Az emelkedő nemzetközi kőolajárak miatt tartósan is 400 forint fölé emelkedhet a benzin és a gázolaj ára. A feszült geopolitikai helyzet miatt pedig még további drágulásra számítanak az elemzők.
Mezőkövesd azonban – Tállai András közbenjárása óta – továbbra is tartja a legolcsóbb dízelárat. A mindössze 352 forintos literenkénti ár 20 forinttal olcsóbb az átlagárnál – írja az atv.hu.
A nemzetközi piacon ugyanis már több mint 70 dollárba kerül egy hordó kőolaj – erre évek óta nem volt példa. A geopolitikai feszültségek miatt pedig a piac továbbra is pesszimista, így további drágulás várható.
A holtankoljak.hu vezetője az ATV Híradójának elmondta, ha Venezuelában komolyabb államcsőd vagy gazdasági probléma alakulna ki, akkor újra szembesülhetünk 100 dolláros hordónkénti olajárral. Szalayné Bujdos Eszter hozzátette, hogy ebbe még a szaudi-iráni helyzet is beleszólhat.
A százhalombattai finomító pedig 90 százalékban importálja a kőolajat, a drágulás tehát Magyarországot is érinti. Bár a végleges literenkénti üzemanyagár ennél lényegesen összetettebb.
Az egyik, és nagyon sokszor emlegetett tétel a jövedéki adó, ami több mint harmada az árnak. A másik az áfa, a harmadik a készletezési díj, a negyedik a nagykereskedelmi ár, és az ötödik a kiskereskedelmi ár. Csak ezeken felül vagy ezek mellett jelenik meg a nyersanyag, vagy a termelői ára az üzemanyagnak
- magyarázta Zách Dániel, a Totalcar rovatvezetője.
(atv.hu)
Cikk- és címlapkép: pixabay.com
A Fogyasztás megnőtt.
A Magyar adó rendszer meg olyan ,hogy ha 50 dollár alatt van hordónként emeli ha felette van akkor meg a piac emeli a benzinárat.
Tehát a csapdában vagy mint vásárló.