országos kutatásból, amely a Coca Cola Magyarország megbízásából készült.
A tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, sokan nem tudják megfelelően értelmezni a tápérték-információkat.
Öt magyar vásárlóból négyen olvassák el az élelmiszerek címkéjét, az ott találtak pedig háromnegyedüket befolyásolják abban, hogy melyik terméket vegyék le a polcról. A legtöbben az üdítőitaloknál nézik meg, hogy mi áll a címkén.
Az eredmények szerint a nők, a nyugdíjasok és a kisgyermekes édesanyák az átlagosnál egészségtudatosabbak, szemben például az alacsony iskolai végzettségűekkel. A vásárlás során a legtöbb embert a tartósítószer-, a cukor-, a színezék-, és a szénhidráttartalom befolyásolja, a válaszadók negyede ha teheti, cukormentes terméket választ.
(24.hu)
A többi örül, hogy eszok!