12 milliárdból fejlesztenék a hazai kisvasutakat a következő két évben a HVG információja szerint.
Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból – derül ki a HVG birtokába került kormányzati előterjesztésből.
A lap felidézi, hogy 2015-ben Orbán Viktor azt mondta,
ha támadják a felcsúti kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig.
A HVG birtokába került kormányjavaslat épp Bicskétől Lovasberényig tartalmazza a Vál-völgyi Kisvasút bővítését,
de felvetik egy salgótarjáni hegyi kisvasút megépítését is, ami a városközpontból indulva érne el Salgóbányára, azzal a céllal, hogy „átélhetővé és megérthetővé” tegye az egykori környékbeli bányászatot.
A lap hozzáteszi, hogy
egy hazai kisvasúti járműcsalád kifejlesztését is felveti a javaslat.
Jövőre másfél milliárd forintot költenének járművekre, 4,6 milliárdot pedig pályafelújításra. 2021-ben 5,3 milliárd forint jutna pályafelújításra, és 782 millió forint járművekre.
A cikk szerint, ha a kormány rábólint az előterjesztésre, akkor az is változna, hogy a kisvasutakat Széchenyi Pihenőkártyával is igénybe lehetne venni, ennek mikéntjét a pénzügyi tárcának kell kidolgoznia.
Az erről szóló előterjesztést ketten jegyzik és viszik a kormány elé: Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke, valamint a kerékpározásért és aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz. Utóbbi még 2017-ben kapta meg a feladatot, hogy kormánybiztosként vegyen részt a következő ütemről szóló javaslat kidolgozásában.
Címlapi kép: MTI / Máthé Zoltán
Érdekes , hogy ezzel kapcsolatban nem merül fel a népgazdasági haszon kérdése, mint a kutatásoknál.