Újra kellett indítani az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESzT) elnevezésű rendszert, mert nem bírt a hirtelen megnövekedett adatmennyiséggel.
Két napra leállt az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESzT), erről Szabó Bálint, az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) kialakításáért és fenntartásáért felelős főosztályvezetője beszélt az IME egészségügyi szaklap csütörtöki konferenciáján – olvasható a Medicalonline.hu cikkében.
A cikk szerint Szabó arról magyarázott a konferencián, hogy a november 2-án élesben elindított rendszer finomhangolása nem sikerült, és akkorára növekedett az adatforgalom, amit már nem volt képes kezelni az EESzT.
Fotó: pixabay.com CCO
Az elmúlt két napban ezért leállították a felhőalapú kommunikációs felületet, de Szabó a csütörtöki konferencián már arról beszélt, megtalálták azokat a pontokat, ahol szűknek bizonyult a rendszer keresztmetszete, és javították, a főosztályvezető szerint csütörtök este újraindították az EESzT-t.
"A főosztályvezető hozzátette, hogy a helyi informatikai rendszerek továbbra is működtek, azokban az adatokat a korábbiaknak megfelelően rögzíthették a szolgáltatók. A MedicalOnline azt is megtudta, hogy sem a betegellátóknak, sem a gyógyszerészeknek nem lesz különösebb teendőjük a kétnapos leállás idején keletkezett adatokkal, ugyanis amint újra csatlakozni tudnak az EESZT-hez, azok maguktól betöltődnek a közös térbe, a felhasználóktól legfeljebb egy jóváhagyást kér a beolvasásra a rendszer" – olvasható a cikkben.
(Címlapi kép: pixabay.com CCO)
25 hozzászólásarrow_drop_down_circle
thumbs.gfycat.com/CapitalOrneryGordonsetter-max-1mb.gif
Új hozzászólás