A BKV vezérigazgatója szerint azok, akik azt mondják, hogy sűrűbben kellene indítani a metrópótlókat, azok nem értenek a közlekedésszervezéshez. Tarlós István főpolgármester úgy látja, a BKK és BKV mindent megtesz az M3-as metró pótlása érdekében, de lesznek kényelmetlenségek.
Átlagosan 45 másodpercenként indulnak a 3-as metrót kiváltó járatok a reggeli időszakban – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A vezérigazgató szerint elegendő sofőr és jármű áll rendelkezésre a 3-as metró kiváltására annak felújítása alatt. Akik azt mondják, hogy sűrűbben kellene indítani reggelente a járműveket, nem értenek a közlekedés szervezéséhez – értékelte az igazgató.
Emlékeztetett, nem csak buszokkal, de villamosokkal is pótolják a kieső metrót. Ez utóbbiak a metró utasainak 10-20 százalékát képesek elszállítani.
A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek.
Tarlós: a BKV és BKK mindent megtesz, de lesznek kényelmetlenségek
A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában.
Tarlós István hozzátette ugyanakkor: be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.
A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 3.0/tarlosistvan.hu
A főpolgármester úgy fogalmazott, a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást. Most, a felújítás megindulásával hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van – tette hozzá.
Közölte, a 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél "addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van" – fűzte hozzá Tarlós István, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben – mondta.
Kijelentette: "a komplett felújítás végére a budapestiek egy olyan 3-as metrón utazhatnak, amelyik 25-30 évre korszerűnek mondható és mindenekelőtt biztonságos tömegközlekedést biztosít".
(MTI)
(Címlapi kép: MTI/Máthé Zoltán)
És ha valaki nem ért a közlekedésszervezéshez, akkor az a BKK, a BKV és kedves Tarlós atyuska.