Folytatódik a korábban megfigyelt tendencia, miszerint egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák – derül ki a médiatanács 2017 második félévében közzétett, új reklámszpotokról szóló vizsgálatából.

A Médiatanács figyelmeztetett: egyre többször ismételik a reklámokat a csatornák
Fotó: Pixabay

Az NMHH pénteki közleménye szerint az összefoglaló 34 televízió műsorkínálatát elemezte, amelyekben összesen

2602 új reklám 1,2 millió alkalommal került képernyőre, szemben a 2016 hasonló időszakában mért 2656 szpot egymillió megjelenésével.

A legtöbb új reklámfilmet – mint 2014 óta a második félévben mindig – novemberben mutatták be.

Az öt másodperces szpotok arányának korábban megfigyelt csökkenése megállt, és a fél évben enyhén emelkedett a számuk.

Míg a 2013-as 10,5 százalékos arányuk 2016-ra 1,8 százalékra csökkent, tavaly ez a szám 2,7 százalékra emelkedett. Az elemzett reklámok 59,8 százalékban szolgáltatásokat, 37,4 százalékban pedig termékeket népszerűsítettek, a leggyakoribb hirdetők a kereskedelmi (37,4 százalék) és a szabadidő- (14,7 százalék) szektorok voltak.

A kifejezetten kiskorúaknak készített reklámok aránya 5,3 százalék, amely úgy tudta meghaladni a 2016-os 5 százalékot, hogy 2017 második felében az M2 a gyerekprogram ideje alatt (este 8 óráig) reklámmentes volt.

Erős a visszaesés – 8,4 százalékról 5,2 százalékra – a közismert személyeket felvonultató reklámok arányában.

A korábbiaktól eltérően már nem a média és a filmes szakma, hanem a sport delegálta a legtöbb híres szereplőt – tették hozzá.

A közlemény kitér arra is, hogy a médiatanács a médiaszolgáltató kérésére öt évre meghosszabbította a Mária Rádió Frekvencia Kft. jogosultságát négy frekvencián: Celldömölkön (92,5 MHz), Móron (92,9 MHz), Pápán (90,8 MHz) és Sárváron (95,2 MHz) 2023. július 12-ig tovább szólhat.

A testület továbbá rendezte a Domino TV Zrt. és az Antenna Hungária Zrt. jogvitás eljárását. A fővárosi d1 TV szolgáltatója azért fordult a tanácshoz, mert a műsorterjesztő azzal az indokkal nem hosszabbította meg műsorterjesztési szerződését a szolgáltatóval, hogy belső szabályzata alapján az automatikusan meghosszabbodik egy újabb évre. A hatóság vizsgálata szerint ennek nincs jogalapja, ezért a médiatanács új szerződést hozott létre a felek között – írták.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

cikicakk55
Sajnos minden adón egyre nézhetetlenebbek a műsorok a rengeteg reklám miatt. 3 csatorna kivételével az 1_órás filmekből 20 perc a reklám. Vagy 3, vagy 4 reklámblokkra lebontva. Szerintem ez a csatornáknak sem jó,mert én legalább is a reklámblokkok alatt másik csatornára váltok és sokszor ott is ragadok,mert kiderül,hogy jobb azon a műsor mint amit addig néztem. Ez a nézettségi adatokat is befolyásolhatja. Igaz,rzek az adatok legtöbbször hamisak.
simmering73
A filmeket is. Évek óta. Ez nem tűnik fel? A repertoár kb 100 film, ez megy egymás után, folytatólagosan az összes csatornán.
namihami
Ismételik? Valóban? Észre se vettem. Igaz, eddig se néztem, mert (ha egyáltalán be van kapcsolva a tv és általában akkor is valamelyik természetfilm-csatorna) akkor azt az időt megpróbálom sokkal hasznosabb módon (pl. egy jó ""sárgítással"") eltölteni.
És máris :: Egy újszülöttnek minden reklám új.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.