Szeptember közepén indul a nemzeti tengelysúlymérés, az előre telepített mérőkkel akarják az utakról kiszűrni a túlterhelt járműveket. A rendszer automatikusan büntet az objektív felelősség elve alapján.
A közlekedésbiztonság javítását, a nemzeti útvagyon védelmét és a fuvarozók versenyegyenlőségét elősegítő nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm-rendszer) objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja szeptember 19-én indul – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán.
A tárca szerint a túlterhelt járművek fokozott baleseti kockázatot jelentenek, és hatványozottan nagyobb mértékben amortizálják az utakat. A szabályellenesen túlterhelt fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben.
A nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) célja, hogy minden korábbi eljáráshoz képest eredményesebben, akár megállítás nélkül segítsen kiszűrni a szabálysértőket. Bevezetése újabb kötelezettséggel nem jár az érintett vállalkozások számára, az ellenőrzési hatékonyság azonban az eddigi 2 százalékról 50 százalék fölé nő – hangsúlyozta az NFM.
A közlemény szerint az elmúlt hónapokban az ország 89 pontján alakítottak ki mérőhelyeket. A mérési pontokon telepített, útba süllyesztett érzékelők a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben képesek meghatározni.
A részletes listát a vezess.hu közölte.
A nemzeti fejlesztési minisztérium közlése szerint az útburkolati munkák során az érintett útszakasz állapotától függően az út kopórétegének cseréje mellett sok helyen szükség volt a mélyebb rétegek megerősítésére is. A kivitelezők ezután süllyesztették be a mérőeszközöket az úttestbe, szerelték be a kamerákat és a kiegészítő berendezéseket. A munkálatok egy kivétellel mindenhol befejeződtek, a közlekedőknek csak az ácsi helyszínen kell még egy-két napig tartó forgalomkorlátozásra számítaniuk szeptember végén.
A tsm előszűrő március 31-én kezdett működni. Azóta a mért adatok alapján kiterelik a forgalomból a túlterhelt járműveket, és a bírságot újabb, mobileszközös mérés után a helyszínen kiszabják a közúti ellenőrök.
A rendszernek a bírságolást a jármű megállítása nélkül is lehetővé tévő, az objektív felelősség elve alapján működő ága szeptember 19-én indul el. A mérőhelyek – hitelesítésük ütemében – az év végéig fokozatosan kapcsolódnak be a rendszerbe. A felkészülési időszakban bírságot nem, csak figyelmeztető határozatot küldenek a szabályszegő jármű üzembentartójának – közölte az NFM.
(MTI)
(Címlapi kép: pixabay.com CCO)
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Több mint tizenöt évig részese voltam az ilyen ellenőrzéseknek és őszintén szólva örülök hogy már korszerűbb technikát használhatnak ellenőrzésre mint ami nekünk volt.
"Hogy minek kell közúton szállítani..."
Mert nagysagrendekkel gyorsabb, mint a vasut, 3 nap alatt kozuton az aru Magyarorszagrol Ny-Europa szinte barmelyik pontjara odaer.
Valamint a gyarak nem nagyon akarnak raktarozni, ezert elengedhetetlen a pontossag.
Új hozzászólás