Homolya Róbertet nevezte ki a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. élére Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert.
Fotó: MTI
Dávid Ilona elnök-vezérigazgató közös megegyezéssel távozik a cégtől, a jövőben a Volánbusz Zrt.-t irányítja a miniszter felkérésére – közölte a tárca nélküli miniszter kommunikációs stábja csütörtökön az MTI-vel.
Homolya Róbert jogász, közlekedéspolitikai szakember
2015 és 2017 között a Miniszterelnökségen töltött be miniszterelnöki biztosi, majd kormánybiztosi pozíciót, 2017-től pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként látta el a szakterület irányítását.
Bártfai-Mager Andrea Dávid Ilonát a Volán-társaságok reorganizációjára, megújítására kérte fel, elismerve ezzel a MÁV elnök-vezérigazgatójának vállalatvezetői, gazdasági és szervezéstechnikai erényeit – közölték.
Dávid Ilona vezetése alatt a MÁV modern, az adósságait megbízhatóan, jó ütemben törlesztő, sikeres, az elmúlt két üzleti évet nyereséggel záró nagyvállalattá alakult. Irányításával Európa legnagyobb egységes Flirt motorvonat-flottáját sikerült Magyarországra hozni, nevéhez fűződik a 2017-ben megkezdett bérfelzárkóztatási program, elindult számos pályafelújítás, illetve az utasok kényelmét és a biztonságos és pontos vasúti közlekedést szolgáló fejlesztés – áll a közleményben.
24.p3k.hu/app/uploads/2018/02/dkrcs20171215010x-1024x576.jpg
Az OLAF azt állapította meg, hogy a székesfehérvári Szent István Múzeum projektjében Homolya személyesen vett rész 2009-2010-ben közbeszerzési tanácsadóként a Project.hu-n keresztül. Az uniós támogatást pedig 2010. július 23-án hagyták jóvá, amikor Homolya már NFÜ-elnökhelyettes volt. Az abádszalóki önkormányzat milliárdos ügyletében az Europrocure volt a Provital alvállalkozója, és ugyancsak Homolya regnálása idején, 2011 októberében határoztak a támogatásról. A jó káder nem vész el...különösen, ha Lenin frizurája van.