A magyar-kínai együttműködés minden területen dinamikusan bővül – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Szófiában, a közmédiának adott nyilatkozatában.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
A tárcavezető az Orbán Viktor miniszterelnök vezette magyar delegáció és Li Ko-Csiang kínai kormányfő tárgyalásáról, valamint a Csen Sze-csinggel, a Bank of China elnökével folytatott megbeszélésről adott tájékoztatást. A kétoldalú megbeszéléseket annak alkalmával tartották, hogy a bolgár főváros ad otthont Kína, valamint 16 kelet-közép-európai ország csúcstalálkozójának.
Szijjártó Péter hangsúlyozta: Magyarország és Kína kereskedelmi számai az előző év végén is minden létező rekordot megdöntöttek.
A két ország – egyúttal a Közép-Európa és Kína – közötti együttműködés zászlóshajójának a Budapest-Belgrád-vasútvonal modernizálását nevezte, amely – mint fogalmazott – "már sínen van".
Emellett Magyarország mindent megtesz annak érdekében, hogy Kína és 16 kelet-közép-európai ország együttműködése továbbra is dinamikusan bővüljön. Ennek jegyében ősszel Budapest ad otthont az együttműködésben részt vevő országok jegybankelnöki találkozójának, és az is eldőlt, hogy a 16+1-es formáció fejlesztési banki együttműködésének központját Budapesten hozzák létre – fejtette ki a miniszter.
Megállapodás született továbbá arról – tekintettel arra, hogy Magyarország és Kína jövőre ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulóját –, hogy létrehoznak egy hosszú távú, a kapcsolatokat újabb dimenzióba léptető, 5-7 pontos együttműködési akciótervet. Ennek kidolgozását a gazdasági vegyes bizottság kapta feladatul – közölte Szijjártó Péter.
Elmondta, az akciótervbe a gazdasági együttműködés, infrastrukturális fejlesztések és az oktatási együttműködés kérdései kerülnek majd bele annak érdekében, hogy Magyarország és ezen keresztül a közép-európai régió versenyképességét tovább javítsák, a Kínához fűződő kapcsolatokat pedig még szorosabbra fűzzék.
Szijjártó Péter péntek délután tárgyal még a bolgár és a szerb energiaügyi miniszterrel is.
(MTI)
.
Ha úgy döntenek REGGELIRE megeszik a csutit azzal együtt, hogy NAGYVONALÚAN, az ország kárára bevállalta, és kérdés, hogy KONZULTÁCIÓ NÉLKÜL
.------ Miért kell nekünk a méregdrága kínai vasút?
index.hu/gazdasag/2017/11/29/budapest_belgrad_ferencvaros_kelebia_vasutvonal_kinai_hitel_eu_minek_nekunk/
.
Ez van tarajos gőte!!! Hülyére vettek BENNETEKET a kinaiak!!!