Zárt helyiségben vizsgálják tovább a dunai balesetben elsüllyedt turistahajót, amelyet kedden, rendkívüli erőfeszítésekkel sikerült kiemelni a folyóból és elszállítani a csepeli szabadkikötőbe.
Az M1 beszámolója szerint jelenleg centiméterről centiméterre vizsgálják át a hajót az ügyészség munkatársai, a rendőrségi helyszínelők és a hajózási szakemberek.
A vizsgálat során a többi között azt próbálják kideríteni, hogy a Hableány sérüléseit a folyómederhez ütközés vagy a Viking Sigyn szállodahajó okozta.
A Hableányt kedden kora reggel kezdték el kiemelni a Duna mélyéről. Közben többször megálltak, vizet szivattyúztak, valamint átvizsgálták a hajótestet, és eközben négy holttestet is megtaláltak.
A roncsot kedd délután uszályra helyezték, majd a Botond tolóhajó segítségével szállították Csepelre, ahol napokkal ezelőtt kialakították a helyszínt a szemléhez. A vesselfinder.comhajófigyelő oldal tanúsága szerint délután öt körül érkezett a Csepeli Szabadkikötőbe a Botond, amely a Hableány maradványait szállító uszályt tolta. A helyzetét jelző ikon alapján a jármű a 21. kerületi Szikratávíró utca közelében lévő kikötőben horgonyoz.
MTI/Lakatos Péter
A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A tragédiát heten élték túl, négy ember még nem került elő.
Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője kedden a helyszínen azt mondta:
a belügyminiszter kérésére megduplázták a keresésben részt vevő rendőrök számát.
A búvárok munkájának szempontjából a lehető legrosszabb volt a május 29-i balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó víz alatti elhelyezkedése – mondta az első merüléseket végző Havaria Katasztrófaelhárító Közhasznú Egyesület ipari búvára az M1-en.
MTI/Mohai Balázs
Sopronyi Richárd hozzátette: az elmerült hajónál a sodrás állandóan a Margit híd pillérének ütközött, így a búvároknak változó szögből érkező sodrás mellett kellett megfeszített munkát végezniük. Mint elmondta, ipari búvárként a hajótest vizsgálata volt a feladatuk, de mivel csak a szerkezet oldalát és aljzatát lehetett látni, nem tudták megállapítani, hogy mennyire sérült a roncs.
A kiemeléssel kapcsolatban beszámolt arról, hogy
a katasztrófavédelem búvárai a kiszivattyúzás után 80 centiméter magas iszapban keresték az áldozatokat a hajótestben,
négyet találtak, majd a búvárok biztonsága érdekében nem folytatták a helyszínen a keresést. A műsor másik vendége, Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágvezetője hangsúlyozta, a hajó kiemelése a tervek szerint haladt. Roncskiemelésekre gyakorta van példa világszerte, de
ez speciális helyzet volt, mivel ezt Budapest belvárosában, magas vízállás és a Margit hídnál tapasztalható extrém vízirányok mellett kellett elvégezni.
A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni. Négy ember mostanáig nem került elő.
Cikk- és címlapkép: MTI/Lakatos Péter
(MTI)
28 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Én semmi ilyet nem találtam a cikkben, lehet ezt is titkosította fidesz?
Az meg szinte biztos, hogy a végeredmény az lesz, hogy a Hableány személyzete okozta a katasztrófát !!!
Az áramlás- és a ráható erők nagyságára jellemző, hogy a 27 méteres hajótestet hosszában megfordította a meder alján.
Minden dicséretet megérdemelnek a kiemelésben dolgozó összes résztvevők és technikai felszerelések! (de azért ne felejtsük el, a dél-koreaiak jelenléte nélkül nem történt volna meg ilyen gyorsan a kiemelés)
és a balkézszabályt figyelmen kívül hagyva bevágott bevágott elé
Már csak abban bízom hogy a dél koreaiak nem hagyják annyiban a dolgot.
Hát szakértő legyen a talpán, aki kétség nélkül és következetesen meg meri majd fogalmazni bármelyik hajó személyzetének esetleges felelősségét...
A másik pedig az a hajó már a merülése során megfordult a sodrás miatt, és a Hableány mindkét oldalán közép tájon látható benyomódást a Viking okozta miközben maga alatt forgatta a kisebb hajót !!!
A Vikinget kiemelve a vízből kiderülne, hogy a hajófenék is szenvedett sérüléseket !!!
Miért ,,tolatott,, vissza a Viking a baleset helyszínére, és miért nem kezdett azonnal a mentéshez, és miért húzta el a csíkot onnan ???
Csupa megválaszolásra váró kérdés !!!
24.hu/belfold/2019/06/07/dunai-hajobaleset-viking-sigyn-viking-cruises-mahart/
Na ez már fordulat. Még jó, hogy nem az volt a vétke, hogy megvédi magát a saját lakásában egy betörővel szemben, mert már holnap gyorsított eljárásban elítélték volna 5 évre önbíráskodás miatt.
És nekem aztán nem tudja egyetlen szarházi sem megmagyarázni, hogy a t. családja nem tudja, hogy
honnan is van az a mocskos jólét...
Ez a legfontosabb kérdés? Szerintem a lényeg az, hogy a nagy luxushajó letarolta a kishajót, ami 7 másodperc alatt elsüllyedt a rajta utazó személyek 80 %-a azonnal odaveszett! Az már csak adalék, hogy a meder fenekén 2 hétig tovább sérülhetett a roncs.
A Vikingen minden karcolás bizonyíték és ezt nem vizsgálják. Itt meg azt keresik amit nem a viking okozott.
Azt mondom nagy beszarás az egész kutyakomédia. Remélem a koreaiak nemzetközi vizsgálatot kezdeményeznek, mert ezt a gyalázatot ők nem vállalhatják fel, mert nekik ez nem érdekük.
balesetben érintett bármely jármű szabadon felújítható a "vizsgálat" lezárta előtt. Eddig is hallott az ember
mende-mondákat,hogy akár el is tehetik az útban állókat? Ám az ártatlanok,ha ilyen igazságot kapnak,az
előző felvetés sem hallatszik utópisztikusnak?
Nem jó! Még egyszer.!
Kb ilyen lehet a másik vizsgálat. A munkát szőrös nyelvvel nem lehet elvégezni. Már az alapoknál kilóg a lóláb.
Új hozzászólás